Den Store Bog om ROLEX
(25-12-2015, 12:45 PM)khbk Skrev: hvorfor betegnes både Sky-Dweller og Yacht-Master som "Forretningsmandens ur"?

(25-12-2015, 03:32 PM)TioMalo Skrev: Dog vil jeg sige noget om den kategoriske påstand: "Yachtmaster er forretningsmands ur" - for det er det. Hvorfor ? Jeg ved det ikke men har aldrig, siden modellen kom på markedet, set andre end forretningsfolk gå med uret.

Nå, nå.. Både min dejlige hustru og flere andre kvinder, jeg har mødt, bærer med glæde en YM i mellemstørrelsen, og de hører altså ikke til i kategorien "forretningsmand" (eller kvinde for den sags skyld).

Men hvis jeg skal gætte på en grund til at YM 40mm bliver et forretningsmandsur er det nok netop fordi det ikke rigtig er et "sports-ur" og samtidig heller ikke er en klassisk datejust, som jo først de senere år et kommet i en "herrestørrelse"...

Glædelig jul!

/Bjørn.
Svar
Det, som jeg fandt påfaldende, var at to forskellige modeller havde fået samme betegnelse i overskrift på et afsnit. Det virkede som en "smutter".
/
Kristen
Det minder mig om den gang første oplag af "Den store Bilbog" udkom.
Der fandt jeg et hav af faktuelle fejl og oversættelsfejl, og der udkom en ny udgave med anden oversætter og langt færre fejl.
Svar
(25-12-2015, 04:59 PM)bjorn_e58 Skrev:
(25-12-2015, 12:45 PM)khbk Skrev: hvorfor betegnes både Sky-Dweller og Yacht-Master som "Forretningsmandens ur"?

(25-12-2015, 03:32 PM)TioMalo Skrev: Dog vil jeg sige noget om den kategoriske påstand: "Yachtmaster er forretningsmands ur" - for det er det. Hvorfor ? Jeg ved det ikke men har aldrig, siden modellen kom på markedet, set andre end forretningsfolk gå med uret.

Nå, nå..   Både min dejlige hustru og flere andre kvinder, jeg har mødt, bærer med glæde en YM i mellemstørrelsen, og de hører altså ikke til i kategorien "forretningsmand" (eller kvinde for den sags skyld).

Men hvis jeg skal gætte på en grund til at YM 40mm bliver et forretningsmandsur er det nok netop fordi det ikke rigtig er et "sports-ur" og samtidig heller ikke er en klassisk datejust, som jo først de senere år et kommet i en "herrestørrelse"...

Glædelig jul!

/Bjørn.

Når jeg skriver "forretningsmandsur" betyder det per se at vi taler om 40mm udgave. Gang efter gang glemmer jeg at YM kommer også i andre størrelser. Bliver dog påmindet af virkeligheden hver gang jeg ser en "mistænksomt billigt salgsannonce" - det er jo altid en midsize YM. Og yes, jeg leder efter en billigt (hah-hah-hah...) eksemplar, en fullsize YM med B&P... er helt forelsket i den grå platin bezel, grå skive og den røde sekundviser. Skal være den "gamle model". Den har nemligen en bezel af solid platin på trods af at den nye model markedsføres misledende som om det kun er den som har denne eksklusiv drejekrans.
Og nej, jeg er ikke heller det som hedder "forretningsmand"  Icon_lol

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
.....
Svar
Der er ikke nævnt så mange fejl på FB-siden.
Kom gerne med flere eksempler på fejl og meninger om bogen.
Ideen med en dansk Rolex-bog er da ellers ganske god.
/
Kristen
Svar
Jeg har ikke selv bogen, men der var mange flere indlæg med fejl i gruppen på Facebook tidligere (som bidrog til at jeg fandt/finder den uinteressant) men de er åbenbart blevet slettet igen. Hvorfor ved jeg ikke da de var dokumenteret med billeder fra bogen - måske nogen ved mere?
Svar
På side 43 er der øverst et Rolex Oyster quartzur som påstås at være det eneste Rolex quartzur, som er blevet lavet. Så vist jeg ved er der alt i alt 6 Rolexure med quartzværk.
Svar
(26-12-2015, 08:05 PM)KimT Skrev: Jeg har ikke selv bogen, men der var mange flere indlæg med fejl i gruppen på Facebook tidligere (som bidrog til at jeg fandt/finder den uinteressant) men de er åbenbart blevet slettet igen. Hvorfor ved jeg ikke da de var dokumenteret med billeder fra bogen - måske nogen ved mere?

De ligger der vist stadigvæk, men ikke som sådan på siden. Men under "opslag af andre"
Keld
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)