steinhart ocean titanium 500 premium
Hej ur-tosser!

Jeg har ikke kunnet finde nogen tråd om dette ur, så derfor opretter jeg en, i håb om der sidder nogen derude, der ved mere om uret, end jeg selv gør :-)

Jeg har kunnet finde nogen information om mærket her på siden, og de fleste skriver at Steinhart i sig burde være OK value for money. Der er en del der skriver det er en kopi af rolex, det minder jeg personligt ikke selv er tilfældet, og det ønsker jeg derfor ikke tilbagemeldinger på (jeg har intet imod Rolex, jeg har bare ikke økonomien til at investere i et mærke som dette før om nogle år Icon_e_biggrin1 )

Er der nogen der har set nærmere på den specifikke model, måske ligefrem selv overvejet at investere i den? Jeg har også overvejet certina ds podium eller longiness hydroconquest, men lige præcis denne model fra steinhart er også ualmindeligt flot Icon_drool (problemet er bare jeg ikke kan se det i virkeligheden - hvilket har været muligt med både certina og longiness). Det tiltaler mig at uret forekommer rimeligt robust, og også at det er lavet af titanium!

İmage

Såfremt der sidder andre derude med gode forslag til nye/brugte dykkerure, er jeg interesseret i gode bud. Jeg har tænkt at bruge uret ofte (har kun et seiko 5 ur + et dress ur udover), så det skal tages med i overvejelserne. Det vil selvfølgelig være lækkert at have et omega seamaster, men budgettet er desværre ikke til det pt.

TL;DR: Hvad er din mening om uret, og har du andre forslag til mellem 5000-10000 kr? Icon_think

God søndag

VH Kasper
Svar
I prisklassen 5-10.000.kr vil jeg købe en seiko sbdx001. Det er en helt ny til SKARP pris på vintageure.
Eller en Longines Legend Diver!

Kan desværre ikke bidrage til selve emnet, da jeg aldrig har haft en steinhart i hånden :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Seiko Shogun kunne være et andet bud.

Er også i titanium og har Seiko's Diashield coating.

İmage
Mvh Kim 
Svar
Det var nogle udmærket bud i kom med! Umiddelbart er Seiko Shogun et ret fedt ur, hvilket også kan ses på de fremragende anmeldelser det har fået.

Jeg ved dog ikke med Seiko, de 2 andre ure jeg har, er begge fra Seiko - måske jeg bare gerne vil prøve noget andet? :-) Men jeg vil prøve og se, om jeg kan støve uret op ved en urmager her i Aalborg og se det i virkeligheden.
Svar
Certina Action diver i titanium er også fedt. 

Og er indenfor budgettet fra nyt.
Mvh Kim 
Svar
Den er nu meget fin den Steinhart og den er da ikke en Rolex kopi (modsat nogle af deres andre ure). Hvis det skal være titanium ville jeg dog gå efter en Shogun, den er endnu federe, men hvis du skal prøve noget andet end Seiko, så er den da meget fed.

Det er dog lidt træls at du ikke kan prøve det først, måske er der en der har et du kan prøve...
Svar
Jeg har selv Steinhart ure og har haft flere forskellige af deres ure. Der er ikke så meget at være bange for, men kast du dig roligt ud i sådan et ur og til de penge er det da et fint ur at starte med.

Det vigtigste er at du er glad for uret Icon_Up

Tjek evt. på Youtube lidt omkring uret.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Ville også gå efter den Steinhart eller Certina ds action! Men det ved du jo :-D mange der siger at titanium hurtigere får slag og mærker end ss da det er blødere så det skal du måske også have med i overvejelsen.

-whoa-
Svar
Jeg ville ikke være bange for mærker på et titanium ur,
Jeg har flere forskellige og så sarte er de altså heller ikke. Icon_blink

Når det så er sagt ville jeg nappe en MM300 (som er i stål)
In a heartbeat da jeg mener den er kongen i denne pris kategori.

Min søn har et Shogun helt sikkert også et lækkert ur,
Som lige er en tand billigere end MMeren, så kunne der også blive til et Sumo. Icon_e_biggrin1

Hvis det ikke skal være Seiko Men stadigvæk i det klassiske diver look 
så syntes jeg Certina eller Longines er gode bud.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Det med titanium kommer vel egentlig også an på hvad grade der er brugt, kan ikke lige huske hvad Steinhart bruger, og husker heller ikke mit Casio protrek blev nemt slidt, selvom det var med i krig :-D men den lækre "titanium farve" er lidt slidt

-whoa-
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)