Historien gentager sig..... igen
Tillykke med den fine Seamaster Chronostop, baun. Det glæder mig, at den som forventet kom godt frem. Man kan gøre fine indkøb i Italien, når man ser sig for.
JK
[-]
  • baun
Svar
Stort stort tillykke med erhvervelsen. - Nedenfor hilser "Unbreakable" på, og demonstrerer ....
İmage
... at selv efter 40 års hårdt brug, kan en kaliber 865 stadig levere en anstændig ydelse.
Det skal jo lige tages i betragtning - at med den alder, har uret leveret 7.568.640.000 gangbevægelser.

Nu er "Unbreakable" gået ind i sit 48'tyvende år, og giver stadig den samme rare fornemmelse af "en god gammel kammerat", når den får håndledstid.
Urets udseende er forholdsvis afdæmpet, og selvom det er en 70'er urkasse, er det min opfattelse, at det er et ur, som er vanskeligt at blive træt af.
(Unbreakable og jeg er i hvert fald ikke trætte af hinanden) Icon_blink

Kaliber 865 er en forenklet kaliber 861. Forenklingen er, at time og minutregisteret er pillet ud af værket.
İmage
Forenklingen ses tydeligt, ved at sammenligne ovenstående kaliber 861, med ...
İmage
... kaliber 865, hvor der er "mere tomt", og navnlig kronografbroen er meget forskellig fra kaliber 861
Lidt ad omveje: Kaliber 865 er ikke en flyback kaliber. Den er en såkaldt: Minutkronograf.

Overvejelserne om vægt i relation til komfort, kan jeg godt følge og anerkende.
Selv er jeg dog kommet frem til, at såfremt min forelskelse i et ur er tilstrækkelig stor, så "tar' jeg det med, uanset vægt", jfr. nedenstående:
İmage
Speedmaster 125 er det andet eksemplar, der optræder i min samling.

Da jeg i et anfald af feberoverhedning(?) havde skilt mig af med det første, slog jeg uden betænkning til, da eksemplar 2 dukkede op i form af et godt tilbud.
Jeg har det med de tunge ure, som jeg formoder "tøserne" har det med deres højhælede sko, om hvilke man kan stille en række spørgsmål:
# Er det praktisk? - - - Nej!
# Er det bekvemt? - - - Nej
# Ser det godt ud? - - - Ja for dælen!!! Hammergodt.
Med denne attitude accepterer jeg så, at der engang imellem lyder et ordentligt "KLONK", og at der følger en halv dørkarm med. Icon_think
Den attitude, eller det kompromis - er ikke nødvendigt med en Seamaster Chronostop.

- - - atter engang stort tillykke med det smukke og usædvanlige ur.
Med venlig hilsen - Geodoc
[-]
  • Palleurup
Svar
Jeg er enig i betragtninger omkring store, tunge og voldsomme ure med højhælede sko. Icon_Up

En minut Chronograf - det må jeg huske. Det virker bare så rigtig at kalde den "fly back" for det er jo det den gør.
Svar
Hvor er det et dejligt ur i en perfekt størrelse og flot ser det ud - stort tillykke herfra.

Og selvfølgelig kan man handle fornuftigt sydpå. Der er skam stor overvægt af fornuftige reelle mennesker, når man lige gør lidt forarbejde og sortere scammerne fra.
Svar
Hvad er tungt og voldsomt over 100 gram ?
Det afhænger nok som alt andet af øjene der kigger.

I det valg tager jeg hende med de højhælede any dag.  Icon_e_biggrin1

Tillykke med uret. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(20-11-2015, 08:43 PM)KimT Skrev: Hvor er det et dejligt ur i en perfekt størrelse og flot ser det ud - stort tillykke herfra.

Og selvfølgelig kan man handle fornuftigt sydpå. Der er skam stor overvægt af fornuftige reelle mennesker,  når man lige gør lidt forarbejde og sortere scammerne fra.

Det var en privat person, som der ikke var referencer på, så det er kun fornemmelsen og kommunikationen, man kan vurdere udfra. 

Han arbejder i London og bor i Rom. Han vidste ikke så meget om uret men havde købt det fra en - efter hans mening seriøs Vintage handler for et par år siden.
Svar
Jeg sendte på et tidspunkt 40k. til en privatperson i UK udelukkende baseret på en god kommunikation og mavefornemmelse. Alt gik lige efter bogen og jeg modtog et lækkert ur et par dage efter.

Der er masser gode mennesker derude Icon_smil
Svar
Det er der bestemt, men 40 K Kim, det er jeg sgu ikke sikker på jeg turde. Jeg har vist ikke været over 20 K på den måde.

Jeg har det også sådan at jeg ikke gider gå og være bekymret for tyveri, indbrud, røveri osv. Selvfølgelig skal man være fornuftig, men ikke skræmt.
Svar
Jeg lavede selvfølgelig lidt forarbejde.

Jeg fandt via hans navn og internettet ud af hvor han arbejdede, hvorefter jeg ringede til stedet og spurte efter ham. På den måde fik jeg bekræftet hvor jeg ville kunne finde ham skulle der opstå noget uforudset Icon_e_wink

Men som nævnt gik alt super.......og undskyld for at trække tråden OT.
Svar
(20-11-2015, 07:48 PM)jk Skrev: Tillykke med den fine Seamaster Chronostop, baun. Det glæder mig, at den som forventet kom godt frem. Man kan gøre fine indkøb i Italien,  når man ser sig for.
JK

Tak. Det kan man. Jeg er også sprunget fra et par handler grundet en fornemmelse af utryghed. En gang, faktisk også et Seamaster Chronostop fra Grækenland, hvor jeg synes sælger virkede uangageret. Det tog for lang tid før han svarede på spørgsmål og så svarede han upræcist. Og en  som jeg fornemmede overvurderede standen. Han havde flere ure som var beskrevet som stand 1 og med box og papir.... Bare ikke den rette box og det rette papir.
Men det er nok sydpå som resten af europa, vil jeg tro
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)