Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Det kan du have ret i, men så brude valget jo være imellem fjeder eller elektricitet, (ja, ja, hvad er elektricitet.....  .
Den første komplikation er jo automatisk optræk, og så er lavinen jo startet.
Og igen kan det valg jo køres endnu mere ud i detaljer, skal det være strøm fra solen, fra bevægelser eller et batteri?
Så hvis det skal være enkelt, så må valget være el eller fjeder.....  og ligegyldighed.....
Det er ikke nemt at lave en afstemning, nu er jeg jo som skrevet til kronografer, så jeg kan ikke på nu værende niveau være med i afstemningen, det var såmen bare lige den lille 50 ører jeg ville byde ind med...
Hav en god dag....
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
(11-11-2015, 10:20 AM)KimT Skrev: Ja, der burde nok stå:
Manuel mekanisk
Automatisk mekanisk
Både manuel og automatisk mekanisk
Quartz
Udelukker ikke noget noget
Eller:
Mekanisk (manuelt/automatisk)
Quartz
Udelukker ikke noget
Håndoptræk
Automatisk optræk
Quartz
Er mit forslag.
De to første er rigtige ure, den tredje er bare en tidsmåler
Så fremgår det vist også tydeligt hvad jeg foretrækker
P.N.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Så skal man kunne stemme på flere muligheder end en, idet jeg foretrækker mekanik, men kan lide både manuelle og automatiske
•
Det burde nok bare være:
Mekanisk
Quartz
Ligeglad
•
Svar: 14
Tråde: 2
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
(11-11-2015, 12:52 PM)Lars Skrev: Det kan du have ret i, men så brude valget jo være imellem fjeder eller elektricitet, (ja, ja, hvad er elektricitet..... .
Den første komplikation er jo automatisk optræk, og så er lavinen jo startet.
Og igen kan det valg jo køres endnu mere ud i detaljer, skal det være strøm fra solen, fra bevægelser eller et batteri?
Så hvis det skal være enkelt, så må valget være el eller fjeder..... og ligegyldighed.....
Det er ikke nemt at lave en afstemning, nu er jeg jo som skrevet til kronografer, så jeg kan ikke på nu værende niveau være med i afstemningen, det var såmen bare lige den lille 50 ører jeg ville byde ind med...
Hav en god dag....
Mvh
Lars
Jeg er enig i én ting her; OP stiller i mine øjne et lidt skævt spørgsmål. Det svarer lidt til at spørge om man foretrækker firhjulstrækkere, sportsvogne eller lastbiler. Man kan sagtens svare, men det kommer typisk lidt an på omstændighederne
Automatik er vel ret beset ikke en komplikation, ligesom en tourbillon i teorien heller ikke er det, omend den i praksis (og måske med rette?) ofte blive set som en komplikation.
For lige at vende tilbage til topic hælder jeg nok personligt mest til automatik til moderne ure, og manuelt optræk til vintage. Jeg tror næppe der er mange herinde der 'tør' stå frem og sige at de foretrækker quartz frem for mekanik...
Sent from my iPad using Tapatalk
Instagram: @kydegaard
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Anything in the lower price classes,with a bog standard mechanical caliber means nothing to me.I would rather have a watch with a high end quartz caliber,ex-Seiko - Rolex.Most mechanical calibers made today have absolutly no future value what so ever.They are spit out in the millions.Not like many vintage calibers that do have a degree of watchmaking built into them.A high end quartz caliber is better made and more reliable,than most of the mechanical junk out there.
I really do not care mechanical-quartz-handwound-automatik,it means nothing to me,unless it is very well made.I own two Rolex watches,a mechanical Milgauss and a Quartz Oyster.The caliber in the Quartz Oster is unique,and the caliber in the Milgauss is just ordinary in my eyes.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 857
For mig er værket "bare" en del af uret.
Jeg ville ikke blive gladere for et "Pingo", hvis det havde et mekanisk værk, eller mindre glad for mit Pie-Pan, hvis det havde et quartz-værk.
Hvis det var det værk, som uret var født med.
Jeg har prøvet, om jeg kunne mærke et mekanisk urs SÆRLIGE sjæl - men jeg kan ikke!
Måske derfor er jeg så glad for mit Casio GW-5000?
/
Kristen
Svar: 687
Tråde: 19
Modtaget Likes: 339 i 191 svar
Givet Likes: 478
Jeg er egentlig også ligeglad og har det lidt som khbk, kan godt lide den fejende sekund viser, og vil nok ikke købe et feks seamaster quartz, da jeg mener at i den prisklasse bør der være automatisk! Er så ligeglad med om det er miyota, eta, in house eller hvad det er :-)
-whoa-
•
Svar: 233
Tråde: 23
Modtaget Likes: 118 i 54 svar
Givet Likes: 0
Og jeg får stadig beskeden om, at det er et ugyldigt forum??
•
Det gør vi alle da der åbenbart er fejl på og Martin (IT) har ikke svaret endnu
•
|