SIHH 2016 nyheder
55 mm er ganske enkelt et stort ur Icon_blink 

Faldt også over et par billeder på nettet. Laco laver åbentbart også en flieger i netop 55mm som der findes flere wrist shots af. Her ved siden af et 38mm ur:

İmage

Dog skal man huske på, at piloterne under WWII bar urene oven på deres jakker som her:

İmage

Så den rette måde at bære disse 55mm ure på, vil nok være uden på jakken:

İmage

Om ikke andet så kan det sikkert skabe lidt ny mode Icon_party Icon_Up
Svar
Jeg tror ikke, IWC har forestillet sig, at det 55mm store ur er til daglig brug. Det er et samlerobjekt, og derfor sælges det kun fra IWC's egne butikker i et oplag på blot 100.
JK

Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
(09-01-2016, 09:14 PM)jk Skrev: Jeg tror ikke, IWC har forestillet sig, at det 55mm store ur er til daglig brug. Det er et samlerobjekt, og derfor sælges det kun fra IWC's egne butikker i et oplag på blot 100.
JK

Sent from my iPad using Tapatalk

+1

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
(09-01-2016, 09:14 PM)jk Skrev: Jeg tror ikke, IWC har forestillet sig, at det 55mm store ur er til daglig brug. Det er et samlerobjekt, og derfor sælges det kun fra IWC's egne butikker i et oplag på blot 100.
JK

Jeg kunne ikke være mere enig. Icon_+1 Det er også hvad IWC selv skriver på deres hjemmeside Icon_smil

Mit indspark var blot humoristisk ment Icon_e_biggrin1
Svar
Ablogtowatch mener at priserne for de to Heritage modeller kommer at ligge mellem 14.000-16.000 CHF. Altså omkring de 100.000 DKK, eller cirka det samme som listeprisen i DK for et Big Pilot:

http://www.ablogtowatch.com/iwc-big-pilo...n-watches/

Gad vide om priserne for de opdaterede modeller generelt kommer at stige, eller om IWC tænker at holde fast i det allerede let opskruede prisniveau.

Er der nogen der ved hvordan priserne tidligere har artet sig efter en opdatering af model-llinje hos IWC?

Jeg har længe gået og haft et rigtig godt øje til Big Pilot, men afventer lige SIHH for at se hvordan den nye model tager sig ud IRL - samt hvilken retning prisniveauet går for denne.
Svar
Jeg tror listeprisen for en Big Pilot p.t. er 13.800 €, så du har helt ret i de ca. 100 K kr.
Jeg tør ikke gætte på priserne for de nye modeller, men jeg er bange for, at de stiger.
JK
Svar
Så har Hodinkee lavet en Introduction til den nye 36mm Pilot model:

https://www.hodinkee.com/articles/new-iw...matic-36mm

Start prisen for denne model vil åbentbart være $3.950, hvilket svarer til ~27.000DKK (måske en smule højere i DK grundet moms eller andet?)

İmage
Svar
Det er dejligt, at IWC har fået plads til en rigtig blødjernskasse i det forholdsvis lille ur, så magnetismebeskyttelsen er, som den bør være i et pilotur. Værket er et Selitta-baseret cal 35111. IWC arbejder jo ellers på at gøre alle værker in-house, men det har åbenbart ikke været muligt med denne "begynder model".
JK
Svar
Det er et IWC efter min smag. Lækkert, enkelt og funktionelt design. Super til brug når man er aktiv og til al mulig daglig brug. Lidt som den gamle Rolex Explorer - altså modellen uden dykker krans. No nonsens Icon_not
Svar
Som nævnt tidligere i denne tråd, så skulle der snarligt komme tre 'midnight blue' udgaver af hhv MARK XVIII, Pilot chronograph og ikke mindst Big Pilot.

Jeg faldt over følgende billede, som viser netop Big Pilot Blue (IW500916), og som vist bedst kan karakteriseres som en 'hybrid' mellem standard Big Pilot og Petit Prince udgaven:

İmage

Jeg har primært været mest interesset i den klassiske Big Pilot udgave, men efter at have siddet med Petit Prince på armen må jeg indrømme at denne Blue SunRay skive altså er superflot IRL. Så jeg er meget spændt på at se hvordan netop denne udgave af Big Pilot (IW500916) tager sig i 'dagslys' Icon_blink Icon_party

Hvad tænker folk herinde generelt om de forskellige Petit Prince versioner? Eller foretrækker I primært de klassiske skivedesign?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)