Et besøg hos Patek Philippe
Tjaa vi har jo heldigvis forskellige smag
Personligt nyder jeg de har indlæg.
Fantastisk at du vil dele dine oplevelser med os. Med tekst og billeder
Jeg læser dem med stor glæde
Det er ure der er langt fra hvad mit ur budget tillader. Men drømme / ønsker er jo Gratis.
Svar
(30-11-2015, 10:00 AM)Kurt B Skrev: Jeg stod for et par år siden overfor valget imellem et PP 5980 eller et JLC Extreme Lab 2, JLC vandt - men det er nok kun et spørgsmål om tid før jeg kaster mig over et PP.

Tak er kun et fattigt ord, - men tak.......!!

Hej Kurt

Nu har jeg lige siddet og kigget på billeder af JLC Extreme Lab 2, og hvilket ur  Icon_Up man må ligeledes sige at ordet "Extreme" giver ganske god mening når man ser uret.

Nu kender jeg til din samling og derfor hellere ikke til din stil indenfor ure, men når man sammenligner dit JLC med PP 5980, så må man sige de er meget forskellige, det ene underspillet og det andet må man sige har lidt mere fart på  Icon_blink (plus den store forskel i størrelse)

Jeg sidder derfor nu og er super nysgerrig efter at vide hvad dine tanker er om dit JLC nu her på afstand?

vh Ulrik
Svar
(30-11-2015, 10:00 AM)Kurt B Skrev: .....

Du er efter min opfattelse en sand ur patriot, og i stedet for at lade de sure engelske rønnebær ta' over, så syntes jeg uforbeholdent at du fortjener at blive hyldet for din indsats her.

....

Jeg stod for et par år siden overfor valget imellem et PP 5980 eller et JLC Extreme Lab 2, JLC vandt - men det er nok kun et spørgsmål om tid før jeg kaster mig over et PP.

Mvh Kurt B http://www.kurt-b.com

Ps/det ku være at jeg skulle købe en plagieret Breitling kuglepen og et billede af John Travolta, til dig -  på eBay, booke et tarveligt hotelværelse i København, invitere dig hjem på Pizza & et glas Barolo, og vise dig min samling, det kunne der helt sikkert komme noget interessant ud af..

Kurt B. for pokker - tak for hyldest. Når den kommer fra en ejer af det ultimative JLC ur, så retter jeg ryggen af stolthed. 

Og jeg er frisk på en aften baseret på plagieret Breitlingpen. Lyder ikke kedeligt :-)

(30-11-2015, 10:49 AM)gmt-geek Skrev: Hej Claus

Det ligner en rigtig lækker tur!  Icon_Up

....

PP synes jeg personligt gør det rigtig godt på alle fronter - det er kun et spørgsmål om tid før end at et sådant rammer min adresse!  Icon_drool

A. Lange har dog muligheden for at komme PP i forkøbet - vi får at se - jeg har dog lige endnu en N/A-END Dornbluth på vej først...

Hej Jon,

Oh yes - det var noget af en tur. Og det er vel heller ikke helt ringe at være målet for et kapløb mellem Lange og PP, glæder mig til at høre mere. 

Mange tak,

Claus

(30-11-2015, 02:21 PM)FineTime /Kristopher Skrev: Tak for endnu en fin rapportage. Jeg håber ikke at du lader dig slå ud af et enkelt surt opstød.

Selv tak, Kristopher! My pleasure - dejligt at se, at det ramte et par ur-fanatikere ;-)

Claus

(30-11-2015, 04:42 PM)Krüger Skrev: Feeedt indlæg og det ser ud som om det har været en spændende og interessant tur!!!

Tak for rosen 1 ja,mden var da ikke så ringe endda - for at sige det på jysk ;-)

Jeg lærte da en del - både om PP, men så sandelig også om urenes generelle historie. 

Claus

Svar
(30-11-2015, 05:31 PM)Stensbjerg Skrev: Efter en serie af slet skjulte hentydninger,
Så vil jeg lige pointere at jeg ved med 100% at Willys indlæg 
På intet tidspunkt var rettet mod Claus personlig så derfor Ville det være god stil,
(Som samme klientel efterspørger) lige at sænkene våbene i min optik.

Ellers kan det hurtig ende i skytte graven igen. Icon_blink

Det var rettet mod de "kræfter" som er på spil for at for os til at lægge vores penge
De steder der ønskes fra forskellig side.

Jeg kender ikke John så godt som Willy,
Men jeg er ret sikker på at det samme er tilfældet med det han skrev,
Da jeg mener han er et for fint menneske til andet.

Sorry for going off.

Hej Jacob,

Jeg er helt enig. Nu skal den historie bare dø. Det er ikke det vi kommer her for. Not even close. 

Claus

(30-11-2015, 06:07 PM)Smilla Skrev: Tjaa vi har jo heldigvis forskellige smag
Personligt  nyder jeg de har indlæg.
Fantastisk at du vil dele dine oplevelser med os. Med tekst og billeder
Jeg læser dem med stor glæde
Det er ure der er langt fra hvad mit ur budget tillader. Men drømme / ønsker er jo Gratis.

Hej Smilla - tro mig, det er en stor glæde at dele disse ting og få styr på mine egne tanker gennem skrivningen. 

Jeg er stadig rundtosset over kvalitetsniveauet og så sandelig også prisniveau. Jeg er ikke helt sikker på, at det sidste giver mening. Nu skal der tænkes. 

Kunne være sjovt at høre hvordan andre forholder sig til om PP er pengene værd - og hvis ja, hvad er så deres personlige forklaring. 

Claus

Svar
(30-11-2015, 07:53 PM)ultoman Skrev:
(30-11-2015, 10:00 AM)Kurt B Skrev: Jeg stod for et par år siden overfor valget imellem et PP 5980 eller et JLC Extreme Lab 2, JLC vandt - men det er nok kun et spørgsmål om tid før jeg kaster mig over et PP.

Tak er kun et fattigt ord, - men tak.......!!

Hej Kurt

Nu har jeg lige siddet og kigget på billeder af JLC Extreme Lab 2, og hvilket ur  Icon_Up man må ligeledes sige at ordet "Extreme" giver ganske god mening når man ser uret.

Nu kender jeg til din samling og derfor hellere ikke til din stil indenfor ure, men når man sammenligner dit JLC med PP 5980, så må man sige de er meget forskellige, det ene underspillet og det andet må man sige har lidt mere fart på  Icon_blink (plus den store forskel i størrelse)

Jeg sidder derfor nu og er super nysgerrig efter at vide hvad dine tanker er om dit JLC nu her på afstand?

vh Ulrik

For ikke at gå "off topic", så har jeg startet en tråd hvor jeg besvarer dit spørgsmål.
Svar
Citat:Kurt B. for pokker - tak for hyldest. Når den kommer fra en ejer af det ultimative JLC ur, så retter jeg ryggen af stolthed. 

Og jeg er frisk på en aften baseret på plagieret Breitlingpen. Lyder ikke kedeligt :-)

Claus, du siger bare til, Barolo'en er klar, ligesom den største og eneste komplette samling af Vintage Navitimere i verden, er....

Gi' lyd fra dig hvis du har lyst, og håndpluk bare et par stykker der vil med, mon ikke vi kan vride 4 gode glas ud af én flaske ??

/ Kurt B http://www.kurt-b.com
Svar
Tak for et super fedt indlæg Claus! Som altid er det sindsygt interessant, at læse og se billeder, fra de helt igennem fantastiske events du bliver inviteret til, og deltager i. (Ville ønske det var mig:))
Fortsæt endelig med at dele din oplevelser og historier fra den horologiske verden, det er enormt spændende at følge med på sidelinien, og en af de ting der gør det værd at følge med på dette forum!
Endnu engang tak for et vildt facinerende indlæg! :)
Svar
(30-11-2015, 10:33 PM)KennethWest Skrev: Tak for et super fedt indlæg Claus! Som altid er det sindsygt interessant, at læse og se billeder, fra de helt igennem fantastiske events du bliver inviteret til, og deltager i. (Ville ønske det var mig:))
Fortsæt endelig med at dele din oplevelser og historier fra den horologiske verden, det er enormt spændende at følge med på sidelinien, og en af de ting der gør det værd at følge med på dette forum!
Endnu engang tak for et vildt facinerende indlæg! :)

Hej Kenneth,

Tak for de fine ord - godt at høre, at du sætter pris på det. Jeg nyder som nævnt mange gange tidligere, at dele dette med 'medskyldige'. 

Claus

[-]
  • KennethWest
Svar
Hej Claus,

Tak for en spændende gennemgang med god billeddokumentation. Må virkelig have været en stor oplevelse!

Uden dog at have det helt store PP-kendskab har jeg i mange år været fascineret og draget af mærket. For to år siden var jeg i Geneve for første gang - og gik også med store øjne forbi "Salons" på Rue du Rhone. Gik ind i butikken (som i "gamle dage" husede hele produktionen) og fik trykket næsen tæt op på glasmontrene, der indeholdte hele kollektionen, der som bekendt kan være meget svær at få et samlet overblik over hos reelt set alle andre PP AD-forhandlere, da mange af ikke mindst de fedeste modeller har en ventetid på mange måneder/år. Jeg blev dog samtidig grebet af en vis ærefrygt og ydmyghed (jeg ville jo ikke være i nærheden af at kunne købe et ur...), så det blev ved kiggeriet og jeg gik videre til en række af de andre urbutikker i byen.

Et år efter var jeg så tilbage i Geneve - og igen gik jeg op og ned af Rue du Rhone. Ind i PP skulle jeg også denne gang. Da besøget i Geneve reelt set var et kort stopover ifm. en skitur, kom min kæreste og jeg ind med skijakke og praktiske sko, men jeg tog alligevel mod til mig og spurgte ind til 5711, som jeg længe gerne ville have prøvet på min arm. Den flinke dame tilkaldte med det samme en kollega, Patrick, som ledte os ind i baglokalet. 

Det blev til ca. en halvanden times introduktion til PP, herunder selvfølgelig særligt Nautilus. Patrick gav sig virkelig god tid til mig og min kæreste. Besøget inkluderes også en rundvisning på samtlige af husets andre etager. På én af disse var en samling af de mest komplicerede modeller, hvor Patrick blot spurgte mig: hvilken model har du lyst til at se/prøve? Hvis jeg husker ret, var det herefter model 6002, som vi fik en grundig introduktion til, bl.a. var det første gang, at jeg så/hørte en minute repeater i funktion.

Det hele foregik i en virkelig behagelig stemning, hvor vi på alle måder blev mødt i øjenhøjde, på trods af at jeg måske ikke var i stand til at stille de mest avancerede spørgsmål til modellerne, værkerne etc.

Butikken blev forladt med den allerbedste fornemmelse i maven - en fornemmelse, som også gennemsyrer dit indlæg. En PP-fan var blevet født i mig. Tilbage står nu blot selve økonomien, men what the hell: hvis der ikke skal være plads til store drømme, hvad der skal der så drømmes for?

Mvh
SDB
Svar
(30-11-2015, 11:41 PM)SDB Skrev: Hej Claus,

Tak for en spændende gennemgang med god billeddokumentation. Må virkelig have været en stor oplevelse!

Uden dog at have det helt store PP-kendskab har jeg i mange år været fascineret og draget af mærket. For to år siden var jeg i Geneve for første gang - og gik også med store øjne forbi "Salons" på Rue du Rhone. Gik ind i butikken (som i "gamle dage" husede hele produktionen) og fik trykket næsen tæt op på glasmontrene, der indeholdte hele kollektionen, der som bekendt kan være meget svær at få et samlet overblik over hos reelt set alle andre PP AD-forhandlere, da mange af ikke mindst de fedeste modeller har en ventetid på mange måneder/år. Jeg blev dog samtidig grebet af en vis ærefrygt og ydmyghed (jeg ville jo ikke være i nærheden af at kunne købe et ur...), så det blev ved kiggeriet og jeg gik videre til en række af de andre urbutikker i byen.

Et år efter var jeg så tilbage i Geneve - og igen gik jeg op og ned af Rue du Rhone. Ind i PP skulle jeg også denne gang. Da besøget i Geneve reelt set var et kort stopover ifm. en skitur, kom min kæreste og jeg ind med skijakke og praktiske sko, men jeg tog alligevel mod til mig og spurgte ind til 5711, som jeg længe gerne ville have prøvet på min arm. Den flinke dame tilkaldte med det samme en kollega, Patrick, som ledte os ind i baglokalet. 

Det blev til ca. en halvanden times introduktion til PP, herunder selvfølgelig særligt Nautilus. Patrick gav sig virkelig god tid til mig og min kæreste. Besøget inkluderes også en rundvisning på samtlige af husets andre etager. På én af disse var en samling af de mest komplicerede modeller, hvor Patrick blot spurgte mig: hvilken model har du lyst til at se/prøve? Hvis jeg husker ret, var det herefter model 6002, som vi fik en grundig introduktion til, bl.a. var det første gang, at jeg så/hørte en minute repeater i funktion.

Det hele foregik i en virkelig behagelig stemning, hvor vi på alle måder blev mødt i øjenhøjde, på trods af at jeg måske ikke var i stand til at stille de mest avancerede spørgsmål til modellerne, værkerne etc.

Butikken blev forladt med den allerbedste fornemmelse i maven - en fornemmelse, som også gennemsyrer dit indlæg. En PP-fan var blevet født i mig. Tilbage står nu blot selve økonomien, men what the hell: hvis der ikke skal være plads til store drømme, hvad der skal der så drømmes for?

Mvh
SDB

Sådan. Dejlig historie - og god pointe. Og det er jo et perle-eksempel på at et brand er mere end blot produktet. 

Tak for delingen - jeg håber dine drømme kan blive til virkelighed. 

Claus

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)