Historien gentager sig..... igen
#1
Som så ofte før begynder jeg at lede efter en "nyt, spændende, interessant og bær-bart ur". Jeg sætter rammer op:  Først og fremmest skal det være Titanium, derefter ikke over 41 mm, ikke over 100 g, på lænke - og jeg skriver om det og masser af forslag og ideer dukker op.

Ure findes og der bydes og underbydes og snakkes...... og det bliver et must at der skal ske noget.

Der ledes i Danmark - det ville jo være lettest. Der kigges på Chrono24 - gode priser sydpå - og ved "private seller" - tør man det?

Og hvad sker der så? Jo - et Vintage Omega dukker op som er det man har ledt efter - det ligner ikke de kriterier man har sat op men det er jo dejligt - og man giver et bud - og pludselig - nærmest ud af den blå luft, er man næsten blevet ejer af endnu et fint gammelt Omega ur Icon_rul

Denne gang blev det er Omega Seamaster Chronostop fra 1971 - og sælger er langt sydpå og privat. Vi er enige om pris og betingelser, så nu skal vi bare have resten på skinner.

Uret er i stål
Uret er på rem (men lænke kan nok fremskaffes)
Uret er 40-41 mm
Og på rem vejer det nok 80 g på rem og på lænke tæt på 100 g

Og jeg har været forelsket i sådan et siden historien om Geodocs "Unbreakable" for vel - 10 år siden, men Titanium får jeg jo ikke prøvet så  Icon_flov

Hvad sker der lige Icon_sign
Svar
#2
Fedt, troede du havde nogle af dem?

Er det Geodoc modellen?

İmage
Svar
#3
Nej jeg har aldrig ejer et Seamaster Chronostop. Kun adskillige Geneve Chronostopper.

Jeps det er en Unbreakable model

Har lige send et pænt beløb sydpå uden sikkerhed for noget som helst, håber man kan stole på sælger.
Svar
#4
(12-11-2015, 04:34 PM)baun Skrev: Har lige send et pænt beløb sydpå uden sikkerhed for noget som helst, håber man kan stole på sælger.
Det kan man sikkert. Tillykke med købet. "Hvo intet vover intet vinder" !
JK
Svar
#5
(12-11-2015, 04:43 PM)jk Skrev:
(12-11-2015, 04:34 PM)baun Skrev: Har lige send et pænt beløb sydpå uden sikkerhed for noget som helst, håber man kan stole på sælger.
Det kan man sikkert. Tillykke med købet. "Hvo intet vover intet vinder" !
JK

Det tror jeg også. Der er stadig plads til et IWC, når det rigtige dukker op :-)
Svar
#6
Det er sådan det skal være.
Svar
#7
(12-11-2015, 05:02 PM)baun Skrev: Det tror jeg også. Der er stadig plads til et IWC, når det rigtige dukker op :-)

Det er godt baun! Du må bestemt ikke glemme de fine klassikere fra Schaffhausen Icon_smil
JK
Svar
#8
Meget smukt ur.
"Hvo intet vinder, intet vover!"
/
Kristen
Svar
#9
Jeg håber mit eksemplar er lige så smukt som Thomas's for det er jo bestemt nydeligt. Thomas hvad vejer det egentlig. Er mit gæt på 80 g med rem helt hen i vejret?
Svar
#10
Jeg plejer ikke at veje mine ur, jeg kan godt løfte armen med dem på :-) Mit ligger i bankboksen, men måske kan vi vække Geodoc og få ham til at finde køkkenvægten frem :-)
[-]
  • MF
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)