Svar: 12
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Hej I Urforum.
Jeg blev i Januar den stolte ejer af et Rolex Seadweller Ref nr. 116600 Dette var dog en lang og sej overvejelse. Men er virkelig glad for mit nye ur, og er glad for at det endelige valg faldt på netop dette ur. (Det skal siges at dette er mit første "rigtige" ur)
Mine overvejelser stod mellem Roles Submariner 116610 eller no date 114060. Har altid troet at jeg skulle eje en sub men da jeg personlig ikke er vild med Rolex cyclops, tænkte jeg om det så skulle være uden dato. Men så kom det store MEN, ville jeg blive ked af ikke at have dato på. Jeg røg endnu en gang ind til Klarlund og fortalte om mit "store" problem, og de kunne så informere om at Seadwelleren var kommet tilbage igen. Så kom det næste MEN, skal jeg ofre det mere for at få Seadwelleren kontra Submariner. Og som i kan læse oven for endte det med Seadwelleren, hvilket jeg ikke har fortrudt på noget tidspunkt.
Lige som alle andre ur interesseret, vil man jo gerne have flere ure.
Så jeg går i øjeblikket og overvejer et nyt ur. Mine valg ligger pt. denne gang mellem:
- Omega Seamaster Diver
- Tudor Heritage black bay Black
- Tudor Pelagos
Så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres meninger samt erfaringer med disse ure. Og gerne argumenter for jeres valg.
Vh Soetoft
Rolex SeaDweller Ref nr. 116600
•
Svar: 1,094
Tråde: 62
Modtaget Likes: 122 i 95 svar
Givet Likes: 126
Godt at høre du ikke fortrød dit valg, også selvom der skulle smides lidt oven i bøtten, kontra en sub
Jeg har tidligere haft Tudor Black Bay, og jeg kan kun sige positive ting om det ur. Det ur slår ALT i prisklassen 10-20k(ved godt listeprisen er højere, men de kan jo fås billigere greymarket eller brugt). Hvertfald kan jeg sige at lænken er på højde med 114060, efter min mening, og kransen er SUPER sprød. Uret sidder højere end en sub, men siden du er vant til en seadweller, så ville det nok ikke være noget problem.
Men hvis JEG stod i din situation, så havde jeg nok kigget efter noget andet end en dykker. Måske en kronograf, som speedmaster? Eller noget dress ur? For at variere samlingen lidt mere (siger ham der har to tudor submariners..)
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Af de tre valg går du ikke galt i byen uanset hvad du vælger,
De er alle tre lækre kvalitets ure, so what ever makes your Eye happy.
Tudor er for mig lidt Rolex light det mener mange sikkert er forkert,
Hvilke sikkert er rigtigt men sådan har jeg det bare.
Mit valg ville være Seamaster 300m som vil stå godt til din lidt kraftigere SD,
Jeg har selv lige stået lidt i samme valg hvor jeg valgte denne.

Så måske jeg er lidt mere farvet end godt er.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Jeg er enig i at alle tre er rigtig lækre ure, men med et Rolex "under vesten" ville jeg gå efter Omega.
Omega/Rolex er IMHO en fin kombination
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Hejsa
Mine 2cts for tre ure fra dykkersegmentet:
For en gode ordens skyld; den sidste viste er ikke en MarineMaster, men en Seiko SKX007 med MM skive og visere  . Men, pointet her er at skønne divere behøver ikke nødvendigvis komme fra den dyrere ende af skalaen.
Ang. Omega 2254.50 (ikke mere i produktion, desværre): kan findes fra kr. 14.000+ som brugt (chrono24.com)
Rolex 14060 er ved at nå samme brugtprisniveau som den nyere model 114060 som mange synes ikke er helt så harmonisk end klassikeren, 14060 / 5513 / 5512 mm.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 80
Modtaget Likes: 7 i 6 svar
Givet Likes: 1
Skulle du vælge at hoppe på den der Seamaster 2594 Chrono som Stensbjerg smider et billede op af, så sørg lige for at få tjekket om det ur du evt køber har fået opgraderet sin kaliber 3301 med nye stumper….. De første Kal. 3301 var fra fabrikken ret så fejlbehæftet, så den KAN være ret så giftig hvis ikke kaliberen er blevet opgraderet.
Når det så er sagt…. Så ville jeg vælge en Black Bay, any day of the week
•
Svar: 12
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Tak for de dejlige brugbare svar.
Grunden til jeg har valgt netop de ure, er at jeg godt kan lide enkeltheden i dem. Samt de er del billigere end Rolex SeaDwelleren, også derfor jeg ønsker mig et mere ferie/fritids ur.
Ved godt det kan holde til det, men har ikke så meget lyst til at ligge på stranden med mit SeaDweller. Hvis nogen kan følge mig her.
For hvis jeg skulle have et ur med kronograf i, så blev det 100 % IWC Portuguese  er bare så vild med det ud.
Vh Soetoft
Rolex SeaDweller Ref nr. 116600
•
Svar: 80
Modtaget Likes: 7 i 6 svar
Givet Likes: 1
Hvorfor vil du ikke ligge på stranden med en Sea-Dweller????? Du finder jo næppe noget mere robust ur, så hvis der er noget der kan holde til det er det nok det.
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
(24-11-2015, 10:26 AM)Soetoft Skrev: Ved godt det kan holde til det, men har ikke så meget lyst til at ligge på stranden med mit SeaDweller. Hvis nogen kan følge mig her.
Egentlig ikke ..................... hvorfor vil du ikke ligge på stranden med Sea-Dweller ?
Det ur er om noget, det ultimative "one watch that fits all situations" imho !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
(24-11-2015, 10:09 AM)Krüger Skrev: Skulle du vælge at hoppe på den der Seamaster 2594 Chrono som Stensbjerg smider et billede op af, så sørg lige for at få tjekket om det ur du evt køber har fået opgraderet sin kaliber 3301 med nye stumper….. De første Kal. 3301 var fra fabrikken ret så fejlbehæftet, så den KAN være ret så giftig hvis ikke kaliberen er blevet opgraderet.
Når det så er sagt…. Så ville jeg vælge en Black Bay, any day of the week
Det læste jeg en del om inden købet,
Omega havde som jeg læste det ret godt styr på de reklamationer der var på værket,
Jeg har svært ved at tro at der er nogen som ikke er blevet "opdateret."
Uret/modellen er jo ikke ny på markedet mere, som var tilfældet da fejlen blev opdaget.
Men det er selvfølgelig ikke umuligt at der er nogen som har valgt
Ikke at få deres ur opdateret gratis, personlig ser jeg det bare ikke som særligt sandsynligt.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
|