Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Kommentarer til dette ur og forhandler. Lidt hooked på det, da der er box og papir og en årgang som passer mig
http://www.chrono24.dk/rolex/rolex-oyste...984073.htm
•
Svar: 61
Tråde: 10
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej, pænt ur. Serienummeret tyder på, at den er født med en mat skive, der er blevet skiftet på et tidspunkt
•
Jeg er usikker på hvornår de første subber kom med blank skive
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
(08-01-2016, 07:49 PM)baun Skrev: Jeg er usikker på hvornår de første subber kom med blank skive
Som jeg kunne læse mig til, da jeg havde hhv. en mat 16800 og en mat Sea-Dweller 666, så lå perioden med kombinationen med matte skiver og safirglas (transitional) i perioden mellem "1980-1984´ish" ! Men overgangen til blanke skiver var ikke skarpt tidsmæssigt defineret, så der kan sagens været ure med 1983 stemplet i papirerne, der kan have begge dele.
Men måske én af de rigtige Rolex kendere, kan supplere her.
Skulle det være en senere service-skive, så er der vist nok også en måde, hvorpå man kan kende dem. jeg er usikker her, men jeg mener at det har noget at gøre med teksten under "klokken 6". Men igen her .......... over til de rigtige kendere !
Men i øvrigt står der i kommentarfeltet i annoncen, at skiven er skiftet i 2015, ser jeg lige nu !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Ja, man kunne jo starte med at læse det de skriver. Jeg vidste bare at jeg aldrig turde købe, før der havde været flere øjne på
Tak for svar.
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Jeg tror også lænken mangler mindst et led.
/Bjørn
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(08-01-2016, 09:58 PM)baun Skrev: Ja, man kunne jo starte med at læse det de skriver. Jeg vidste bare at jeg aldrig turde købe, før der havde været flere øjne på
Tak for svar.
Nu ved jeg så ikke hvad du har handlet prisen til men 35K+ for et tidligt 80´ene Sub som er ikke vintage men har vintageurets svaghederne i sig - dvs. død tritium lume - burde koste noget mindre.
Du har angrebet mig tidligere når jeg har prøvet at modificere lidt prishypen omkring de her "halvgamle" Sub´s men keep in mind at du kan købe (med lidt tålmodighed) fra en privat sælger i DK en af modeller med luminova, dvs. fra ca. 1999 og videre for under 30K.
Og uden at servere færdige links til dig, kan en af de her 80´ene - 90´ene modeller købes ind for under 30... Dog sjældent i DK.
Men her er det er nu i sidste ende sikkert et spørgsmål om årstallets betydning og det, hvor længe du vil vente. Som nævnt her, når du ikke har f. eks. de tre første cifre fra serienummer, er det umuligt at sige fra hvornår uret er. Det foreslået årstal, 1982, kunne være rigtigt men det kunne ligeledes være 1981... Spørg sælgeren at sende de tre første cifre af serienummeret - det har folk ikke noget i mod.
Ang. matte contra glossy skive skrev pbr ganske korrekt at primo 80´ene er ikke at sige med sikkerhed, siden Rolex brugte deres tidligere så typisk "vi tager hvad der ligger på hylden" praksis og nogle modeller har blank, nogle mat skive.
I øvrigt står der også i kommentarfeltet at uret har fået et komplet eftersyn for € 1.795... lyder lidt mystisk - eftersyn koster ikke kr. 13.000+. Servicepriserne i Holland er noget mere moderate (eftersyn hos AD under € 500).
Når sælgeren er helt ny og der ikke er mulighed for Trusted Checkout ville jeg flytte videre og se f. eks de her: http://www.chrono24.dk/rolex/submariner-...ortorder=1
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Nu er uret måske også fra 1982 og solgt i 1983. Ikke alle som opgiver serienumre og produktionsår er ens kan jeg se, men jeg har haft kontakt til 4 forhandlere fra Holland og de gave lige fra 0 til 12 måneders garanti på urerne. Ofte kun 6 måneder. (det betyder måske ikke så meget da du selv siger at en del af dine ure skal du ikke gå med men kun kikke på).
Ham her er ved at blive kontroleret af Chono24 teamet, da han vidst er ny hos Chrono24. Sikke et navn han har. Van HELL :)))
Hvis det var mig ville jeg måske nok selv hente uret og få en tur ud af det. PÅ den anden side har du jo 14 dage til at returnere det.
•
Jeg har nu droppet dette ur.
Jeg kigger efter ure fra 1983 og 1986, men det er jo bare for sjov skyld.
Om man må give fx 35 K for et Rolex sub fra disse årgange? Ja, hvis det er OK og som i dette tilfælde med box og papir, tror jeg ikke på man finder det billigere, men jeg vil da med glæde se tilbud der modbeviser det.
Under elle tæt på 30 K - så er lænken smadret, der er ikke box og papir eller service er nært forestående, vil jeg tro.
Jeg leder videre. Det er der meget fornøjelse ved
Svar: 80
Tråde: 3
Modtaget Likes: 7 i 6 svar
Givet Likes: 1
(09-01-2016, 12:59 PM)TioMalo Skrev: (08-01-2016, 09:58 PM)baun Skrev: Ja, man kunne jo starte med at læse det de skriver. Jeg vidste bare at jeg aldrig turde købe, før der havde været flere øjne på
Tak for svar.
Nu ved jeg så ikke hvad du har handlet prisen til men 35K+ for et tidligt 80´ene Sub som er ikke vintage men har vintageurets svaghederne i sig - dvs. død tritium lume - burde koste noget mindre.
Du har angrebet mig tidligere når jeg har prøvet at modificere lidt prishypen omkring de her "halvgamle" Sub´s men keep in mind at du kan købe (med lidt tålmodighed) fra en privat sælger i DK en af modeller med luminova, dvs. fra ca. 1999 og videre for under 30K.
Og uden at servere færdige links til dig, kan en af de her 80´ene - 90´ene modeller købes ind for under 30... Dog sjældent i DK.
Men her er det er nu i sidste ende sikkert et spørgsmål om årstallets betydning og det, hvor længe du vil vente. Som nævnt her, når du ikke har f. eks. de tre første cifre fra serienummer, er det umuligt at sige fra hvornår uret er. Det foreslået årstal, 1982, kunne være rigtigt men det kunne ligeledes være 1981... Spørg sælgeren at sende de tre første cifre af serienummeret - det har folk ikke noget i mod.
Ang. matte contra glossy skive skrev pbr ganske korrekt at primo 80´ene er ikke at sige med sikkerhed, siden Rolex brugte deres tidligere så typisk "vi tager hvad der ligger på hylden" praksis og nogle modeller har blank, nogle mat skive.
I øvrigt står der også i kommentarfeltet at uret har fået et komplet eftersyn for € 1.795... lyder lidt mystisk - eftersyn koster ikke kr. 13.000+. Servicepriserne i Holland er noget mere moderate (eftersyn hos AD under € 500).
Når sælgeren er helt ny og der ikke er mulighed for Trusted Checkout ville jeg flytte videre og se f. eks de her: http://www.chrono24.dk/rolex/submariner-...ortorder=1
Mvh. John
Jeg imponeres gang på gang over de priser du kan handle sports Rolex til - Det er mildest talt imponerende. Har du overvejet at slå dig ned som fuldtids ur-pusher? for med de priser du øjensynligt kan handle urene til må der da være en guldgrube der. En hurtig søgning på Chrono24 viser at den billigste Sub med dato inden for EU ligger til 29800 og eftersom den står som den billigste og sælger højst sansynligt også er klar over dette, så kan den næppe forhandles. Ligeledes findes der ej heller noget på DBA til i nærheden af 30.000, hvilket leder mig til mit næste spørgsmål – Hvor finder DU disse ure henne? For den guldgrube vil jeg da gerne stikke snabelen i……
35K lejet er vist mere reglen end undtagelsen i dag.
Skal det endelig være en fra 1983 så skal den IMHO være med mat skive, når nu denne mulighed foreligger.
•
|