Spider web dial
#11
Tillykke med dagen og uret Jacob! Super god post med så detaljeret en gennemgang. Ingen tvivl om at det er et spændende ref. og med en spiderweb dial tilmed unik i udtrykket. Stort plus at kassen er så fin og skiven er den oprindelige. Netop dette faktum gør at jeg i dette tilfælde ville foretrække uret som det er, frem for en nyere skive. Når det så er sagt må jeg indrømme, at de fleste spiderweb dials ikke siger mig alverden, og jeg mere ser det som en defekt frem for en patinering. Men kommer meget an på hvordan det er krakeleret. Om de så en dag kommer til at trække høje priser er spændende at se.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#12
Tillykke med uret og dagen. Læste din historie med stor interesse. Som et par andre der har kommenteret her, er jeg ikke den store vintage Rolex nørd. Men jeg føler at jeg er blevet meget klogere efter at have læst din indlæg.

Og ja sidst men ikke mindst, tillykke med din dejlige hustru. :)
Med venlig hilsen

David.H aka "The big flipper"


Har jeg haft et ur i over en måned, er det nok det tætteste jeg kommer på en keeper
Svar
#13
Tillykke med dagen, med husdruen og med et unikt Vintage Rolex.

Hvis jeg bare skulle have et ur til daglig brug ville jeg gå efter et med perfekt skive, men som samler ville jeg da 100% sikkert foretrække at have dette unikke eksemplar i samlingen. Ikke kun fordi det unikt med ederkoppespin, men fordi det er noget af det mest perfekte ederkoppespin jeg har set.

Patina er en diciplin for samlere. Sjældne og unikke patinerede skiver er en fantastisk kontekst til de perfekte, men det kræver at patinaen er faldet heldigt ud. Og i dette tilfælde er det jo super.

Jeg mener der findes Omegaer fra 70'erne der udviser samme tendenser, men jeg har tilgode at eje et hvor man kan lave et foto af det. Iøvrigt flotte fotos du viser os. det er ikke spor let at vise den slags på billeder.

tak fordi du deler.

vh baun
Svar
#14
Super og meget velskrevet indlæg.
Jeg syntes at din skive er meget flot krakeleret og den gengiver meget flot hvorfor den bliver kaldt spider Web dial.
Stort tillykke med uret :-)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#15
Tillykke med dagen og dit nye ur. Det er en flot gave at få Icon_e_smile
vh Hans Henrik
Svar
#16
Super historie !!!
Super hustru !!!
Super Dweller !!!

............tillykke !!! Icon_flag Icon_flag
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#17
Tillykke med uret, dagen og ikke mindst den forstående kone! Icon_e_wink

Jeg hører nok til dem der går efter samler urene ligegyldigt hvilket mærke fra min signatur det drejer sig om og jeg har vel også et par stykker liggende efterhånden! Icon_e_ugeek

Jeg synes at den skive er super fed og hvis den ikke sidder på uret så er vi nærmest ude i noget der minder om en forbrydelse! Icon_e_biggrin1

Tillykke med den endnu en gang - super stand i øvrigt!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#18
Stort tillykke med dagen og med den meget flotte gave.
God gennemgang af lidt Rolex-historie og meget fine billeder.
Og så må jeg sige, at der er lidt langt imellem koner som din..
Jeg kender hende ikke, men jeg kan mærke at jeg rigtig godt kan lide hende Icon_e_wink
Nyd uret og konen og iøvrigt også 40´erne. En dejlig alder.
Mvh Palle
Svar
#19
Kan se flere betragter uret som vintage Rolex. Da modellen BÅDE er med safir og blank skive m. påsatte timemarkeringer betragtes modellen ikke som vintage Rolex. Semi-vintage eller Neo-vintage er transitional modellerne med kombinationen af enten safir/mat skive eller plexi/blank skive som f.eks 80'er modellerne 16750 (de sidste m. blank skive), 16660 (de første med mat skive), 5513 (de sidste med blank skive) og 16800 (de første m. mat skive). Skal vi holde på de gængse begreber er et vintage Rolex de modeller der BÅDE har plexi og mat skive som typisk stammer fra før 1980.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)