Mørkt eller lyst ?
Ja, undskyld for den lidt kryptiske titel på denne tråd - den handler nok ikke helt om det, som de fleste får indtryk af  Icon_blink

Men sagen er den, at jeg fordrev lidt tid med mit kamera (igen) idag og mit Sea-Dweller og da jeg var færdig med at redigere billederne og samtidig tog et tilbageblik over mange af de billeder, som jeg har taget af ure tidligere, så slog det mig, at rigtig mange af dem er temmelig mørke !

Det er lidt som om, at jeg har en tendens til, når jeg har redigeret billederne, så ser de mørkere ud end måske helt var tiltænkt, når de bliver lagt op.

Jeg tror, at det er mig, der bliver lidt for fokuseret på at lade kontrasterne mellem det lyse stål og de mørke skygger dominere. Men faktisk er jeg på trods af, at de virker ret mørke, selv egentlig meget godt tilfreds med dem.

Men jeg kunne godt tænke mig at høre folks meninger om dette - lys eller mørk....... hvad ser bedst ud ??

Her er 2 billeder, der er næsten ens. De er godt nok taget med to forskellige objektiver og kompositionen er en smule forskellig. Men grundlæggende er de næsten ens. Det første er til den mørke side (og er det, jeg selv bedst kan lide), mens det sidste er noget lysere.

Hvad kan I bedst lide ? Kommentarer med synspunkter og argumenter modtages meget gerne  Icon_smil

İmage

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Helt sikkert det mørke.
Jeg syntes at genskæret er flotter og boked er også bedre.
Men som med ure (og mange andre ting) så er det jo en smagssag :-)

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Mørkt det giver en stealth stemning til billedet,
Som jeg syntes virker godt sammen med uret. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Ja, det mørke er meget varmere - hvor det lyse kan virke hårdt og "fladt" !

Nu har jeg måske også lavet det lyse lige lyst nok - man kunne godt give det lidt mere varme og dybde ved at tone det en smule ned. Men det var også lidt for at illustrere forskellen.

Men jeg mener også selv, at det mørke er langt det bedste.

For sjovs skyld er her en version af det lyse, hvor jeg har skruet noget ned for eksponeringen i Lightroom.

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Jeg er uden tvivl til det første lidt mørkere billede. Der emmer en vis ro og balance i det billede IMO.

Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Hvis du kan bruge det til noget.....

Stort billede med masser af plads om uret, skal være det lyse billede og hvis vi kigger på det mørke billede, hvor det er lyset på kassen der er centrum, så ville jeg klart vælge tættere beskæring..gå tættere på motivet ved disse mørke fotos.

PS. fjern eller dæmp de orange lys, det stjæler lidt mit focus

Det er altid så let at være klogere på andres foto...sorry!
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
(23-12-2015, 05:38 PM)Miwes Skrev: Hvis du kan bruge det til noget.....

Stort billede med masser af plads om uret, skal være det lyse billede og hvis vi kigger på det mørke billede, hvor det er lyset på kassen der er centrum, så ville jeg klart vælge tættere beskæring..gå tættere på motivet ved disse mørke fotos.

PS. fjern eller dæmp de orange lys, det stjæler lidt mit focus

Det er altid så let at være klogere på andres foto...sorry!

Det kan jeg helt sikkert........ især, når det kommer fra dig !  Icon_Up  Men det afhænger også lidt af, hvad man gerne vil med billedet, hvis du forstår hvad jeg mener.

Hvis det er uret, der er det primære objekt i billedet, så giver jeg dig 100% ret i begge dele. Men jeg vil med mine billeder gerne give det hele lidt en ekstra dimension, så man både kan betragte uret, men også billedet som helhed. Det burde jeg nok have beskrevet i den første post.

Giver det mening ?
/Peter

Svar
Det er helt okay Peter Icon_Up

Jeg kan jo ikke lade være, når det kommer til fotos...sidder objektet i det gyldne snit og hvor vil fotografen ha mit focus, er der forstyrende elementer i baggrunden osv. osv.

Fede billeder hver for sig og er vild med spejling i den våde overflade.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
(23-12-2015, 06:17 PM)Miwes Skrev: Det er helt okay Peter  Icon_Up

Jeg kan jo ikke lade være, når det kommer til fotos...sidder objektet i det gyldne snit og hvor vil fotografen ha mit focus, er der forstyrende elementer i baggrunden osv. osv.

Fede billeder hver for sig og er vild med spejling i den våde overflade.

Takker !  Icon_smil

Det er også spejlingen, der gør det hele for mig - men samtidig, så forsøger jeg med det efterårsbrune blad i baggrunden at skabe lidt balance i billedet, i forsøget på at få det til at fungere, at uret ikke er i centrum  Icon_smil
/Peter

Svar
İmage
[-]
  • longbear
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)