The near (?) revival of Jubilé bracelet
Hejsa - fik lige i dag med posten en Seiko jubilé-lænke fra en australsk dykkerkammerat og urnørdt som påstår at der er mange som skifter fra Oysterlænke til Jubilé dernede. Altså, ikke kun ang. Rolex men med alle ure hvor der tilbydes de her to lænketyper - Seiko for eksempel.

Jeg er - delvis - enig og skal lige få renoveret jubilélænken for mit gammelt 1675 GMT Master. Jubberen fløj på min SKX007 (med MM skive) lige med det samme, boblekuverten blev åbnet.

Nu skifter de her lænkemoder langsomt. Oyster blev hipt på sidste halvdel af 80´ene og udkonkurrerede jubilélænken - som siden er betragtet lidt som noget farmoragtigt.
Måske er lænketrendens frekvens omkring de 30 år og langsomt ved at skifte ?
Nu er jeg ikke farmor, men jubberen er begyndt at friste mig mere og mere. Også for sportsmodeller (som er lidt af et problem, siden Submarineren er aldrig solgt med andet end Oysterlænke). For et klassisk Rolex Datejust er jubilélænken IMHO et must og har altid været.

Men pyt med urmærker. Hvad synes I om sagen, jubilé-lænkens eventuelt genkomst, sådant generelt og uden at tale kun om Rolex ?

Mvh. John

İmage
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg vil da sige lækkert og rigtig nydelig ser det ud...me like! Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Jubilee-lænken var netop det, som gjorde, at jeg altid kunne genkende et Rolex Datejust, da jeg begyndte at interessere mig for Rolex.
Det var i starten af 80'erne.
Kontrasten mellem de altid blanke og skinnende midterled og de matte sideled.
Det var bare så flot........og er det stadig!
Så kiggede man efter luppen over datoen og den takkede glaskrans....og man var sikker!
Rolex var for mig lig med Datejust.
Annoncerne i sort/hvid fra Klarlund i Berlingeren. Med pris på stål og guld/stål-modellen.
Og prisen bare steg og steg. Jeg slog til ved kr. 8950,- for billigste model.
Billedet, som blev brugt i alle annoncer, var sjovt nok af guld-modellen, hvilket man kunne se ved den anderledes overgang mellem kasse og horn.
Nå, men det var lænken.
Naturligvis har jeg også Jubilee-lænke på mit SKX007.
Den lænke er bare så blød og behagelig.
/
Kristen
Svar
Den kombi kan der ikke siges meget skidt om  
Omend jeg syntes at viserne og skiven har et lidt for moderne look 
i forhold til de andre elementer.

Men der er point for at springe ud i det. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Synes jubilee er meget frækkere end Oyster. Og det gælder alle modeller (Rolex modeller)

Se bare her for eksempel:
İmage
İmage

En kammerat har en datejust på Jubilee, og jeg prøver stærkt at overtale ham til at lade mig prøve den på min tudor Sub! Hvis den altså passer :D

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Begge dele spiller 100% Icon_party
Svar
I like them both.But no matter which one you like,it is the Oyster that is the most famous.And in most peoples eyes the only true Rolex bracelet.Just got Rolex DNA all over it. Icon_smil That GMT looks great with the Jubilee
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jubilee lænken har altid været en af mine favoritter, og de fotos/kombinationer I her viser, bekræfter da også dette Icon_Up Der kan sagtens være noget om en Jubilee Revival, da jeg har bemærket, at der til flere modeller i dag laves Jubilee alternativer i gode kvaliteter - fx til flere Seiko modeller. Et kip med flaget for Jubilee lænken Icon_flag God mandag aften Icon_blink

009 på Jubilee har altid "talt til mig" på den helt rigtig måde ;+)
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Skarpt billede!!

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Jeg elsker jubilee! Desværre et SD'et for tungt til den gamle type og super jubilee passer ikke på...

İmage
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)