Afstemning: Hvilken ALS Datograph er fedest?
Hvidgul
Gulguld
Platin
Roseguld
[Vis resultater]

A. Lange - Platin eller Pink?
Mit valg lander på modellen i gultguld (ref. 403.041) idet jeg ikke mindes at have set mange eksemplarer i omløb. Desuden er det efter min opfattelse et passende materiale til et ur af den karakter, fordi værket indeholder et nyk i hatten til gamle lommeure.

Dernæst havde jeg valgt modellen i rødguld (ref. 403.031), idet den angiveligt blev produceret i to år. Dog er jeg ligeledes betaget af farvespillet mellem tavle og kasse. Den model er i øvrigt kendt som "Dufour-graph", idet Philippe Dufour ejer et eksemplar.

Dog havde jeg valgt modellen i platin (ref. 403.035), hvis jeg alene måtte eje et ur i resten af mit liv! Materialet er efter min opfattelse mere alsidigt og diskret. Hertil kommer, at det bevarer sin farve i modsætning til hvidguld, som vil "bløde" efter længere tids brug. Dog er Rolex-ure udført i hvidguld en undtagelse til dette udgangspunkt.

Ure, der er udført i platin, har ligeledes mere gods i sig, idet kasserne som regel består af 95% platin, hvorimod nyere guldure som regel består af 75% guld.
Svar
(17-01-2016, 11:53 AM)TopClocks Skrev: Ure, der er udført i platin, har ligeledes mere gods i sig, idet kasserne som regel består af 95% platin, hvorimod nyere guldure som regel består af 75% guld.
Og fordi massefylden på platin er højere end guld Icon_blink 

Jeg stemmer i med platin versionen, det er den farve der spiller bedst til det ur IMO Icon_smil Men lige meget hvad - SINDSYGT lækkert ur!
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Rose gold black dial,gives a beautiful match.Great watch,and already a classic.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
(17-01-2016, 12:51 PM)BadHamster Skrev:
(17-01-2016, 11:53 AM)TopClocks Skrev: Ure, der er udført i platin, har ligeledes mere gods i sig, idet kasserne som regel består af 95% platin, hvorimod nyere guldure som regel består af 75% guld.
Og fordi massefylden på platin er højere end guld Icon_blink 

Jeg stemmer i med platin versionen, det er den farve der spiller bedst til det ur IMO Icon_smil Men lige meget hvad - SINDSYGT lækkert ur!

Dog er den forskel ikke "væsentlig" i det her tilfælde, idet guld har en massefylde (fast stof) på 19,30 g/cm3, mens platin har en massefylde (fast stof) på 21,45 g/cm3. Hertil kommer, at der er forskel på massefylden i de øvrige materialer som anvendes til ure - udført i guld og platin.
Svar
Måske kunne en venlig sjæle med admin. adgang til forumet og lidt IT færdigheder reparere den defekte stemmeurne ? Icon_blink

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg har taget fat i vores IT (Martin) mange gange og det ser ikke ud til at han kan få det til at virke. Faktisk har det aldrig virket siden vi overgik til denne software (sammenlægningen af de to fora).

Jeg rykker ham igen......
Svar
Jeg tror ikke der er noget der ser det som en overraskelse at jeg til enhver tid ville vælge den i roseguld - MUMS!   Icon_Up

- Den i platin kunne sq også godt gå dog...  Icon_sign

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Føj, de er lækre. Jeg ville personligt vælge 3. Det er cool og har diskret klasse. Herefter 2 selvom 4 umiddelbart virker frækkere. 4 tror jeg bare man bliver træt af.

Sendt fra min HTC One_M8 med Tapatalk
PAM,GP,TAG
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)