Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,..
I have owned a Orient,with no problems involved.And i know that Joepete our Japanese expert,has written many positive reviews of them.And many others have written positive reviews about them.For the money i consider them to be a okay watch.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Nå, så ankom de to ure. (Billede længere nede)

Certina DS 4 big (Quartz).
Fint ur. Fin box.
"Guldet" på skiven er ikke meget synligt, og nærmest usynligt, med mindre man står i skarpt lys eller i solen.
Rem virker fin kvalitet, med butterfly lås.
Generelt et glimrende relax-stil ur, til en rolig blazer eller sweater.
Jeg gav 2033,- inkl porto.

Orient "Bambino" ER2400LB
Kommer i (mindre) fin og noget mindre box, men stadig repræsentabel.
Læderrem ved første øjensyn flot kvalitet, lækkert blødt lyst skind på indersiden.
Efter 2-3 timers brug har læderremmen tydelige folder i læderet, hvor spændet sidder. Lidt skuffende.
Automatik går - trods alt - men første måling viser tab på 10 sekunder/døgn.
Og svingarmen (eller hvad optræksdimsen hedder) er TYDELIG at mærke vælte rundt inde i kassen. Larmer højt, og kan høres nogle meter væk (hvis der er stille i rummet) og man vender armen med uret på.
Jeg har haft billige Seiko automatik ure før, men aldrig oplevet noget i denne grad.

"Dome" glas, fint. Selve kassen ok pæn forarbejdning. Time/minut-viserne firkantede, hvilket giver uret et lidt billigt udtryk. Gad godt have samme ur, men med tynde/pile visere.

Et ur jeg næppe beholder evigt, og ikke ærligt kan sige jeg er forelsket i..
Men til kr 1050,- føler jeg stadig det er en fin handel i mit budget, der skal bruges en håndfuld gange om året

İmage

Har allerede købt en sort Certina butterfly rem (magen til den brune på Certina DS-4 uret), som forhåbentlig vil pynte uret.

Har nogen herinde erfaringer med at skifte visere på sådan et ur? :-D
Svar
Det er et par klassiske designs og billederne giver ikke den lidt "billige" feel, men ved godt hvordan man kan se med fingere...den endelige dom Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
(08-01-2016, 05:10 PM)Miwes Skrev: Det er et par klassiske designs og billederne giver ikke den lidt "billige" feel, men ved godt hvordan man kan se med fingere...den endelige dom Icon_blink

Jo jo, og lad mig være ærlig;

Det er den høje lyd/rystelser fra kassen, og min viden om at glasset er mineral (ikke safir) der driller lidt (jeg misforstod varebeskrivelsen).
Og så viserne - derudover er uret et vidunderværk, når man ikke kan se værket inden i !! :)
Svar
Her bliver vi nødt til at stoppe et øjeblik Icon_e_surprised

Som du rigtig oplever er det vigtige parametre i oplevelsen at ikke bare kassen er en god oplevelse, men også den viden omkring hvad der ligger inde i uret.

Hvis vi nu kigger på de mærker hvor uret er udstyret med super kvalitet omkring kasse, visere og skive....det er hvad vi ser, og så kommer vi til hvad der gemmer sig i maven på uret.

Førhen hvor ure ofte ikke havde den åbne bagkasse med et "vindue" ind til herlighederne, talte vi om at det kun var urmageren der fik fornøjelsen og man som bruger blot kiggede på resten og blev fornøjet over nøjagtigheden af værket og ellers gik man vist ikke meget op i hvilken kaliber der lå i uret, med mindre man var ur-nørd.

Du kan sagtens finde den "woble-effekt" ved langt dyrere ure, når det kommer til et Valjoux 7750 der jo roterer som ind i helv...

Så er der det med glasset der var ofte tale om et af "plast" produkt der blev ridset....plexiglas kalder vi det, men kært barn har mange navne og nogle sværger stadig til det look der er med et glas af plastik.

Så er det spørgsmålet om du også ser på de ure der koster tre gange så meget ???

Hvornår bliver det den rigtige feel og til hvilken pris Icon_e_biggrin1

Det er sjovt med denne verden og jeg synes det er fedt at se de mange niveauer herinde af ure fra en tusse til spidsen af en jetjager, som man siger Icon_blink

Personligt er jeg ret ligeglad hvor meget man har givet for sit ur, men vi er ude over at det vigtigste er at vise tid, med alle de andre muligheder vi har for at aflæse tid, så når alt kommer til alt er det den rette fornemmelse og hvad det må betyde for vores glædes-rus når uret bæres og ikke at forglemme et historisk aspekt i det at bære ur.

Sorry! jeg ved ikke om det giver mening, men kan ikke rigtig finde bedre formulering på min vinkel.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
De ser fine ud. Glasset på Orienten ser perfekt ud på uret og giver et look så er herligt.

De er ca 40 mm i diameter begge to ikke?
Svar
(08-01-2016, 05:34 PM)Miwes Skrev: Her bliver vi nødt til at stoppe et øjeblik Icon_e_surprised

Som du rigtig oplever er det vigtige parametre i oplevelsen at ikke bare kassen er en god oplevelse, men også den viden omkring hvad der ligger inde i uret.
(...)

Du kan sagtens finde den "woble-effekt" ved langt dyrere ure, når det kommer til et Valjoux 7750 der jo roterer som ind i helv...

(...)

Sorry! jeg ved ikke om det giver mening, men kan ikke rigtig finde bedre formulering på min vinkel.

Det giver rigtig fint mening, tak for det lange svar!

Da Creative Watches i østen har tilbudt at tage uret retur hvis jeg er utilfreds med dets "woblen", havde jeg høfligt mit ur med den forbi min lokale urmager.

Han er en forholdsvis "dårlig sælger" og siger oftest sin - enddog - meget ærlige mening om de spørgsmål, jeg præsenterer ham for.

Han roste Orient uret, kunne den fulde historie om Japan, Seiko og mærkets popularitet i østen - samt, at uret af (for ham) ukendte årsager ikke sælges i Dk.

Han erkendte at uret lamer forholdsvis meget, nævnte også at endnu dyrere mærker larmer endnu mere.

Jeg har besluttet at beholde uret, om ikke andet så for sjov.

(08-01-2016, 06:34 PM)baun Skrev: De ser fine ud. Glasset på Orienten ser perfekt ud på uret og giver et look så er herligt.

De er ca 40 mm i diameter begge to ikke?

Jo.
Certina 40mm
Orient Bambino 40.5mm

Begge 21mm mellem horn/rem.
Svar
Bambino'en ser side godt ud med plexi! Man tager den jo alligevel ikke på, når man skal vælte en væg. Jeg synes den er klart fedest af de to, du siger bare til hvis du bliver træt af den.

Tillykke med dem :-)

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar
(08-01-2016, 11:00 PM)tg Skrev: Bambino'en ser side godt ud med plexi! Man tager den jo alligevel ikke på, når man skal vælte en væg. Jeg synes den er klart fedest af de to, du siger bare til hvis du bliver træt af den.

Tillykke med dem :-)

Altså.... plexi. Det samme som "domed crystal glass"..?

For jeg troede vist det betød almindelig mineralglas..

http://orientwatchusa.com/er2400ld
Svar
Du har nok ret i at det er mineralglas og du skrev det måske også tidligere, jeg var nok bare lidt for hurtig til at hoppe hen til billedet Icon_smil

Det ser stadig enormt godt ud Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)