Svar: 38
Tråde: 6
Modtaget Likes: 43 i 12 svar
Givet Likes: 2
Citat:Hej Kurt
Nu har jeg lige siddet og kigget på billeder af JLC Extreme Lab 2, og hvilket ur undefined man må ligeledes sige at ordet "Extreme" giver ganske god mening når man ser uret.
Nu kender jeg til din samling og derfor hellere ikke til din stil indenfor ure, men når man sammenligner dit JLC med PP 5980, så må man sige de er meget forskellige, det ene underspillet og det andet må man sige har lidt mere fart på undefined (plus den store forskel i størrelse)
Jeg sidder derfor nu og er super nysgerrig efter at vide hvad dine tanker er om dit JLC nu her på afstand?
Min stil indenfor ure er helt klart at gå efter det de andre ikke har, ordet "mainstream" har jeg forsøgt at komme udenom så længe jeg kan huske, og så må det gerne vare stort & råt. Fascinationen af PP 5980 er enkel, det er i mine øjne æstetisk meget smukt, men nok liiiiige småt nok til mig, men jeg bli'r jo også ældre, så måske en dag......
Jeg er vild med mit Extreme Lab 2 og generelt med JLC, det er underligt nok totalt understated, for bedre kvalitet i ure end JLC skal man kigge langt efter, hvis der havde stået AP, Richard Mille eller noget lignende på skiven, så havde det kostet meget meget mere.
Jeg tænker at du her " Nu kender jeg til din samling" har glemt et "ikke", men hvis du vil stikke hovedet i den, så er den her http://kurt-b.com/
Mht til de gamle Navitimere så ser jeg lige så meget på dem som kunst, som på ure, og "at the end of the day", så er det min opsparing, jeg har haft en klippefast tro på dem siden jeg købte det første, og der er heller ikke den ringeste tvivl om at min alderdom er i hus den dag jeg sælger. Breitling har været efter den et par gange, men indtil nu er vi langt fra hinanden.
Det er mig meget magtpåliggende at fortælle, at min interesse i Breitling Navitimere, udelukkende er baseret på de gamle originale ure, der blev produceret af Breitling familien selv, Breitling ure af i dag, har jeg meget lidt til overs for.
Kurt B http://www.kurt-b.com
Svar: 502
Tråde: 32
Modtaget Likes: 289 i 141 svar
Givet Likes: 121
Tak fordi du satte nogle ord på dit valg af ur.
Og puha for en samling, den kan ikke andet end kalde på respekt :)
Med din kærlighed til navitimeren i mente, så giver det, for mig, også mere mening at du endte med JLC'en, da de efter min mening har flere "tillægsord" til fælles.
Jeg har selv været tæt på at købe lillebroren Master Compressor Chronograph'en, et par gange. Det ur var faktisk det første ur jeg havde i hånden der gav mig den der wouw effekt, hvor jeg blev opmærksom på finish og den kvalitet som ure i den prisklasse kan have.
Var taget ind for at kigge på et IWC pilot ur, hvor urmanden så hev JLC'en frem (måske det var lidt unfair for IWC'en), I min jagt på mit første rigtige ur.
En af de ting som virkelig taler til mig på uret, er noget som jeg faktisk normalt ikke bryder mig om, nemlig tallene. Der er et eller andet over dem, fonten, størrelsen, faktisk er jeg lidt i tvivl om hvad det er præcist der får dem til at trigge mig.
Hvor er det også befriende at høre du går imod mainstream.
Tror faktisk det er en god øvelse, der tvinger en til at lytte nærmere efter ens egne følelser/smag.
Har engang selv købt et ur, baseret på det grundlag, og den købsproces sendte mig ud på en rejse jeg idag ikke vil være foruden. Apropos den anden tråd om branding mm.
Vh Ulrik
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
(30-11-2015, 09:33 PM)ultoman Skrev: Tak fordi du satte nogle ord på dit valg af ur.
Og puha for en samling, den kan ikke andet end kalde på respekt :)
Med din kærlighed til navitimeren i mente, så giver det, for mig, også mere mening at du endte med JLC'en, da de efter min mening har flere "tillægsord" til fælles. 
Jeg har selv været tæt på at købe lillebroren Master Compressor Chronograph'en, et par gange. Det ur var faktisk det første ur jeg havde i hånden der gav mig den der wouw effekt, hvor jeg blev opmærksom på finish og den kvalitet som ure i den prisklasse kan have.
Var taget ind for at kigge på et IWC pilot ur, hvor urmanden så hev JLC'en frem (måske det var lidt unfair for IWC'en), I min jagt på mit første rigtige ur.
En af de ting som virkelig taler til mig på uret, er noget som jeg faktisk normalt ikke bryder mig om, nemlig tallene. Der er et eller andet over dem, fonten, størrelsen, faktisk er jeg lidt i tvivl om hvad det er præcist der får dem til at trigge mig.
Hvor er det også befriende at høre du går imod mainstream.
Tror faktisk det er en god øvelse, der tvinger en til at lytte nærmere efter ens egne følelser/smag.
Har engang selv købt et ur, baseret på det grundlag, og den købsproces sendte mig ud på en rejse jeg idag ikke vil være foruden. Apropos den anden tråd om branding mm.
Vh Ulrik
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har også "lillebror", det har jeg haft i 8 år, og det har aldrig svigtet.
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Hej Kurt
Hvilken samling du har, men jeg har jo set din hjemme side. :-)
Jeg husker stadig vores møde, da vi byttede mit JLC Master 8 for dit Blancpain i slotarkaderne i Hillerød og fik en invitation til at se samlingen af Navitimere, jeg fik bare aldrig gjort noget ved det:-)
Men når det er sagt, så er det vildt når man går all in og er 100 % dedikeret i en ting, dyb respekt for det, der er jeg selv "for flyvsk" og skifter retning 1000 vis af gange.
Jeg savner at du bidragermere herinde, men jeg har fuld forståelse for at dine, og mange andres (urnørder) indlæg er krævende og skæres fra i en travl hverdag.
HG
Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,661 i 1,100 svar
Givet Likes: 6,291
(30-11-2015, 08:38 PM)Kurt B Skrev: ....
Jeg er vild med mit Extreme Lab 2 og generelt med JLC, det er underligt nok totalt understated, for bedre kvalitet i ure end JLC skal man kigge langt efter, hvis der havde stået AP, Richard Mille eller noget lignende på skiven, så havde det kostet meget meget mere.
....

Åh nej...jeg er jo mega-JLC fan - og et af de ure jeg altid har kigget langt efter er lige præcis EL2. Det er så råt og samtidigt teknisk forfinet at man ikke tror sine egne øjne.
Det er jo et af de ure, hvor JLC dropper den vandkæmmede pæne dreng-attitude og viser de muskler de har inde bag murene.
Jeg er specielt vild med bagsiden af kassen med dens firkantede glas og rem-skifte funktion. Selve betjeningen af de mange funktioner via kronen er også helt vild.
Jeg har prøvet guld-versionen ved en JLC middag for nogle år siden og et par forskellige varianter i NY boutiquen. Det er så lækkert at have på.
Hmmmm....endnu en grund til at mødes.
Tak fordi du deler!
Claus
•
Svar: 475
Tråde: 15
Modtaget Likes: 25 i 23 svar
Givet Likes: 4
Svar: 148
Tråde: 21
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Givet Likes: 4
Hej Kurt,
Det er sindssygt lækkert og fascinerende på samme tid.
Det ville jeg rigtig gerne tage nogle billeder af, hvis muligheden byder sig.
•
(01-12-2015, 03:55 PM)FineTime /Kristopher Skrev: Det ville jeg rigtig gerne tage nogle billeder af, hvis muligheden byder sig.
Det kan jeg desværre ikke tilbyde.
/ Kurt B
•
|