Gør det med hjertet!
(07-01-2016, 10:12 PM)Lille Nørd Skrev: Ure skal købes med hjertet først mener jeg. Ikke at jeg har mange men det er for mig, det som afgør om jeg kan lide et ur eller ej. Tillykke med klokken.

Tusind tak! Alle min valg hidtil har udelukkende været baseret på hvad der var mest logisk og mest praktisk :D

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
[-]
  • Lille Nørd
Svar
Jeg undrer mig egentlig en smule over esensen i denne tråd. Altså, hvis man ikke er urhandler, køber man vel altid sådan noget som ure med hjertet? Undtagelsen kan jo være at noget er så billigt - altså under normal handelsværdi at man tænker: det nupper jeg da, så kan jeg lige prøve det og let sælge det med fortjeneste om nogen tid.

Er det nogen "ikke urhandlere" som melder sig frivilligt til at sige at de ikke køber deres ure med hjertet?
[-]
  • Lille Nørd
Svar
Forstå mig ret. Tidligere ure jeg har haft har aldrig været med henblik på profit.

Men tidligere er jeg tyet til mere sikre ure, som Rolex og omega. Simpelthen fordi det for mig er rigtig mange penge at have bundet i ure, og de derfor gerne let skulle kunne omsættes til kontanter hvis der skulle blive behov.
Derfor røg min Panerai videre. De mange hakker og ridser den pådrog sig under mit ejerskab, ville simpelthen blive en for stor afskrivning. Samt Panerai i forvejen er svært at omsætte i DK.
Hvorimod min Rolex(er) har jeg kunne tæske derud af, og fandme næsten altid sælge for en lille mønt mere end jeg har givet.

Et Panerai på 47mm til et lille stykke over 40tusinde er derfor rigtigt svært at sælge i dk.
Mange bliver skræmt væk af størrelsen, og til prisen vælger 90% (overdrivelse fremmer forståelsen) af danskerne Rolex/omega osv.

Heldigvis kom jeg i den situation hvor jeg kunne finansiere et ur af den kaliber uden at jeg nogensinde ville afhængige af pengene bundet i uret! Så nu kan jeg nyde uret uden frygt for gensalgsværdi eller uden frygt for hakker eller ridser den pådrager sig under mit ejerskab.

Håber det var svar nok på hvorfor jeg ikke tidligere har købt 100% med hjertet.

Svar
Fedt Jacob :-)

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
generelt mener jeg at hjertet skal være med i købet,
Ellers er det for mig ligegyldigt at købe et lækkert ur da det sidder der for at glæde mig,
Hvilke er en følelse hvor hjertet for mig skal være med.

Derfor har jeg også haft mærke/modeller som mange da jeg ejede dem,
Ikke rigtig kiggede efter,men nu har jeg også tit fundet glæde i de valg 
De "andre" ikke træffer.

Lidt dybere ind i min ur interesse fravalgte jeg chronografen,
Da hjernen sagde at jeg ikke ville bruge den til noget.

Men typisk mig vandt hjertet og mit sidste køb var,
Seamaster 2594.5200 som jeg ser i top 5 over de smukkeste sports chronografer.

Vælg med hjertet mere end nok i denne verden,
Bliver valgt alene ud fra kolde fakta.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(07-01-2016, 11:00 PM)HG Skrev: Fedt Jacob :-)

Tak! Glæder mig til at flashe min polo til sommer. Hvis uret forsat er på mit håndled! :D

Svar
Jeg ville nok have troet at også Rolex og Omega købere køber med hjertet.

Jeg tænker at Omega og Rolex netop tiltaler rigtig mange pga design og at folk, når det kommer til stykket, godt vil bære et ur, som også genkendes som et luksusur. Tror ikke mange vælger det fordi det er fornuftigt, hvad jeg egentlig heller ved om det er. Man kunne jo faktisk få brugte ure af andre mærker, som alt andet har afskrevet mere og derfor måske give mere for pengene. Det kunne man godt sige var fornuftigt.

Tror også at mange har købt og solgt Panarai brugt ig handlet dem senere uden større tab. Også ganske populære og omsættelige ure, vil jeg mene. Det er noget andet hvis vi taler Chopard, Cartier osv. Købt fra ny. Det koster afskrivning.
Svar
Husk på jeg taler også KUN for mig selv i denne tråd. Og ikke om andre handler deres ure med hjertet eller af fornuft.
Ved udemærket godt at andre køber Rolex, omega, tissot osv. med hjertet.

Mit Panerai blev da også solgt videre uden tab, tværtimod. Men skulle der hurtigt være brug for penge der var bundet i et ur ville mit første valg ALTID være Rolex.

Svar
(07-01-2016, 11:11 PM)jacobzimmer Skrev:
(07-01-2016, 11:00 PM)HG Skrev: Fedt Jacob :-)

Tak! Glæder mig til at flashe min polo til sommer. Hvis uret forsat er på mit håndled! :D

Nej det må du ikke

Svar
Vise poloen eller sælge uret? :D

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)