Hjælp til ur info
Hej alle urnørder

Jeg har arvet et fint guldur, som jeg godt kunne tænke mig at lære mere om... Info om mærke, historie om mærket, hvordan jeg stiller det og åbner for bagsiden, kort sagt hvad jeg kan finde ud af ...

Mærket er The Lord Watch, jeg kan finde nogle lignende på forskellige auktionssider, men jeg har ikke kunnet finde meget andet...

Håber nogen ved noget?

İmage

İmage

İmage

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
(13-01-2016, 11:04 PM)broberg Skrev: Hej alle urnørder

Jeg har arvet et fint guldur, som jeg godt kunne tænke mig at lære mere om... Info om mærke, historie om mærket, hvordan jeg stiller det og åbner for bagsiden, kort sagt hvad jeg kan finde ud af ...

Mærket er The Lord Watch, jeg kan finde nogle lignende på forskellige auktionssider, men jeg har ikke kunnet finde meget andet...

Håber nogen ved noget?

İmage

İmage

İmage

İmage

Fint ur, spændende at se når du lukker bagkapslen op. Hvis du kigger i kanten af bagkapslen omkring kl. 1 kan du sikkert se en lille udsparring, den er beregnet til at sætte en kniv i. Pres forsigtigt knivsbladet ind i udsparringen og vupti åbner den sig. Det kan være du skal lave øvelsen en gang mere fordi der ofte er dobbelt bagkasse på disse ure.
Når du ser på uret fra skivesiden vil du kl.04.15 se en ståldel, der med en negl trækkes ud for at stille viserne med optrækskronen.
Når urværket kommer til syne sender du et billede der gør det muligt at sige mere om kvaliteten.

Mvh.
P.N.

Svar
Tak for hjælpen, det fik i alt fald stillet uret og åbnet for indmaden. Jeg kvitterer selvfølgelig med flere billeder

İmage

İmage

İmage

İmage

Svar
Fabrikat tør jeg ikke gætte på, meget ofte har de gamle værker gemt fabriksmærkerne under skiven. Jeg tør dog godt sige at det er et ur i en rigtig god kvalitet med en fin finish.
P.N.
Svar
Jeg har et stor set magen til, som jeg anvender jævnligt:

İmage

İmage

Bemærk hvor tæt serienumrene er på hinanden!

/Bjørn.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)