Bronze ORIS
Fedt at se, at Oris kan producere dykkerure, der ikke er formet som en ishockeypuck Icon_blink Flot, klassisk og samtidig nyt i designet. Thumbs up for det Icon_Up

Men er det et dykkerur med 100m rating? Er det indeni bygget som dykkerur, og blot "holdt nede" på skiven med de 100m?? Eller er det et "almindeligt ur" lanceret som dykkerur??? Kan uret holde til at dykke prof. med???? Ellers skyder de da sig selv i foden ved at binde den op på netop dén historie, de ønsker at forbinde til/med uret (30 års prof. erfaring med dykning). Sorry, jeg forstår det nok bare ikke helt... Icon_flov
De venligste hilsner, John
Svar
Syntes faktisk at det er ret okay ur de har bikset sammen her, og det er udelukkende baseret på hvad jeg ser.

Historien, tja den må de selv slås med, kunne faktisk ikke være mere ligeglad :-)

Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Citat:

Hej Allan
Wow... sikke en hjelm ham, Carl, dykkede med. Altså, hvis der er i et cut skåret 2000 urkasser ud af den  Icon_diver

Mvh. John

Det var jo også en stor hjelm den gang.... den skulle jo indeholde luft til lang tids dykning  Icon_blink ( også en joke)

Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
Trist at det ikke er mere hardcore. Og kun 100 m??
Svar
(19-01-2016, 09:45 AM)runzuk Skrev: Trist at det ikke er mere hardcore. Og kun 100 m??

100m er absolut tilstrækkeligt for sportsdykning - dvs. for alt dykning med atmosfærisk luft, uden blandede gasarter.
Tænk lige at verdens mest udbredt dykkerur, også bland erhvervsdykkere, Citizen Pingo, er rated til 200m.

Alle de her trykholdbarheder mellem 500 og 20.000m er noget, ingen dykkere bruger eller har behov for. Kun folk som sidder ved skrivebordet eller samlebåndet og synes det er sjovt og at de har et bedre ur hvis det har en absurd høj dybderating. De her mennesker dykker ikke og ganske mange af dem tager uret fra håndleden når de tager et bad.  Icon_blink

Så, hvis du er en af de få som dykker, kan du købe klokken uden bekymringer.

Mvh. John (Instruktør SSI, https://www.divessi.com/)
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
I min verden kan et ur til 100 m ikke kaldes et dykkerur. Så enkelt er det.
Det er også lidt trist med urets størrelse. 42 mm er for småt syntes jeg. Øv
Svar
De fleste amatør dykkere kommer ikke engang under 30m, så det ur er helt sikkert rigeligt. Nu har jeg lige brugt 2 uger på at dykke, og jeg så måske 2 ure. De fleste har bare deres computer. Det gik op for mig hvor ligegyldigt et mekanisk ur er for de fleste moderne dykkere.

Mvh. Kristoffer (padi open water diver)
Svar
Jeg kæder det også sammen med kvalitet. Altså hvor dybt uret kan gå ned. Sådan har jeg det.
100 m er ikke seriøst
Svar
Det behøver ikke at have spor med kvalitet at gøre. Jeg har set masser af utætte ure, også dem med en rating på 1000m (og mere). Og så er der mit 100m. Seiko som har været med på utallige dyk gennem de sidste 11 år uden nogen sinde at være blevet tryktestet og det har aldrig fejlet. Det er sgu et kvalitets ur Icon_party

Ekstreme høje dybderatings er bare en salgsgimmick som alt muligt andet og det er der selvfølgelig intet galt med - vi tænder jo alle på forskellige ting Icon_smil
Svar
(19-01-2016, 12:18 PM)KimT Skrev: Det behøver ikke at have spor med kvalitet at gøre. Jeg har set masser af utætte ure, også dem med en rating på 1000m (og mere). Og så er der mit 100m. Seiko som har været med på utallige dyk gennem de sidste 11 år uden nogen sinde at være blevet tryktestet og det har aldrig fejlet. Det er sgu et kvalitets ur Icon_party

Ekstreme høje dybderatings er bare en salgsgimmick som alt muligt andet og det er der selvfølgelig intet galt med - vi tænder jo alle på forskellige ting Icon_smil

Netop! Vil hellere have et 30-50m ur, der faktisk er tæt, end et 1000m, der er utæt!

mvh Jens
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)