Et besøg hos Patek Philippe
Fed tur - kan se at du havde Malkit med på turen. Håber du tjekkede hans sneakers ud? - han har en fed stil!
Svar
Citat:kan se at du havde Malkit med på turen. Håber du tjekkede hans sneakers ud? - han har en fed stil!

Icon_+1 
Svar
Tak for endnu et fedt indlæg, har altid og vil til stadighed blive ved med at holde af den slags indlæg.

I min verden behøver gode gode indlæg bestemt ikke at være kritisk skrevet for at være gode. Jeg ser intet galt at man fremhæver/beskriver det gode som man ser og oplever det, fremfor at man fokusere på det manglerne.(tænker her det også har noget at gøre med hvem man er som person og om man ser glasset som værende halvt fuldt, eller halvt tom)
Når nu man skriver om ure, som vi jo alle herinde har positive og varme følelser for, så lad os dog hylde dem, hvilket vel også kun er naturligt at man får lyst til når dette er ens forhold til disse dejlige ure.

Hvis jeg selv skulle lave sådan en beskrivelse, så ville jeg da også selv vælge at bruge "bogstaver" på at fortælle om alle de fede ure jeg så, end på om kaffen var lunken, eller om der var et ur jeg ikke kunne lide, eller.... find selv på mere.

faktisk synes jeg dit sidste indlæg var lige kritisk nok, da du valgte at fokusere, så ensidigt, på en kuglepen i plastisk  Icon_blink  (Ironi kan være anvendt)

Jeg har længe haft svært ved at se det specielle i PP, som kunne retfærdiggøre prisen på dem, men jeg må samtidig erkende at jeg stoppere længere og længere op, når jeg ser dem  (Dette gælder især deres natilus modeller), så som var det Alexander der lige havde købt et i rom, det ur så da  Icon_drool ud.

/Ulrik
Svar
(29-11-2015, 06:49 PM)ultoman Skrev: ...

Hvis jeg selv skulle lave sådan en beskrivelse, så ville jeg da også selv vælge at bruge "bogstaver" på at fortælle om alle de fede ure jeg så, end på om kaffen var lunken, eller om der var et ur jeg ikke kunne lide, eller.... find selv på mere.

faktisk synes jeg dit sidste indlæg var lige kritisk nok, da du valgte at fokusere, så ensidigt, på en kuglepen i plastisk  Icon_blink  (Ironi kan være anvendt)

Jeg har længe haft svært ved at se det specielle i PP, som kunne retfærdiggøre prisen på dem, men jeg må samtidig erkende at jeg stoppere længere og længere op, når jeg ser dem  (Dette gælder især deres natilus modeller), så som var det Alexander der lige havde købt et i rom, det ur så da  Icon_drool ud.

/Ulrik

Hej Ulrik,

Tak for de pæne ord. Jeg prøver at beskrive hele oplevelsen, da det for mig er der, hvor brandet kommer til udtryk - ikke kun gennem urene, men også gennem hvordan de kommunikerer, deler informationer med kunderne,  arbejder i fabrikken osv osv. - så her er vi helt på linie!

Beklager, at jeg var lidt for skrap i min kritik. Kuglepennen er jo nok lavet i førsteklasses plastik og håndsamlet og kontrolleret under forhold, der afspejler PP's kvalitetskrav....eller sådan noget lignende....;-)

Jeg har haft det meget som dig mht. hvad PP egentlig stod for og hvordan de kunne bare nogenlunde retfærdiggøre prisniveau og det selvbevidste brand - men jeg er blevet lidt klogere på denne tur - gennem at se, lytte og ikke mindst røre ved varerne.

Claus

Svar
Hej Claus

Jeg vil også lige takke dig for det enestående stykke arbejde du igennem årene har lagt i at videregive dine store oplevelser til os.

Når man ligesom jeg igennem det meste af sit "voksne" liv, har beskæftiget sig med ure og været aktiv på diverse urforaer, så ved man godt hvor meget tid det tager at være fyldestgørende, fortællelysten, uploading af billeder mm., når man spreder sig budskab.

Din entusiasme lyser langt ud af hver eneste af dine opslag som jeg med stor lyst & iver har læst mig igennem, og de afspejler alle som en, efter min bedste overbevisning, en person med ur-hjertet det rigtige sted.

Du er efter min opfattelse en sand ur patriot, og i stedet for at lade de sure engelske rønnebær ta' over, så syntes jeg uforbeholdent at du fortjener at blive hyldet for din indsats her.

Jeg blander mig sjældent hverken her eller på de store internationale urforaer mere,  simpelthen fordi det er for tidskrævende, da jeg ligesom dig ikke kan gøre noget halvt.

Jeg stod for et par år siden overfor valget imellem et PP 5980 eller et JLC Extreme Lab 2, JLC vandt - men det er nok kun et spørgsmål om tid før jeg kaster mig over et PP.

Tak er kun et fattigt ord, - men tak.......!!

Mvh Kurt B http://www.kurt-b.com

Ps/det ku være at jeg skulle købe en plagieret Breitling kuglepen og et billede af John Travolta, til dig -  på eBay, booke et tarveligt hotelværelse i København, invitere dig hjem på Pizza & et glas Barolo, og vise dig min samling, det kunne der helt sikkert komme noget interessant ud af..
Svar
Icon_Up
Svar
Hej Claus

Det ligner en rigtig lækker tur!  Icon_Up

Jeg er normalt ret svær at imponere, men jeg synes, at det ligner, at det har været en tur med høj klasse og stil, og jeg havde personligt gerne joinet på denne!  Icon_blink

Jeg takker dig for dine beretninger ude fra den store urverden!

Der er penge involveret i alt denne i verden og sådan er livet bare!
 - hvis ikke man kan acceptere dette, så kan man jo vælge at grave sig ned i en jordhule, og vente på at man smelter sammen med omgivelserne(læs: bliver til jord)

PP synes jeg personligt gør det rigtig godt på alle fronter - det er kun et spørgsmål om tid før end at et sådant rammer min adresse!  Icon_drool

A. Lange har dog muligheden for at komme PP i forkøbet - vi får at se - jeg har dog lige endnu en N/A-END Dornbluth på vej først...

Keep on moving og fedt at du deler dine oplevelser med os herinde!  Icon_Up

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Tak for endnu en fin rapportage. Jeg håber ikke at du lader dig slå ud af et enkelt surt opstød.
Med venlig hilsen
Kristopher Fjeldgaard
FineTime

http://www.finetime.dk
http://www.facebook.com/finetimedk
http://www.instagram.com/finetimedk#

Salg, bytte, køb og kommission af brugte luksus-ure
Svar
Feeedt indlæg og det ser ud som om det har været en spændende og interessant tur!!!
Svar
Efter en serie af slet skjulte hentydninger,
Så vil jeg lige pointere at jeg ved med 100% at Willys indlæg 
På intet tidspunkt var rettet mod Claus personlig så derfor Ville det være god stil,
(Som samme klientel efterspørger) lige at sænkene våbene i min optik.

Ellers kan det hurtig ende i skytte graven igen. Icon_blink

Det var rettet mod de "kræfter" som er på spil for at for os til at lægge vores penge
De steder der ønskes fra forskellig side.

Jeg kender ikke John så godt som Willy,
Men jeg er ret sikker på at det samme er tilfældet med det han skrev,
Da jeg mener han er et for fint menneske til andet.

Sorry for going off.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)