11-12-2015, 02:45 PM
Nu gætter jeg bare,
Men du er da ret glad for Rolex er du ikke. ?
Men du er da ret glad for Rolex er du ikke. ?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
|
Hvordan har dit år set ud?
|
|
11-12-2015, 02:45 PM
Nu gætter jeg bare,
Men du er da ret glad for Rolex er du ikke. ? Yoshikazu Akahane. 28/+50.
11-12-2015, 03:02 PM
(11-12-2015, 02:45 PM)Stensbjerg Skrev: Nu gætter jeg bare, Jeg er nok temmelig partisk Keld
11-12-2015, 03:18 PM
Helt enig det skal sidde rigtig mentalt før uret virker for en,
Dog bliver jeg aldrig så vintage orienteret som dit 15 var. Men cool vi ikke alle vælger samme vej. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
11-12-2015, 03:26 PM
(10-12-2015, 11:49 PM)jacobzimmer Skrev:(10-12-2015, 09:49 PM)KimT Skrev: Mht. 2015, så har jeg simpelthen ikke styr på hvilke ure der har været gennem mine hænder i den konkrete periode, men det er for mange Jo, det gør jeg med hvilke ure der er kommet igennem, men ikke datoer så jeg kan se hvad der hører til i 2015. Ikke desto mindre har jeg lige brugt tråden "Dagens ur" til nogenlunde at finde ud af hvilke ure jeg havde da vi ramte d.1 januar 2015 og derfra har jeg lavet en hurtig billedeoversigt herunder. Dog med forbehold for at jeg måske husker forkert Jeg mener jeg startede året med følgende ure. ![]() ![]() ] ![]() ![]() ![]() ![]() Og året sluttes (nok) med disse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ind imellem er der også kommet og gået lidt andre ure end dem der er vist herover. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hvad 2016 kommer til at byde på aner jeg ikke, men umiddelbart har jeg tre ting jeg forestiller mig. Det første er at spare samme til at kunne genanskaffe SM300 (billedet lige herover) da det var vildt lækkert og kun røg videre da det Daytona jeg længe har kunnet tænke mig dukkede op. Det andet jeg kunne tænke mig, er enten en Submariner, eller et Daytona i guld og til sidst måske noget vintage Rolex igen. Og så selvfølgelig et........ og et...... og et............. Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
11-12-2015, 04:10 PM
Hold nu k*ft du har været mange ure igennem. Og med en kæmpe variation
!! Sent from my iPhone using Tapatalk If you ain't using it, you abusing it!
11-12-2015, 04:38 PM
Ja hvis man direkte ikke kan huske hvilke ure der er tale om,
Så er man fuldblods serial flipper. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
11-12-2015, 09:29 PM
Ja, det har været et lidt rastløst "ur-år"
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
12-12-2015, 10:50 AM
(11-12-2015, 09:29 PM)KimT Skrev: Ja, det har været et lidt rastløst "ur-år" Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
12-12-2015, 12:44 PM
Mit år startede ud med dette Rolex Explorer II ref. 216570 på armen, købt hos TimeToWatch - et ur jeg har haft i længere tid end de fleste af mine ure på det seneste og et ur, der var super komfortabelt og meget anvendeligt i næsten alle situationer. Jeg var tæt på i dette ur, at have fundet "uret", der ikke skulle videre, men ..................
![]() I rastløsheden under mit ophold på en amerikansk base i Qatar, fik jeg sådan et op under neglene - et Fitbit Surge, der med lidt god vilje måske godt kan kaldes et ur ![]() Men når man har god mulighed for at handle billigt og samtidig keder sig lidt en gang imellem, så blev det også til dette ur, der ligeledes er købt under min udsendelse: Suunto Ambit3 Peak HR (billede lånt fra nettet). Dette ur, har jeg nu solgt videre til en god kollega, der manglede et solidt ur med GPS og løbefunktioner. ![]() Senere, efter at jeg var kommet hjem, var jeg så heldig, at JoePete havde sat dette fantastiske Seiko Sumo med Pepsi lynetteindlæg fra Yobokies til salg. Jeg savnede mit Pepsi GMT og det var måske derfor, at jeg faldt for dette ur - men det er nok det ur, som jeg har haft, der har givet mest "bang for the buck" !! Prisen er særdeles rimelig og kvalitetsfølelsen man får, når man spænder uret på armen, overstiger langt, hvad man forventer til et ur under 5K !! ![]() Derefter blev jeg fristet af dette Garmin Fenix 3 Sapphire, som på det tidspunkt lige var blevet lanceret. Jeg havde set et Garmin Tactix, som er det ur, der nu er udleveret til vores jagerpiloter og var egentlig på jagt efter sådan et, da Fenix 3 kom frem med farveskærm og langt bedre GPS og flere funktioner. Som sædvanlig, når et nyt Garmin produkt bliver lanceret, er der ikke tilstrækkelige mængder til at dække efterspørgslen, så jeg måtte søge vidt og bredt til jeg fandt en forhandler i Italien, der havde versionen med safirglas og lænke på lager og kunne sende med det samme. Det er det ur, som jeg nu bruger som dagligt tjenesteur og er super komfortabelt på lænke. Samtidig har det rigtig mange både sjove og nyttige funktioner - så mange, at det vil føre alt for vidt, at beskrive dem her. ![]() 2015 bød også på et trip down memory lane, med det virkelig dejligt Omega Seamaster 300 ref. 2254.50.00 som blev købt igennem MyWatch. Det var det ur, som i realiteten startede min ur-passion og var et ur, som jeg bare var nødt til at have på armen igen, men som i dag er en tredjedel af Kim´s samling af Seamaster 300 ![]() 2254.50.00 blev meget kort efter suppleret med dette helt fantastiske Omega Seamaster Aqua Terra Master Coaxial ref. 231.10.42.21.03.003 med blå skive købt af en tysk forhandler gennem Chrono24. Det er nok imho det flotteste ur, som jeg nogensinde har ejet og er helt sikkert et ur, som jeg på et tidspunkt er nødt til at vende tilbage til også. ![]() Men både 2254.50.00 og Aqua Terra måtte lade livet, da jeg fik øje på dette Panerai 352 hos Dreamwatch - det var kærlighed ved første blik og er i mine øjne det flotteste ur i Panerai´s line up i dag !! Jeg ved at det er et ur, der deler vandende, idet det både er i titanium, men primært også fordi det er et af de få Pam´s, der er "født" med lænke og som derfor går totalt imod strømmen i forhold til "rem-kulten" der er en del af Panerai oplevelsen. Jeg er mest til ure på lænke og dette Pam gav mig en supergod følelse, men endte alligevel med at føles lidt for stort på armen. ![]() Størrelsen og det forhold, at min indre passion brænder for Rolex, endte med at Pam 352 måtte videre til fordel for den fantastiske nyfortolkning af den ulitmative klassiker Rolex Sea-Dweller 116600 igen fundet hos DreamWatch. Jeg var ellers på jagt efter et (semi-) vintage SD 666 med mat skive og fadede markeringer, men endte med at vælge at drage fordel af de tekniske landvindinger og nye justerbare lås, som et nyt Rolex giver. Et valg, jeg bestemt ikke har fortrudt ![]() Well det var året 2015, som det har udfoldet sig for mit vedkommende på urfronten /Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
12-12-2015, 02:11 PM
(11-12-2015, 04:38 PM)Stensbjerg Skrev: Ja hvis man direkte ikke kan huske hvilke ure der er tale om, ja måske? :-) jeg kan heller ikke lige på stående fod huske hvor mange og hvilke ure jeg har fået hjem i 2015... men jeg ved at jeg kun har byttet et ur væk og så er man vel ikke serial flipper men måske serial hoarder?? :-) - tilføjelse: jeg glemte lige at jeg har ladet et ur mere gå end det jeg byttede væk - jeg bort auktionerede jo også et til fordel for kim t's race for kræft... vh. jon -------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel.... |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|