Seiko eller Orient dresswatch
Hejsa folkens,

Jeg tænkte jeg lige ville inddrage Jer i et dilemma jeg har i øjeblikket. Jeg er blevet mere og mere lun på at købe et dresswatch i den klassiske japanske stil, men med et moderne snit. Simpelt, elegant, men stadig sporty nok til at man også kan bære uret med mere casual påklædning.

Jeg er stødt på følgende ure, omend med lidt prisforskel, så vil jeg gerne høre folks mening og tanker.

Seiko SARB033/035
İmage
İmage

JDM model, klassisk design 38mm, 6R15 movement med hack & wind. Safirglas hvilket er usædvanligt på Seiko. Pris omtrentligt 2500-3000 DKK.

Orient Star Standard Date
İmage

Der findes flere versioner, med forskellige skivefarver, men den hvide skive med lodrette striber synes jeg bare er helt fantastisk vellykket. Orienten er lidt større, 40mm ca., og har et Orient værk med hack & wind på niveau med 6R15 efter hvad jeg kan forstå. Det forstås at Orient har gjort en del ud af glassets (safir) AR overfladebehandling, påståeligt så det reflekterer meget mindre lys end almindeligt AR coating. Prisniveau 3500-5000 DKK.

Seiko Brightz SDGM001/003

İmage

Aka Grand Cocktail, med reference til dets sunburst skive som minder meget om SARB065 Cocktail time. Seiko har virkelig lagt sig i selen her. På stort set alle parametre pånær værket, er dette ur lige et niveau over de to førnævnte. Bliver også omtalt som Baby Grand Seiko, da det designmæssigt er meget på linje med Grand Seiko dressure. 40 mm, safirglas, Diashield coating på uret, særlig AR coating af glasset. Lænken får meget ros med på vejen. Prismæssigt er vi også et godt stykke over de to andre, fås til omtrentligt 5-7.000 DKK.

Alle urene kalder på mig, særligt tiltalende er visere og skive design. Klassikere, men med et strejf af moderne. Men tydeligt japanske.  

Hvad synes folk?

Generelt spørgsmål. Hvid eller sort skive? Hvad er mest dressy? Og hvad kan bedst kombineres med forskellige remme?
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Jeg havde snuppet sdgm003 any day! Har været småforelsket i netop det ur et stykke tid nu, men har endnu ikke haft det i hånden. Hvis du køber det, må du meget gerne dele dine indtryk og måske et billede eller to   :icon_Up

Desuden ville det se super dress ud på en sort alligator rem!
Svar
Jeg ville gå efter Seiko Brightz SDGM003.

Sindsygt smukt ur. 
Mvh Kim 
Svar
Jeg ville gå efter det desing du synes mest om. Hvis du kun går med det 5 - 10 dage om måneden fordi du går med mange andre ure, vil den lille kvalitetsforskel der måtte være, ikke kune mærkes så meget. De er jo alle gode ure og selv Orienten er et kvailitesniveau højere, rent funktionsmæssigt end, deres basismodeller.
Svar
Jeg syntes orienten er fedest, og lækker skive! Og et ur man ikke ser så tit!

-whoa-
Svar
003eren  Icon_Up
Den er bare for lækker. Icon_not
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Du skal nok gå efter din egen mavefornemmelse, men den jeg ville vælge er Seiko SARB033/035. Uret er godt nok lidt mindre end de andre, men skiven er meget meget flot med en flot font.
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
Helt enig med Henry her Icon_smil
Svar
Tak for input folkens. Jeg er stadig i syv sind (eller 2-3 sind i hvert fald). Jeg er vild med alle 3 modeller, og udover modelvalget vakler jeg lidt mellem sort eller hvid skive.

I sidste ende tror jeg ikke jeg køber SARB033/035 idet jeg nok vil fortryde at jeg ikke lagde ca. det dobbelte og fik SDGM003 i stedet, for det er bare lige tanden federe.

Meeeen Orienten rammer altså også noget i mig, ved ikke om det bare er skiven, men hele dens udtryk trykker bare på de rigtige knapper.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Jeg syntes de er flotte alle tre,
Men det eneste af dem jeg kunne købe uden at savne nogle af de andre er 003eren.

Derfor! Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: