Panerai til salg på siden.
Hvis der skulle være en PAM 203 derude et sted til vejl udsalgspris tager jeg gerne den. Så må jeg se om jeg kan leve med en brugt til nypris.
PS den må gerne være med prisskilt på.
[-]
  • MF
Svar
(24-11-2015, 11:00 PM)mojohe67 Skrev: Hvis der skulle være en PAM 203 derude et sted til vejl udsalgspris tager jeg gerne den. Så må jeg se om jeg kan leve med en brugt til nypris.

Troede ikke, at du ville have ure på over 40mm  Icon_blink Icon_e_biggrin1
Simon Hedegaard
Svar
(24-11-2015, 11:20 PM)Hedegaard Skrev:
(24-11-2015, 11:00 PM)mojohe67 Skrev: Hvis der skulle være en PAM 203 derude et sted til vejl udsalgspris tager jeg gerne den. Så må jeg se om jeg kan leve med en brugt til nypris.

Troede ikke, at du ville have ure på over 40mm  Icon_blink Icon_e_biggrin1

Lige her gør jeg en undtagelse!
Svar
For nu at få svaret ordentligt på spørgsmålet : NEJ det er ikke på nogen måde usmageligt. Til gengæld finder jeg det uforståeligt at folk gider betale flere penge ( og nogen gange mange flere ) end vejl udsalgspris for et ur. Sjældenhedsfaktoren tænder ikke rigtig mig. Hvad der tænder mig er at kunne købe et 10 år gammelt ur til 30-50 procent af nyprisen.
Svar
Hvis man finder det usmageligt at ting koster det markedet diktere,
Så syntes jeg man skal rejse til nord Korea og bosætte sig,
Så får man alternativet hvis man tror det er bedre.

Det der her kaldes usmageligt er de frie markeds kræfter,
Dem kommer jeg aldrig til at være modstander af.

Så kan jeg godt leve med at være usmagelige,
For mig er det mere usmageligt at hænge en sælger ud,
Blot fordi han sætter et ur han selv ejer til en pris trådstarter ikke vil betale.

Hvorfor køber du ikke bare et andet så.?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Problemet lå ikke i prisen eller hvad udbud og efterspørgsel dikterer men mere at prisen uret var sat til er højere end prisen på billedet. Det var det eneste mit problem var derfor spørgsmålet. At mit spørgsmål får flere af jer op at ringe må være jeres problem.

Pointen var bare jeg ikke har set andre steder man sætter et billede op af en genstand hvor prisen er lavere end det man sælger for. Længere er den ikke.

Men fair nok hvis der ikke skal mere til at få jeres pis i kog skal jeg da nok holde mig fra at stille spørgsmål der så tydeligt provokere folk der har stenet dette forum de sidste 15 år.

Jeg synes flere af jer bygger en negativ stemning op over en problematik som man ville gå langt uden om som køber i alle andre henseende end lige ure.

Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
Jeg har på ingen måde "prøvet at bygge en negativ stemning op" men bare prøvet at forklare hvorledes det hænger sammen og at jeg finder det helt normalt (i urverdenen) Icon_e_wink
Svar
Flere af jer er måske så meget sagt jeg tager det i mig igen... Lad mig rette det mod hhv. Stensbjerg samt jacobzimmer.

Det er absurd at læse de udbrud, især når sælger selv kan bevare en tone jeg kan forholde mig. Selvom mit spørgsmål er dårligt forumleret i mangel på erfaring eller simpel misforståelse af hvad jeg skriver.

Det er i den grad op af bakke og gør til tider man ikke har lyst til at skrive noget herinde. Men jeg er så heldig jeg ikke bære nag over den slags, så der kommer sikkert mere fra mig konstuktivt eller ej. Så må i tage det som det kommer :)

Så fik jeg vist selv lukket rigeligt galde ud for en aften :)

Der var jeg for langsom, det var som ikke rettet mod dig eller andre herinde. :)

[-]
  • MF
Svar
(25-11-2015, 08:48 PM)Mikkelsen Skrev: Flere af jer er måske så meget sagt jeg tager det i mig igen... Lad mig rette det mod hhv. Stensbjerg samt jacobzimmer.

Det er absurd at læse de udbrud, især når sælger selv kan bevare en tone jeg kan forholde mig. Selvom mit spørgsmål er dårligt forumleret i mangel på erfaring eller simpel misforståelse af hvad jeg skriver.

Det er i den grad op af bakke og gør til tider man ikke har lyst til at skrive noget herinde. Men jeg er så heldig jeg ikke bære nag over den slags, så der kommer sikkert mere fra mig konstuktivt eller ej. Så må i tage det som det kommer :)

Så fik jeg vist selv lukket rigeligt galde ud for en aften :)

Der var jeg for langsom, det var som ikke rettet mod dig eller andre herinde. :)

Keep your humour up Icon_smil And remember that prices in Denmark have to be higher because marketing costs etc etc are also higher.My experience with danish watch dealers tells me,we are lucky compaired to some of the bandits in some countries.Dealers are also a part of our watch community,and i always buy danish if i can.Do not stop writing because of such a small misunderstanding.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jg syntes du skal blive ved med at skrive,
Og der findes som sådan ikke dårlige spørgsmål, kun dårlig stil.

Og det er altså dårlig stil at hænge en salgs artikel til tørre på offentligt forum,
Ved brug af nedladende udtryk som usmagelig når der ikke er tale om Nigeria breve
Eller andet i den katagori.

Særligt hvis man selv er en smule øm skindet og falder i harme over at,
blive svaret i samme tone som man har startet tråden i.

Jeg vil dog råde dig til at passe på når du kigger på ure til salg på det stygge net.

Det move med at sætte det originale pris skilt på når uret sælges brugt er meget benyttet,
Så chancen for at du sidder tilbage med dårlig smag i munden efter du blot har siddet 
Og kigge på ure i dit lille skønne hjem må betragtes som stor.

God jagt på uret der smager korrekt. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)