Nyt ur - prisklasse 3K - Tissot, Certina,..
(03-01-2016, 10:57 AM)baun Skrev: Mht at stole på mekaniske ure. Jeg er jo ikke helt sikker på hvad du mener. De går jo ikke så præcist som quarts ure, men stabilitetet og pålideligheden mener jeg er fin for billigere ure med ERA værker.

Du kunne også vælge at kigge efter vintage ure. Der er mange fine og fede ure i den prisklasse. Og de er ofte i en særdeles komfortabel størrelse, som man nærmest ikke mærker på armen. Perfekte som dress ure.

Mht. farver og stil, skal det bare passe sammen. Går man til et afslapper selskab i dagtiden passer brune sko og bælte fint - og et guldur med brun reptil eller aligatorrem understrejer at man har styr på at matche assesories til tøjet.

Om aftenen og især til middagsselskaber er sorte sko og bælte mere almindeligt og derfor bør urremmen følge, men ellers er lænke svaret uanset om det er stål eller guld.
I think these ancient ideas,about what is,and what is not good taste belong in the past.This generation wear what they like,and when they like.The greatest fashion ikons of today,do not follow rules made by a out of date and conform generation.Only in some company board rooms,do these quaint ideas exist Icon_blink In England where much of this originated,it is called the uniform class.John Lennon even wrote a song about it called Little Piggys.A vintage watch looks just as good on a guy wearing a Hoody.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
(03-01-2016, 01:16 PM)Miwes Skrev: Hvis man er til de meget præcise ure, så er det fint med quartz synes jeg, men det er jo for nogen vigtigt at dyrke den mekanik der historisk set kommer med uret og her er der normalt mange år i sådant et mekanisk ur, som jo ligefrem kan gå i arv fra far til søn.

Hvor præcis et ur holder tiden er rigtig nok meget forskelligt, men de mekaniske ure holder sig indenfor 5 sek i døgnet når det er rigtig godt og ellers 10 til 20 sek., hvor quartz holder 5 til 10 sek. om måneden og finere løsninger 10 sek. på et år. Ikke at forglemme er jo de radio-styrede.

En faktor du ikke må glemme er at et mekanisk ur har lidt mere "sjæl" end et ur der har fået et batteri skubbet op i røven  Icon_lol

En faktor du ikke må glemme er at et mekanisk ur har lidt mere "sjæl" end et ur der har fået et batteri skubbet op i røven undefined
Det kan da ikke siges mere præcist Icon_Up
P.N.
Svar
(03-01-2016, 01:51 PM)P.N. Skrev:
(03-01-2016, 01:16 PM)Miwes Skrev: Hvis man er til de meget præcise ure, så er det fint med quartz synes jeg, men det er jo for nogen vigtigt at dyrke den mekanik der historisk set kommer med uret og her er der normalt mange år i sådant et mekanisk ur, som jo ligefrem kan gå i arv fra far til søn.

Hvor præcis et ur holder tiden er rigtig nok meget forskelligt, men de mekaniske ure holder sig indenfor 5 sek i døgnet når det er rigtig godt og ellers 10 til 20 sek., hvor quartz holder 5 til 10 sek. om måneden og finere løsninger 10 sek. på et år. Ikke at forglemme er jo de radio-styrede.

En faktor du ikke må glemme er at et mekanisk ur har lidt mere "sjæl" end et ur der har fået et batteri skubbet op i røven  Icon_lol

En faktor du ikke må glemme er at et mekanisk ur har lidt mere "sjæl" end et ur der har fået et batteri skubbet op i røven undefined
Det kan da ikke siges mere præcist Icon_Up
P.N.
No soul! I would wear my Rolex Oyster Quartz,even if there was nothing inside of it.Its beautifull.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
(03-01-2016, 01:44 PM)willy Skrev: I think these ancient ideas,about what is,and what is not good taste belong in the past.This generation wear what they like,and when they like.The greatest fashion ikons of today,do not follow rules made by a out of date and conform generation.Only in some company board rooms,do these quaint ideas exist Icon_blink In England where much of this originated,it is called the uniform class.John Lennon even wrote a song about it called Little Piggys.A vintage watch looks just as good on a guy wearing a Hoody.

Wow, John Lennon wrote a song about dress-codes? I stand corrected!  Icon_knees

Icon_rul
Svar
(03-01-2016, 01:18 PM)P.N. Skrev: Det lyder som om du er blevet dårligt vejledt hvis en urmager kasserer den omtalte kaliber. Jeg vil betragte uret som et særdeles robust og sikkert arbejdsur.
Det er som om nogle urmagere får røde knopper når de får japanske ure i hænderne og som om de personligt skal sørge for at den schweiziske urindustri overlever. Lidt underligt at folk vil bruge tid og kræfter på at tale ting ned. Jeg tror det gælder alle brancher hvor en mærkevare- problematik er gældende.
Mvh.
P.N.

Tak for det input.
Problemet var mest at reparation på eller udskiftning af værk beløb sig til mere, end uret kunne købes til nyt.
Selv opgaven med at indkøbe et donor ur med fx 7S26, ville være dyrere end at købe et nyt Seiko 5 (indberegnet at jeg ikke selv kunne foretage operationen).

Selvfølgelig har det ikke været mit ærinde at starte den evindelige kamp mellem automatisk kontra quartz - vi alle ved at det er et spørgsmål om religion!!

Jeg hælder mest til Quartz i mit prisleje, og vil værdsætte bud på hvad man for de penge (eller mindre) kan få i stil med de ure, jeg har linket til i toppen. :)
Svar

Icon_sign Icon_+1
Svar
(03-01-2016, 01:44 PM)willy Skrev: I think these ancient ideas,about what is,and what is not good taste belong in the past.This generation wear what they like,and when they like.The greatest fashion ikons of today,do not follow rules made by a out of date and conform generation.Only in some company board rooms,do these quaint ideas exist Icon_blink In England where much of this originated,it is called the uniform class.John Lennon even wrote a song about it called Little Piggys.A vintage watch looks just as good on a guy wearing a Hoody.

En sand expert udtalelse fra en verdensmand som bevæger sig lige afslappet og hjemmevant på de bonede gulve, i bestyrelseslokaler, såvel som i forretningsverdenen på globalt plan, med samme selvfølgelighed, som blandt verdens pop stjerner, sports stjerner og den kulturelle elite. 

Nej TS, tag du bare røde seler og gummisko på til næste forretningsmøde. Alle vil straks forstå at du bare er af den nye favre og moderne kulturelite, der gør som de vilIcon_rul
Svar
(03-01-2016, 08:16 PM)baun Skrev:

En sand expert udtalelse fra en verdensmand som bevæger sig lige afslappet på de bonede gulve, i bestyrelseslokaler, såvel som i forretningsverdenen på globalt plan, med samme selvfølgelighed, som blandt verdens pop stjerner, sports stjerner og den kulturelle elite. 

Nej TS, tag du bare røde seler og gummisko på til næste forretningsmøde. Alle vil straks forstå at du bare er af den nye favre og moderne kulturelite, der gør som de vilIcon_rul
No Per,but i used to work as an assistant manager,at a Hotel where we serviced many famous people.Rock stars and a couple of former english primeministers.Harold Macmillan was one i am sure you remember.In my job i was required to change clothes two and sometimes three times a day.You were not even allowed to get a drink in our cocktail lounge,unless you were wearing a tie.And i have turned many famous people away.Money meant nothing at this hotel,but dress codes meant everything.I grew up in a area of England that can boast more rich and famous people than nearly any place on this planet.So i can assure you i know all about dress codes.When i served in the military i had 16 different types of uniform to look after.And yes i do know a few very famous people,having lived next door to many of them.Think maybe you picked the wrong comparison here Icon_smil
Svar
Jammen du er en sand verdensmand Willy. Jeg ved jo kun hvordan det foregår i Skandinavien på kontorene til hverdag, til møderne, seminarer, konferencer osv. Her kan man godt klæde sig pænt og nydeligt og matche ur, rem, bælte, habit eller bare sko, bukser og skjorte uden at være "underlig" - og det var vist det TS var intereseret i og det jeg forsøgte at svare på.

At du, willy, har gang i som sædvanlig bare at være i oposition og lave pay back, hjælper vist ikke TS videre med valget af ur.

Du kunne jo give TS dine gode råd istedet for at debbatere mine Icon_cool
[-]
  • TDN
Svar
Helt enig med Baun i at det er god stil at urrem, bælte og sko matcher. Brun og sort er klassiske valg. Selvom nedenstående ur eksempel er lidt udenfor dit budget vil jeg også fremhæve at blåt er "det nye sort" i business verdenen. Jeg selv har stor glæde af blå Canali, Pal Zileri og Brioni habitter matchet med blå russkindssko fra Alden, blåt håndlavet alligator bælte fra Graae design og Rolex Smølf.

İmage
İmage
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)