kasseåbner
Hej 

jeg har længe ønsket mig en kasseåbner, så jeg kan kigge på værkene på min lidt billigere ure.

har i nogle erfaringer med en "billig" kasseåbner og hvilke? er det nødvendigt at få sine ure tryktestet efter man har haft det åbnet, hvis man ikke bruge det til at dykke?

MVH.

P.sebastian
Svar
problemet med de indiske "Jaxa" kopier er at de ofte også sjusker med hærdningen
af "tappene" - dem der griber fat i de små udfræsninger i bagkassen - det kan gi' nogen ret
frustrerende "jeg skal lige se under bagkasse"-scenarier Icon_head dem jeg har set har været
enten for hårde, så de brækker,  eller snot-bløde, så de bare bøjer- -
bedste råd: køb en brugt amerikansk LG 600 universal nøgle på ebay - så græder du kun en gang.
alternativt: køv en inder, smid tappene langt væk og erstat dem med et sæt tappe fra Jaxa/Bergeon - (Lindholts)
Svar
På den svenske auktionsside http://www.tradera.com/ er der i øjeblikket masser af urmager-værktøj, også den ægte Bergeon/Jaxa.
P.N.
Svar
Jeg bruger bare en bold til et par dollars på eBay.. Søg på caseback Ball! Fungerer sku ganske fint! Men husk når du åbner dem kan du bryde det vandtætte :-)

-whoa-
Svar
Man bruger normalt ikke flydende pakning, en O-ring er ikke så sart Icon_blink stoler du på vandtætheden hvis du åbner og lukker med "caseback - ball ?

P.N.

(03-12-2015, 07:59 PM)whoa Skrev: Jeg bruger bare en bold til et par dollars på eBay.. Søg på caseback Ball! Fungerer sku ganske fint! Men husk når du åbner dem kan du bryde det vandtætte :-)

-whoa-
Svar
(03-12-2015, 10:35 PM)P.N. Skrev: Man bruger normalt ikke flydende pakning, en O-ring er ikke så sart Icon_blink stoler du på vandtætheden hvis du åbner og lukker med "caseback - ball ?

P.N.

(03-12-2015, 07:59 PM)whoa Skrev: Jeg bruger bare en bold til et par dollars på eBay.. Søg på caseback Ball! Fungerer sku ganske fint! Men husk når du åbner dem kan du bryde det vandtætte :-)

-whoa-
Også bare dårligt formuleret, mente bare at man ikke er sikker på at uret er vandtæt mere hvis ikke det er lukket ordentligt, og nej det ville jeg ikke stole på, men har brugt den på ure der alligevel ikke kommer i nærheden af vand. Men plejer også give pakningen lidt silikone olie inden jeg lukker igen :-)

-whoa-
Svar
Du er jo næsten urmager Icon_e_biggrin1
P.N.

(04-12-2015, 12:04 AM)whoa Skrev:
(03-12-2015, 10:35 PM)P.N. Skrev: Man bruger normalt ikke flydende pakning, en O-ring er ikke så sart Icon_blink stoler du på vandtætheden hvis du åbner og lukker med "caseback - ball ?

P.N.

-whoa-
Også bare dårligt formuleret, mente bare at man ikke er sikker på at uret er vandtæt mere hvis ikke det er lukket ordentligt, og nej det ville jeg ikke stole på, men har brugt den på ure der alligevel ikke kommer i nærheden af vand. Men plejer også give pakningen lidt silikone olie inden jeg lukker igen :-)

-whoa-
Svar
Ah tror nu jeg venter lidt med at skrive det på cv'et og lader dig ordne de svære ting for mig :-D

-whoa-
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)