Hvordan har dit år set ud?
En del af af os herinde skifter/bytter vores ure jævnligt, og nogle gange kan man knapt følge med. Derfor tænkte jeg det kunne være sjovt med en tråd om hvilket ure i har ejet i år, hvad i har lært og om i har nogle bestemt vej i gerne vil følge. 

Jeg har været gennem en del ure i år, ure som jeg nok for ca. et år siden aldrig havde troet jeg ville eje før langt ude i fremtiden. 
Men med lidt prioritering i økonomien, lidt byttehandler, ja så gik det stærkt. Og jeg kan faktisk sige at alle de ure som jeg drømte om for to år siden, dem har jeg nu enten ejet eller ejer. Mange af dem vil jeg ønske jeg stadig havde, men når man gerne vil prøve så meget forskelligt, så er der ikke altid lige råd til at have to af sine drømmeure. 

Jeg startede året ud med min Speedmaster reduced 351050, og det var et ur jeg var glad for. En god og billig måde at få noget der ligner den ægte varer. 
İmage
Hvis jeg kunne anskaffe uret til hvad jeg gav dengang, så havde jeg gjort det. Desværre er priserne dog stukket helt af, og de koster næsten hvad du kan give for en Speedmaster prof.

İmage
Senere på året blev det til en Black Bay, som var et af de første ure jeg kiggede på. Det var en fed følelse at få noget man havde kigget på i et års tid, og IMO i min top 3 over ure i prisklassen 15-20k. 

Så kom der lige pludseligt et SLAG tilbud. Det gjaldt min speedmaster og BB i bytte for en Rolex Submariner 14060 fra '00. Efter hjælp og råd fra jer, blev der takket ja til tilbuddet, og mit første Rolex var i hus.
İmage
Første håndsindtrykket var skuffende (det var første gang jeg havde haft en 14060'er i hånden, tidligere havde jeg kun haft erfaring med 114060). Lænken føltes som en sammenpresset cola dåse(citat Kristoffer), og rasslede som en billig Seiko. Ikke desto mindre var uret super komfortabelt, og jeg nød at jeg ikke tænkte over at have det på. Det var bogstaveligt talt med over alt, når jeg ordnede bilen, badning på stranden osv. Det er en følelse KUN det ur har givet mig. 

14060 røg videre, og der skulle ske noget. Jeg søgte lidt mere noget som ikke alle havde, og noget med en lidt lavere kendskabsgrad end Rolex. Så denne her gang blev det til en PAM111
İmage
Og her må jeg erkende at PAM111 er det ultimative fedeste ur jeg til dato har ejet! Designet slår IMO næsten alt hvad der nogensinde er kommet ud fra en schweizisk ur fabrik. Det er stort, det er enkelt og så behageligt som det kan blive. Og jeg så det som et kæmpe plus at kun 1% af folk der så det, vidste hvad det var. Så når man blev stoppet af folk der komplimenterede uret, så vidste man det var kendere. 
Men uret må siges at være så lidt 'value for money', som det overhovedet kan blive. Værket er Panerai's OP XI, som egentlig bare er et næsten standard ETA 6497/2. Uret var blank poleret, med skarpe kanter. Men metallet var super blødt, og blev forholdsvis let bulet og hakket. Det var hvertfald min erfaring. 
Og som mit eneste ur, går det ikke jeg er bange for at lave hakker og buler, så det måtte videre. Havde jeg råd og plads i samlingen, var det nok det første ur jeg ville købe igen. 

Ud røg PAM111 og ind kom 16570'er. Et rigtig flot eksemplar fra '06, med kun en ejer og ingen polering. Lige som jeg vil have det. Hellere lidt ridser og skrammer, også have fuldt ''kød'' på kassen. Grunden til valget blev en 16570'er var at jeg savnede glæden ved min 14060er, og især det ikke at tag hensyn til og være nervøs for skrammer. Men samtidig savnede jeg funktioner som dato og GMT. Også er 16570'er jo en god måde at få det bedste fra en GMT-master og en Rolex Submariner. 
İmage

Jeg var yderst tilfreds med uret, men igen synes jeg det var lidt for konservativt med et Rolex. Selvom jeg var meget tilfreds med SEL-lænken, som gjorde at det trods alt gav en lidt bedre ''feel'' end 14060'er. 

Som jeg før havde sagt så skulle der ske noget, og planen var at sælge 16570'er. Istedet endte jeg med to tudor submariners. 76100 (lollipop på venstre side og 79090'er på højre side)İmage
To rigtig fede ure jeg var meget tilfreds med, dog synes jeg det var lidt for overskudsagtigt at rende rundt med to næsten identiske ure. Så den ene røg videre.

Efter lidt byttehandler, som gik ret hurtigt, endte jeg med at få anskaffet en IWC Aquatimer 3548-05 fra '06. Og her må jeg også bare erkende, at her kan alt hvad rolex har lavet før de nye oyster lænker, godt pakke sammen! IWC får simpelthen prisen, lige efterfulgt af AP's lænke, for den mest komfortable og velbygget lænke jeg til dato har haft erfaring med!! Den lænke er så behagelig, også velbygget. Og systemet som tillader enhver at skifte led er G-E-N-I-A-L-T. 
İmage

Uret er godt nok til salg, men efter at have gået med de seneste dage, så er jeg ikke sikker på jeg sælger.. 

Så nu står jeg tilbage med to ure jeg ikke rigtigt kan få mig til at sælge, min IWC og Tudor 79090'er. Og det er ikke så skidt at have to ure i samlingen man er rigtig godt tilfreds med, selvom der skulle mange handler på plads før det skete. 

Nu håber jeg bare i også har lyst til at dele hvordan jeres år har set ud! Og hvilke tanker i har haft med de valg i har foretaget jer. 

Jeg ved godt jeg ikke kan hamle op med nogle af de andre medlemmers indlæg, som er meget velskrevne. Men synes jeg lige ville give lidt tilbage, og bidrage til debatten med et indlæg :) 
Og  calibreasdsad
[-]
  • bcmb, keldw, whoa
Svar
Fed gennemgang og det må siges at have været et travlt år for dit vedkommende.

Der er sket ganske få ændringer til min samling i år, jeg fik byttet min Seamaster Chrono byttet til et Tudor Black Bay Blue.

Der udover fik jeg også erhvervet mig et Fortis B42 GMT, som egentligt bare skulle videre igen, men er blevet glad for det.

Ud
İmage
Ind
İmage
Og
İmage

Derudover består samlingen af et sub 5513, Speedmaster pro, Seiko Monster, Seiko skx007 mod, Longiness Legend diver no date samt og et moddet Seiko som jeg ikke husker refen på.

P.Sebastian
Svar
Skal lige finde alle billederne, så må jeg se om jeg kan komme med et ligeså godt indlæg Icon_Up
Keld
Svar
(10-12-2015, 12:41 PM)p.sebastian Skrev: Fed gennemgang og det må siges at have været et travlt år for dit vedkommende.
Der er sket meget så ændringer ved min samling i år

Jeg fik byttet min Seamaster Chrono byttet til en Tudor Black Bay Blue og udover det købte jeg et Fortis B42 GMT.

Udİmage
Ind
İmage
Og
İmage

Der udover består samlingen af et sub 5513, Speedmaster pro, Seiko Monster, Seiko skx007 mod, Longiness Legend diver no date samt og et mod Seiko som jeg ikke husker ref på.

P.Sebastian

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk

Må også sige det er en ret fed samling du har, så der er jo ingen grund til at bytte sådan rundt Icon_drool Og fedt at byttehandlen med din Omega også kunne lykkedes.

(10-12-2015, 12:43 PM)keldw Skrev: Skal lige finde alle billederne, så må jeg se om jeg kan komme med et ligeså godt indlæg Icon_Up

Mon ikke du kan det Keld, dine indlæg på FB plejer at være ret så informations rige Icon_blink
Svar
Super ide og godt skrevet Icon_Up

Jeg tør simpelthen ikke skrive om mit ur år, som med utallige udskiftninger vil få mig sendt af sted til den lukkede iført spændetrøje Icon_lol
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
(10-12-2015, 02:06 PM)Miwes Skrev: Super ide og godt skrevet Icon_Up

Jeg tør simpelthen ikke skrive om mit ur år, som med utallige udskiftninger vil få mig sendt af sted til den lukkede iført spændetrøje Icon_lol

Hold da op! Forskelligheder er noget jeg hvertfald elsker, især dine tråde og entusiasme i valg af ure er noget jeg personligt holder meget af at følge med i Icon_e_biggrin1
Svar
startede 2015.. .med en po 45.5

İmage

og en iwc top gun 46 mm

İmage

planet ocean blev solgt i rem handel...

iwc top gun blev byttet.. til denne

İmage

efter ca 6 måneder blev den solgt privat og jeg  kiggede på ure i 3 uger, så kom denne ind..  Blancpain ff.... har kigget på det i mange år..... desværre fandt jeg ud af at interessen til ure ikke er så stor mere, så derfor blev det byttet 

İmage

blancpain blev byttet til en deepsea...  bla fordi jeg vidste den var men at sælge 

İmage

deepsea er solgt på i løbet af et par dage er der en planet ocean  på armen, det er der jeg  syntes min interesse er også prismæssigt.. overvejede helt at skibbe ure, men lidt kvalitet på armen skal der være...

İmage

gammelt billed, da jeg har haft modellen før...
[url=http://s282.photobucket.com/user/holm_2008/media/IMG_1029.jpg.html][/url]

det var mit 2015......
Mvh Hr.holm
Svar
Interessant Holm! Forstår sagtens dine overvejelser, grunden til min Panerai røg til fordel for en Explorer, var også at jeg står snart og skal flytte, også ville det være rart med noget der er hurtigt at skyde ud. Og jeg har da også overvejet om pengene skal placeres i banken, eller på håndleddet, og om det er det værd at have så mange penge bundet. Men er nået til den konklusion at jeg ikke pt. kan undvære lidt frækt på håndleddet Icon_smil
Svar
Jeg lavede et ur move i år min Promaster, måtte vige pladsen for da den Seamaster 
Som jeg havde luret på kom til salg i den (for mig) rigtige kombo
Så min lille sluttede forsamling ser således december 15.

İmage

İmage
İmage

Jeg har ikke de store planer da jeg syntes jeg har tæt på de optimale ure,
Ud fra hvad jeg lægger vægt på i mine ure lagt sammen hvor mange $ jeg vil have i ure,
Men kommer der en Ploprof i den rigtige kombo så kunne jeg godt være på. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Du har altså også en samling man ikke kan klage over! Og jeg nyder at se hvor længe folk herinde kan bibeholde glæden ved deres ure, og ikke lader dem gå.
Det kunne være ploproff er planen for 2016? Den passe godt med din MM600'er :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)