A watch i never thought i would own
This is about the last watch,i ever imagined would be on my wrist.I have owned 2 Panerai watches in the past,both 44mm.I love the design of them,but found them uncomfortable to wear.I like watches that are as true to their history as possible,and i think many Panerai models are just to modern looking for my taste.But the Pam 372 changed everything for me.The only thing that worried me was the size of it 47mm !
                                                      However looks can be decieving.So when Thomas Chrono got one in stock,i decided to give it a try.It is a big  watch but not a bulky watch like the Rolex Deep Sea.And i have to agree with the many reviews written about it,it fits like a glove.It is in fact one of the most comfortable watches i have ever worn.The caliber inside is not a work of art,but it gives a 72 hour power reserve that ideal for a hand wound watch.I got this watch just for the design,and i think it is a very beautifull watch indeed.And it tells me why Panerai have so many dedicated followers in the watch world.History just drips out of this watch,the size and the case form create a perfect picture in my mind of what made Panerai a well known brand.
                                 My Rolex Milgaus GV had to go,to get this watch.I liked the Milgaus a lot but i will never get used to Rolex polishing the middle links on their bracelets.I feel a bit amused with myself,because if anyone had told me that i would consider a 47mm Panerai to be  beautifull.I would have said they were insane.How wrong can you get Icon_smil
      http://paneraiworld.blogspot.dk/2013/03/...eview.html
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Tillykke med et Pam med det for mig 
Helt rigtig Panerai look  Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Tillykke med det fedeste nutidige panerai der findes - imo! :-)

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
"What the ... Who??????"
Det var s.. den største overraskelse i år på urdebatten Icon_smil
Har 2 gange siddet hos Jacob til træf og snakket Panerai med dig, så den havde jeg ikke set komme. Men tillykke med det mest komfortable 47mm ur i Panerai's kollektion pt. Jeg har selv haft 372'eren i over et år, og det er laaaang tid for mig Icon_blink
Det ur sidder bare forb..... godt på armen. Kan huske at du ikke var vild med deres base- modeller (uden sekundviser) da du mente at der manglede "liv" på skiven. Glæder mig til at høre dine erfaringer når du har haft det et stykke tid. Og, for Guds skyld, BRUG det, det bærer sine "battlescars" med ynde. (Og er overraskende nemt at få til at ligne et nyt igen med få midler)
Kamstrup
Svar
(25-11-2015, 08:00 PM)gmt-geek Skrev: Tillykke med det fedeste nutidige panerai der findes - imo! :-)

Vh. Jon
Thanks Jon.It surprised me Icon_lol Icon_lol
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
(25-11-2015, 08:16 PM)Kamstrup Skrev: "What the ... Who??????"
Det var s.. den største overraskelse i år på urdebatten  Icon_smil
Har 2 gange siddet hos Jacob til træf og snakket Panerai med dig, så den havde jeg ikke set komme. Men tillykke med det mest komfortable 47mm ur i Panerai's kollektion pt. Jeg har selv haft 372'eren i over et år, og det er laaaang tid for mig  Icon_blink
Det ur sidder bare forb..... godt på armen. Kan huske at du ikke var vild med deres base- modeller (uden sekundviser) da du mente at der manglede "liv" på skiven. Glæder mig til at høre dine erfaringer når du har haft det et stykke tid. Og, for Guds skyld, BRUG det, det bærer sine "battlescars"  med ynde. (Og er overraskende nemt at få til at ligne et nyt igen med få midler)
Kamstrup
A lot of their models have a to busy dial for me.It is a bit strange to not have a second hand going around Icon_smil But it really suits this model.I could have done without the see through case back.You can bet i will use it,i like polishing watches.The first thing i will do, is to give the leather straps some oil.And then i polish the case and plexi glass with Ultra Gloss,a car paint polish.And then i nano treat the watch.This keeps away finger prints and marks on the case.I do this with all watches i own at least once a year.A year is also a long time for me.
Svar
Det havde jeg ikke lige set komme og jeg må også blankt indrømme at uret ikke er mig pga. størrelsen som jeg slet ikke kan med - og ja, jeg har prøvet det flere gange.

Når det så er sagt, så kender jeg alt til løbende at ændre smag ifht. ure og jeg praktiserer det selv jævnligt Icon_e_wink

Og selvfølgelig et stort tillykke med dit nye ur Icon_Up
Svar
Tillykke!! Panerai er trods størrelsen meget behagelige. Savner tit min 111'er, men kunne ikke med alle skrammerne de blankpolerede kanter fik ..

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Stort tillykke med det store ur Icon_flag
Svar
(25-11-2015, 09:01 PM)willy Skrev:
(25-11-2015, 08:00 PM)gmt-geek Skrev: Tillykke med det fedeste nutidige panerai der findes - imo! :-)

Vh. Jon
Thanks Jon.It surprised me Icon_lol Icon_lol

Jeg mener stadig at du skulle have slået til på VINTAGE modellen!  Icon_blink

Så havde du heller ikke skullet bekymret dig om de 47mm, men kunne have nøjes med 44mm...

Det er nok det Pamela jeg har kigget på flest gange og bliver det ved med at være til salg så ender jeg sq med at nappe den....

PAMELA 002 - A-serie:

http://www.chrono24.dk/panerai/luminor-m...696291.htm

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)