Svar: 22
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Hej,
Jeg er i øjeblikket i gang med at opgraderer min garderobe, så den afspejler min alder (31) lidt bedre.
I den forbindelse er jeg snublet lidt over at par ure som jeg godt kan lide, som måske kan bruges til flere situationer og til mere formelt tøj?
Et par Seiko Kinetic, et Certina C013.410.44.087.00 og nogle Laco ure (Rom 861895 og Laco Altenburg Type A 861759).
Seiko urene har følgende model navne: SRN049P1 - SRN054P1 - SRN051P1
Jeg kan godt lide at urene har et simpelt design, timetal i stedet for romertal, og evt. dato.
Jeg har ikke råd til Omega, Rolex osv.  så det må være i det her prisleje ca.
Hvad synes I? Er der noget ved de ure jeg har fundet, eller ville I anbefale noget andet?
På forhånd tak for hjælpen :)
Mvh
Martin
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Hej Martin
Jeg synes du har nogle fine valg og har selv Certina og Seiko Kinetic, hvor jeg altid har haft gode oplevelser med begge mærker.
Det er altid svært at sige så meget om disse ure og har ikke nogle specielle råd til dig, men det er bare uproblematisk og gå efter dit look.
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
(06-01-2016, 08:25 AM)Miwes Skrev: Hej Martin
Jeg synes du har nogle fine valg og har selv Certina og Seiko Kinetic, hvor jeg altid har haft gode oplevelser med begge mærker.
Det er altid svært at sige så meget om disse ure og har ikke nogle specielle råd til dig, men det er bare uproblematisk og gå efter dit look.
Tak for svaret, umiddelbart er jeg mest til en af de Seiko kinetic, så er det bare at beslutte hvilken farve
Her er de: https://www.youtube.com/watch?v=cC4vZQSpiG8
Konen synes jeg skal tage den med metalrem, jeg er mest til den lyse eller helt mørke.
Det ender nok med at jeg køber en og ønsker mig en anden til fødselsdagsgave
•
Det er et super valg med et Seiko Kinetic på læder til pæn brug og en lænke kan jo altid købes i anden omgang.
Smukt og enkelt ur-design
•
Har læst lidt rundt omkring på nettet ang. hvad der passer bedst til mere formelle begivenheder osv. og der er meget uenighed ang. urskivens farve, om den skal være hvid eller sort.
Hvad ville I anbefale?
Jeg har også kigget lidt på alternativer, og har fundet et Orient Bambino: http://www.chrono24.dk/orient/orient-bam...813569.htm
Hvad synes I om det, og er chrono24.dk et godt sted at handle?
Mvh :)
•
Så vil jeg klart vælge Seiko
Jeg har det svært med hvide skiver, men det kommer meget an på om det er en skive med mønster ??
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Find det ur du bedst kan lide inden for dit budget,
Hos Seiko, Citizen eller Certina.
Så er du home safe med kvaliteten,
Så er der kun tilbage at finde det sted du ønsker at handle.
God vind med projektet
Husk at jagten er en stor del af glæden.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Tak for jeres svar
Min egen opfattelse er at hvide skiver med simpelt design er mere 'klassisk' eller noget som min far ville bruge, jeg kan godt lide looket og synes måske at de er mere 'safe' altså ok at bruge på job, derhjemme og på en date fx.
Hvor de sorte skiver bliver mere 'dystre' eller 'moderne', et look jeg ikke ville have noget imod, ellers.
Steensbjerg: Hvad med Tissot? Vi var i Fisketorvet og prøvede et par ure idag, de havde ikke Certina eller den Seiko Kinetic jeg var ude efter.
Men de havde et Tissot Tradition som det her https://www.anytimewatches.com/da/tissot...37-00.html
Både med hvid og sort skive.
Jeg er ret vild med den i hvid, den er meget slank og ser utroligt godt ud med et ret enkelt og rent design.
Som du siger er jagten en stor del af glæden, ja når jeg skal have noget så bruger jeg gerne dage på research.
Det gode ved det er at man får lidt baggrundsviden og kendskab til ure, mærker og indmad.
Det mindre gode er at man kan falde for rigtigt mange modeller og skifte mening et hav af gange undervejs, og blive i tvivl
Jeg plejer at købe der hvor det er billigst, dvs. jeg køber gerne på nettet og amazon.co.uk :)
Mvh
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(07-01-2016, 04:12 PM)m.arsenio Skrev: Tak for jeres svar
Min egen opfattelse er at hvide skiver med simpelt design er mere 'klassisk' eller noget som min far ville bruge, jeg kan godt lide looket og synes måske at de er mere 'safe' altså ok at bruge på job, derhjemme og på en date fx.
Hvor de sorte skiver bliver mere 'dystre' eller 'moderne', et look jeg ikke ville have noget imod, ellers.
Steensbjerg: Hvad med Tissot? Vi var i Fisketorvet og prøvede et par ure idag, de havde ikke Certina eller den Seiko Kinetic jeg var ude efter.
Men de havde et Tissot Tradition som det her https://www.anytimewatches.com/da/tissot...37-00.html
Både med hvid og sort skive.
Jeg er ret vild med den i hvid, den er meget slank og ser utroligt godt ud med et ret enkelt og rent design.
Som du siger er jagten en stor del af glæden, ja når jeg skal have noget så bruger jeg gerne dage på research.
Det gode ved det er at man får lidt baggrundsviden og kendskab til ure, mærker og indmad.
Det mindre gode er at man kan falde for rigtigt mange modeller og skifte mening et hav af gange undervejs, og blive i tvivl
Jeg plejer at købe der hvor det er billigst, dvs. jeg køber gerne på nettet og amazon.co.uk :)
Mvh
Modellen / designet fejler jo ikke noget. Det er et meget klassisk dress watch. Jeg ville dog finde en lignende model men med mekanisk urværk. Både Tissot og Certina har dem og prisene er moderate.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Tissot laver også ganske udmærket ure.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
|