Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Selvfølgelig kan man købe de ure man har lyst til og det er da heller ikke fair at give dem sådan en medfart...det er useriøst
Men når det er sagt, så mener jeg stadig at der er en tendens til "at vi laver tøj, så laver vi også et ur", der er så mange mærker der vil denne vej og fred være med det, men de mangler altså rygraden et eller andet sted.
Jeg køber da selv disse ure af og til, så jeg forholder mig ikke for god til det, men de mangler altså lidt mandig tyngde
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(13-01-2016, 12:44 AM)Miwes Skrev: Selvfølgelig kan man købe de ure man har lyst til og det er da heller ikke fair at give dem sådan en medfart...det er useriøst 
Det er hverken flov eller useriøst, Michael.
Når 99% af os få guldgysninger når de ser den her kreation, synes jeg at det godt kan siges.
Hvis det eneste man kan skrive her er "ih, hvor er din Sub / Seamaster / Micromærke flot", er der flere som vil stemple ud herfra eller segne af ren kedsomhed.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Nu er jeg overbevist om at der nok ikke findes mange firmaer som er så seriøse og som yder en bedre service end LV. De følger absolut ikke den alm tendens.
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Det som er slående her er jo at chrono.dk har en LV diver til salg for kr. 20.000. Den kommer ikke på forsiden som dagens røverkøb.
Synes det er lidt useriøst og det med de 99 % holder vist ikke. Et par brugere kommenterer på det ud af 6.260 medlemmer, hvis du kan få det til 99 %, så skal John nok ikke have arbejde hos dansk statistik.
Jeg stopper her, men hvor er det typisk dansk :-)
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Det er heldigvis meget individuelt om man synes et LV, et Rolex eller noget helt tredje er noget værre l... hvilket er helt som det skal være.
Efter min mening skal der dog være plads til at udtrykke det uanset hvilket mærke vi snakker om. Så her er jeg enig med John (TioMalo), så længe det er ure og ikke personer vi skriver om.
Personligt kunne jeg aldrig finde på at smide den slags penge efter et LV, men mine ur-valg er jo også ved at blive mere traditionel her på mine gamle dage
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
LV, når vi snakker ure, er for stærke individualister som ikke følger masserne, men også for folk som går meget op i design. Mange andre køber ikke ure for design men kun for mærkets skyld.
•
Svar: 502
Tråde: 32
Modtaget Likes: 289 i 141 svar
Givet Likes: 121
Der tror jeg du rammer hovedet på sømmet Stenstrupigen.
Det sammen kan man sige om Rolex. det tror jeg også langt de fleste køber det pga mærket. (velvidende at "de fleste" ikke befinder sig herinde)
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
(13-01-2016, 10:13 AM)stenstrupigen Skrev: LV, når vi snakker ure, er for stærke individualister som ikke følger masserne.
Tværtimod - folk der køber denne type ure er nok mest folk der køber mærket og som er fuldstændige ligeglade med horologi i de fleste tilfælde. Så vi er helt enige i at uret købes for mærkets skyld, men ikke af individualister
Meget som folk der går ind og køber et Rolex udelukkende pga. navnet og signalværdien. Det handler om alt andet end selve produktet og er derfor (efter min mening) nærmest det modsatte af en individualist. En sådan vil ikke bekymre sig om at sende signaler til andre, men hvile mere i sig selv og ikke ligge under for samfundets normer ifbm. luksus, signalværdi m.v.
Og ja, jeg går selv med Rolex, men jeg er også bare en del af masserne og ikke en individualist
•
Svar: 502
Tråde: 32
Modtaget Likes: 289 i 141 svar
Givet Likes: 121
Tror stenstrupigen beskrev to forskellige grupper, det var ihvertfald sådan jeg læste det.
grp et er individualisterne, personen som bare synes at det LV er det flotteste af det flotteste og ikke bekymre sig om at uret er svært at sælge, flere ikke kan forstå mm. Personen synes måske det er ekstra fedt, at han ikke kommer til at se andre med selvsamme ur.
grp to, som er den største, er dem der køber det grundet mærket.
|