Hvordan har dit år set ud?
Året tog sin begyndelse med et nyt job som jeg syntes skulle fejres med et ur. Havde længe gået og planlagt den første større urudskrivning, og nu skulle det være.

Valget faldt på en Omega Semaster Ceramic, I sort, og jeg har virkelig ikke fortrudt valget. Jeg elsker simpelthen det ur.

Senere kom der så også en Magrette Dual Time til samlingen, som jeg havde skrevet mig op til som pre-order. Også et fedt ur!

Mere er der ikke sket i år, omend jeg har kigget og overvejet mange andre ure :-)

İmage

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
God tråd - der er nogle af jer, der er for vilde. Sjovt at se!

Heller ingen afgang fra samlingen i år. Fik til gengæld købt et ur jeg længe havde kigget på - og fik en version, der vil minde mig om tre skønne år i New York.

Jaeger-LeCoultre - Reverso Ultra Thin Tribute to 1931 - forsiden

İmage

...og bagsiden, der er lidt speciel

İmage

Året var til gengæld fyldt med vilde ur-oplevelser med Lange, JLC, F.P Journe, Hodinkee, Patek Philippe - det har ikke været kedeligt.

Lad os se hvad der sker i 2016...

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
@Sociologen - Det er altså også to rigtig fede ure! Som umiddelbart også kun passer på en bjørne arm Icon_lol Men især din PAM305 får mig til at ønske jeg havde store håndled, det er konge fedt.

@Claus Tukjær - GS er også rigtig fed, og blev virkelig overrasket over kvaliteten, da jeg fik et i hånden for første gang.

@bcmb - Tillykke med ur og job. Det ur må vel næsten være en keeper? Jeg overvejer faktisk også selv en Magrette, fordi jeg savner min Panerai HELT vildt. Og de giver lidt det samme, uden helt at ligne.

@cfnissen - På urfronten må du næsten være den der har oplevet mest. Jeg håber INDERLIGT du får lov til at poste noget fra Hodinkee Summit!!
Svar
Et ur har forladt reden og 2 nye er kommet til.

Ud røg mit "første" rigtige ur (Glashütte Orginal Sport Evolution Panorama Datum:

İmage

Det først der kom ind var mit Rolex Explorer II, troede faktisk aldrig jeg skulle have mig et Rolex, da signalværdien af mærket ikke rigtig tiltaler mig, men omvendt kunne jeg jo også se at de holder prisen en del bedre, og da francen pludselig sted, valgte jeg at hoppe på Rolex vognen. Har været rigtig glad for det, og min store bekymring om at min Omega 2254 ville slå det af armen lyn hurtigt har vist sig ikke at holde stik.

İmage

Sidst nye ur blev købt i weekenden, et JLC Ultra thin moon. Har længe savnet et dressur og valgte endte med dette. Er spændt på hvor meget armtid det ender med at få, forventer ikke at det bliver super meget, nu hvor det jo er købt som et dressur, meeen det skal da prøves af til jeans, som jeg håber også at det kan med.

İmage

Måske det er en lille afstikker i forhold til tråden, men fruen valgte i år at hoppe med på urvognen med disse to (Rolex Airking og et JLC Reverso)

İmage
Svar
Mit ur 2015 startede med et dressur , kikkede på meget forskelligt men endte med et Nomos İmage
Er blevet rigtigt glad for det. Utroligt meget ur for pengene.
Næste skud på stammen blev et robust allround ur fra Seiko. Et ur mange her har rost , og med god grund.
Købt brugt af en bruger her på siden.
İmage
Sidste skud på stammen i 2015 blev et ur med gummirem. İmage
købt godt brugt . Med den tanke at jeg så kunne nænne at bruge det også når der er risiko for knubs.

Min kone og datter fik også nyt ur med håb om at vi nu sammen kan nyde denne passion / skønne hobby
İmage
Blev det til fruen. Et ur hun bruger dagligt
İmage
Købt af dweller her på siden.
Et ur hun er utrolig glad for og med garanti ikke det sidste mekanisk ur hun kommer til at eje.
Ja lidt nyt skete der i 15. Spændt på hvad 2016 bringer.
God Søndag
Svar
@Smilla Fede ure, især dit valg af Nomos synes jeg er fedt. Dem synes jeg ikke vi ser mange af, endnu :D Og herligt du fik både mor og datter introducerede for det skønne univers af mekaniske ure.
Svar
Tak Jacob
Ja skønt at kunne dele lidt ur snak.
Jeg kan nu ikke følge med i dit tempo mht ur skift
Håber at 16 byder på noget Tudor er stærkt inspireret af dine ! Skal nok også havde lært at sende nogle ure vidre. ....
Svar
God ide, at smitte resten af familien, Smilla! Haha. Og nogle gode valg.

Den med at sælge skal jeg også lige have lært ;-)

Claus

Svar
(20-12-2015, 08:50 PM)Smilla Skrev: Tak Jacob
Ja skønt at kunne dele lidt ur snak.
Jeg kan nu ikke følge med i dit tempo mht ur skift
Håber at 16 byder på noget Tudor er stærkt inspireret af dine ! Skal nok også havde lært at sende nogle ure vidre. ....

Hehe, ja mine udskift er gået hurtigt. Men jeg kan mærke 2016 slet ikke bliver med samme tempo. Modsat dig skal jeg nemlig lære at beholde mine ure, og blot spare op til at tilføje. Mit Tudor er hvertfald SLET ikke parat til at forlade reden, til fordel for noget andet.
Hvilket Tudor kigger du på ? Har du spørgsmål angående Submariner eller Black Bay skal du være velkommen til at skrive!

(20-12-2015, 09:05 PM)cfnissen Skrev: God ide, at smitte resten af familien, Smilla! Haha. Og nogle gode valg.

Den med at sælge skal jeg også lige have lært ;-)

Claus

Hehe, med din samling Claus ville jeg hverken have brug for at sælge ud, eller tilføje noget. Eller det skulle måske kun lige være et ur eller to med lænke? Icon_lol
Svar
Har tænkt lidt over hvilke ure der er kommet til og forladt samlingen i 2015. Det burde jo være nemt men hvad der gør det svært er at jeg må tilstå at jeg har ure i 2 kategorier

1) ure jeg anskaffer fordi de er fede ( altså lige mig ). Det betyder ikke at de nødvendigvis skal være hos mig for evigt men det er ure jeg går med fra tid til anden. Her har jeg i 2015 anskaffet en Patek 3795, en Breguet 3100BA, en JLC Reverso Classique i hvid guld, en Tudor BB og en Rolex GMT Pepsi. Jeg har da også stadig disse ure.

2) ure hvor jeg bytter mig lidt frem og hvor uret kan være et skridt på vej til noget mere spændende. Jeg har haft og har solgt en Rolex 1550, en Anonimo Chrono og en Rolex Explorer 2, mens jeg også har fået en Tudor Grantour og en JLC Master Control ( og begge disse skal videre ). Det er først det sidste års tid at jeg har "handlet" på denne måde og jeg kan mærke at det er meget udbredt på fx dba.

Væk er min Patek 3856 og min AP jules small seconds. I boksen er stadig ( ud over de allerede nævnte ) 2 ALS, en Reverso Classique i rød guld og min gode gamle arbejdshest IWC mark XII.

2016 kunne sagtens blive året hvor jeg finder en Tudor mere og vil heller ikke afvise at jeg skal have fingre i en JLC Reverso Grande Taille i guld, en lille Patek semi vintage mere, en Vacheron chronograph, en GO panorama date. Hvad jeg kan afvise er at det bliver dem alle ( med mindre jeg vinder i Lotto - men spiller ikke så nok ikke helt realistisk ). Er nok relativ impulsiv når der dukker et godt tilbud op foran næsen på mig.

Vi må se
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)