Gode ure - mærker med gode in house værker
I min verden er der ikke noget der måler sig med Nomos, hvis vi taler value-for-money i denne prisklasse. Tudors nye værk er da fint, men slet ikke samme finish som Nomos. Og prisen er også lang højere for Tudor. Jeg fatter ikke hvordan Nomos kan lave deres ure til de priser med den finish og konstruktion som in-house. Deres produktionsomkostninger vs. stk. tal berettiger slet ikke så lave priser. De må satme være dygtige eller have en stor tegnedreng i ryggen. Men som vi tidligere har snakket om handler det måske om at alt andet er overpriced Icon_lol

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
[-]
  • cfnissen, Lars
Svar
Her er jeg så måske ikke helt enig… Damaskos H35 manuelle kaliber har en masse fine detaljer med Gyromax balance (Patek & AP?) og EPS Silicium fjedre og Escapement…. Og rent finishmæssigt ser det absolut også fint ud…. DK101 modellen fra Damasko er jeg ret lun på… Til ”skaldede” 22.000 er det et super ur til pengene hvis du spørger mig
Svar
Det har du helt ret i.  Lige det urværk er faktisk ifremragende kvalitet og finish. Super smukt siger jeg bare :)

Det faktisk sådan med tyske ure. At deres ure skal være i super kvalitet og finish fordi ellers har de ikke en chance i mod schwezier. Så de skal hele  tiden være frem i skoene
Svar
Nomos og Damasko er vist ikke helt sammenlignelige idet Damasko bruger ETA værker i ure som prismæssigt konkurerer med Nomos med in house værker - i hvert fald hvis man går efter de billigere basis modellere.

men Damasko er jo særdeles spændende hvis man vil ofre en smule mere og købe en med in house værk til en meget fin pris.
Svar
Nu har jeg aldrig være pjattet med Nomos design, så for mig er der ikke noget der slår Damasko hvis vi snakker rent value for money.... Og så kan det godt være at nogle af de lidt billigere Damasko modeller bruger ETA baserede værker, men så er kassen til gengæld noget mere avanceret med ishærdet stål etc (gætter jeg på), end Nomos...
Svar
(04-01-2016, 02:55 PM)Krüger Skrev: Nu har jeg aldrig være pjattet med Nomos design, så for mig er der ikke noget der slår Damasko hvis vi snakker rent value for money.... Og så kan det godt være at nogle af de lidt billigere Damasko modeller bruger ETA baserede værker, men så er kassen til gengæld noget mere avanceret med ishærdet stål etc (gætter jeg på), end Nomos...

Ja, det kar jeg absolut ingen forstand på, men jeg kan rigtig godt lide Nomos' design og har det bedst med ure på 36-39 mm, som er super komfortable at bære. Om værkerne er af sammenlignelig kvalitet, ved jeg heller intet om. Det håber jeg andre kan bidrage med - og det kan I jo :-)
Svar
(04-01-2016, 02:55 PM)Krüger Skrev: Nu har jeg aldrig være pjattet med Nomos design, så for mig er der ikke noget der slår Damasko hvis vi snakker rent value for money.... Og så kan det godt være at nogle af de lidt billigere Damasko modeller bruger ETA baserede værker, men så er kassen til gengæld noget mere avanceret med ishærdet stål etc (gætter jeg på), end Nomos...

Måtte lige ind på Damaskos hjemmeside og lure lidt. Faldt over det med deres kronedesign, som lød til at være nyt og spændende. Ved du eller andre noget om det i forhold til andre løsninger?

mvh Jens
Svar
(03-01-2016, 01:50 PM)TimeToWatch.dk Skrev: I min verden er der ikke noget der måler sig med Nomos, hvis vi taler value-for-money i denne prisklasse. Tudors nye værk er da fint, men slet ikke samme finish som Nomos. Og prisen er også lang højere for Tudor. Jeg fatter ikke hvordan Nomos kan lave deres ure til de priser med den finish og konstruktion som in-house. Deres produktionsomkostninger vs. stk. tal berettiger slet ikke så lave priser. De må satme være dygtige eller have en stor tegnedreng i ryggen. Men som vi tidligere har snakket om handler det måske om at alt andet er overpriced Icon_lol

/Mads

Klart - værkernes teknik er i top hos Nomos. Desværre, designet af urene hænger stilmæssigt pænt fast i de schweiziske jernbaneurenes minimalisme.
Et ur må gerne ligne et ur. Når de begynder at nærme sig noget fra instrumentbrættet af et rumskib står jeg af.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
(04-01-2016, 05:55 PM)TioMalo Skrev:
(03-01-2016, 01:50 PM)TimeToWatch.dk Skrev: I min verden er der ikke noget der måler sig med Nomos, hvis vi taler value-for-money i denne prisklasse. Tudors nye værk er da fint, men slet ikke samme finish som Nomos. Og prisen er også lang højere for Tudor. Jeg fatter ikke hvordan Nomos kan lave deres ure til de priser med den finish og konstruktion som in-house. Deres produktionsomkostninger vs. stk. tal berettiger slet ikke så lave priser. De må satme være dygtige eller have en stor tegnedreng i ryggen. Men som vi tidligere har snakket om handler det måske om at alt andet er overpriced Icon_lol

/Mads

Klart - værkernes teknik er i top hos Nomos. Desværre, designet af urene hænger stilmæssigt pænt fast i de schweiziske jernbaneurenes minimalisme.
Et ur må gerne ligne et ur. Når de begynder at nærme sig noget fra instrumentbrættet at et rumskib står jeg af.

Mvh. John

Det med smag og behag - design er nok ikke så egnet til en egentlig debat, mere noget hvor man kan udtrykke præferencer. 

Det jeg kan lide ved Nomos - og især Nomos Club, er formentlig præcis det andre vil finde mindre interessant. Jeg kan lide at et ur ligner et ur og så synes jeg Nomos faktisk også tilfører noget nyt og let genkendeligt. Kender man designet fra billeder vil man let kunne spotte et Nomos Club på armen af en kollega. Det kan jeg godt lide.
Svar
I have a lot of respect for Nomos,and i like their policy of supplying parts to watchmakers.But i agree with Tio,the design could do with a change now and again.They do tend to look like Swiss Railway watches with nice dials.But i also have problems understanding how the hell they can make watches of this quality for the money.They are a relative small brand,so they must have a good bank manager Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)