Nyt ur - Den nye Rose guld Omega 40mm Tresor - Go Home?
Omega 18k Rose guld Jumbo ur med ekstremt sjældent set tilbehør...

Jeg er klar over, at denne her type ure ikke appelerer til størstedelen af brugerne herinde, men er urnørden alligevel vækket inde i en, så håber jeg, at man alligevel synes, at det er lidt lækkert...

For ligesom at ridse op, hvor sjældent et ur det her egentlig er, så har jeg nedenstående prøvet at graduere, hvor svært det er at finde noget tilsvarende fra Omega fra den tid....

Personligt så har jeg brugt oceaner af tid på at søge disse jumbo ure, og jeg har endnu tilgode at se noget tilsvarende...

Det drejer som et super komplet 18k rose guld Omega Jumbo blånet center sekund viser ur fra start 50'erne - 38mm målt uden kronen - brede for tiden atypiske fede horn!

Den samlede pakke udover selve uret inkluderer: 

Original boks med indlæg
Certifikat bog med serie nummeret printet på forsiden
Yder kuvert - printet med nummer der matcher certifikatet
Hang tag med printet serie nummer på bagsiden 
Omega guld spænde - fuldt Hall market

Jeg har forsøgt at lave en skala i forhold til sjældenheden af denne type Omega vintage ur, hvor allerede første kategori - Jumbo - skiller uret ud fra mængden....

Forholdene/sandsynligheden står selvfølgelig helt for egen regning, men jeg vil faktisk påstå, at jeg har vurderet en del af stadierne ret konservativt for at være på den sikre side....

Hvis nogen har input til skalaen så tilretter jeg gerne? :)

- Specielt første step er jeg lidt usikker på - er det flere eller færre end 1:1000 af Omega urene fra den tid der er Jumbo ure??

Jumbo(1:1000)
Jumbo Center second((1:5000) - Der er mange flere med sub sekund viser
Jumbo Center second - guld(1:20000) - de fleste er i stål
Jumbo Center second - rose guld(1:40000) - lad os sige halvdelen her er i gult guld og den anden halvdel i rose guld
Jumbo Center second - rose guld - original skive/visere(1:100000) - mindst halvdelen har vel været renoveret
Jumbo Center second - rose guld - original skive/visere med flot kasse(1:200000) - kassen er pænt over gennemsnittet
Jumbo Center second - rose guld - original skive/visere med flot kasse + original hall marked vintage Omega guld spænde(1:??????) - ses stort set aldrig mere
Jumbo Center second - rose guld - original skive/visere med flot kasse + original hall marked vintage Omega guld spænde + BOKS + PAPIRER + Originalt hang tag(1:???????)...

Ikke flere ord og i stedet et par billeder.

vh. Jon

PS:

Link til Hodinkee's review af den nye Tresor:

https://www.hodinkee.com/articles/a-week...ille-trsor

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • Smilla
Svar
Lækker klokke. Er mest til sporture i stål men sådan ét ville jeg gerne have som søndagsur Icon_blink
Spørgsmål: Jumbo Omegaer. Hvorfor ? Hvad er historien bag dem bortset fra at fabrikken lavede urkasser i forskellige størrelser og at der sikkert har gennem tiderne været en mindre efterspørgsel for store ure ?
Mølbak, som er lært på Omega i Schweiz, fortalte mig for længe siden om trend der var opstået i Portugal i primo 50´ene ang. store urkasser som forklaring for Omega jumbo´er - og 38 / 40mm ER stor når standarden var 32 - 34mm !
En af Omega-boof´s her som ved mere om sagen ?

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
(15-12-2015, 11:40 AM)TioMalo Skrev: Lækker klokke. Er mest til sporture i stål men sådan ét ville jeg gerne have som søndagsur  Icon_blink
Spørgsmål: Jumbo Omegaer. Hvorfor ? Hvad er historien bag dem bortset fra at fabrikken lavede urkasser i forskellige størrelser og at der sikkert har gennem tiderne været en mindre efterspørgsel for store ure ?
Mølbak, som er lært på Omega i Schweiz, fortalte mig for længe siden om trend der var opstået i Portugal i primo 50´ene ang. store urkasser som forklaring for Omega jumbo´er - og 38 / 40mm ER stor når standarden var 32 - 34mm !
En af Omega-boof´s her som ved mere om sagen ?

Mvh. John

Year John - men du ved - et type ur til hver sin tid!

Jeg er jo også selv til Sports ure i stål  - du ved nok jeg har lidt af hvert - fra de helt små mm ure til 46mm Big pilot...

Jeg tror nu ikke der er så meget hokus pokus bag udover de sædvanlige markeds mekanismer der gjorde at det var de små ure der dengang var den generelle trend og så kunne de få vovede særlinge  Icon_sign  kaste sig ud i et såkaldt jumbo ur...

Jeg har en del af disse Omega Jumbo ure - både i stål og også i guld - de gør det nu meget godt på armen synes jeg!

Dog har jeg ingen andre jumbo'er der kommer i nærheden af denne her hvis vi snakker tilbehør...

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
WOW!

İmage
Svar
WOW for et sæt.
Tillykke med fundet Icon_drool Icon_Up
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
For dælen den er flot, og så komplet et sæt er jo nærmest umuligt at finde og så en Jumbo, stort tillykke !!!!
Svar
Jeg kender ikke så meget til vintage Omega, men jeg kan da se, at uret er sindssygt lækkert! Icon_blink

Tillykke med det!

/Mads
Svar
A beautifull classic watch,i would like to buy a watch like that if i got the chance.Jon you are a genius at finding watches like this Icon_smil Icon_Up
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Sådan.
Tilykke med den gevinst
Svar
Smukt
Mvh Kim 
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)