Oris Divers Sixty-Five
Jeg er ikke med på at mine ure dugger fordi der skiftes temp. grundet ude og inde skift, så er der problemer. Hvis et ur er tæt, som jeg forventer det af mine dykker ure, så kommer der ikke problemer af den slags, ellers er det op på tørresnoren og så få det ordentligt tørt og tæt.

Jeg ville da aldrig svømme med et ur der har 50 meter mærket, det kan da højst komme en tur med ud i kraftig regn. Så kan det da godt være at man er heldig og det holder tæt, men friste skæbnen ville jeg ikke turde.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Jamen det skal du da bare forsætte med Per,
Salgs tallene af nye sports ure (der iblandt dykker ure) 
Viser bare der er mange der ser anderledes på det end dig,
Og det er netop dem disse ure er lavet til.

Jeg syntes uret er super flot selv den flettede rem syntes jeg passer ind,
Ser heller ikke lume farven som en deal breaker.

Denne retro bølge ses jo også på mange andre områder,
Det er et stort område i bil branchen at restaurere gamle biler,
Hvor alt andet end karrossen er tip top moderne med alle de bekvemmeligheder 
Vi som moderne mennesker ønsker i dag.

I den pulje ligger jeg dette ur du får det cool gamle look/stil
Men alt andet er sprit nyt for Uanset hvordan man gør så er et ur fra feks. 55 ikke nyt,
og det er ikke alle der "gider" det.

Jeg ville godt ture at bade med et 50m fra en kvalitets producent men ikke mindre,
Men med de ure jeg køber kommer jeg ikke i det dilemma.

Jeg har aldrig haft et ur der duggede 
Og fik jeg det blev det sendt til doktoren fik jeg at vide at det var en egenskab
Og ikke en fejl ja så blev det solgt, dug er for mig = fugt og det høre ikke hjemme på 
Bagsiden af glasset i min optik
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(06-11-2015, 02:42 PM)Miwes Skrev: Jeg er ikke med på at mine ure dugger fordi der skiftes temp. grundet ude og inde skift, så er der problemer. Hvis et ur er tæt, som jeg forventer det af mine dykker ure, så kommer der ikke problemer af den slags, ellers er det op på tørresnoren og så få det ordentligt tørt og tæt.

Jeg ville da aldrig svømme med et ur der har 50 meter mærket, det kan da højst komme en tur med ud i kraftig regn. Så kan det da godt være at man er heldig og det holder tæt, men friste skæbnen ville jeg ikke turde.

Jeg svømmede også med min speedmaster 351050 (reduced) - den var vandtæt til 30m! Det var nok at udfordre skæbnen, men det gik heldigvis fint :D

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Der findes jo et hav af ure som gerne vil påberåbe sig titlen at være et dykkerur, men selvom der står til 100 meter, så er det røv og nøgler (sorry) og de overholder på ingen måde de ISO-standarder og kan give en dårlig oplevelse.

At det går godt med at svømme med et ur til 30 meter, er jo fint, men ikke noget du vil anbefale til andre...blot et gæt Icon_blink

Jeg sidder lige og kigger på mit Magrette som har det fineste kig ind til værket gennem et safirglas på bagsiden og rundt i kanten står der et sted at uret kan gå ned til 500 meter og sikke et pres der vil være på sådan et glas....det er da totalt useriøst og ikke særlig troværdigt og jeg ville aldrig tage sådan et ur på selv til en snorkel-tur.

Svar
Har aldrig anbefalet andre at gøre det samme! Plejer at sige at ure mellem 30 og 50 meter maks kan holde til kraftig regn :-) og de skal over 100 før de kan svømmes med.

Svar
Jeg har dælme svømmet/snorklet/dykket med mange 100m ure (med og uden glasbagkasse) utallige gange og vil gøre det igen uden at blinke bare uret lige er tjekket af min urmager.
Svar
(06-11-2015, 05:26 PM)jacobzimmer Skrev: Har aldrig anbefalet andre at gøre det samme! Plejer at sige at ure mellem 30 og 50 meter maks kan holde til kraftig regn :-) og de skal være minimum 100 før de kan svømmes med.

Svar
(06-11-2015, 05:29 PM)KimT Skrev: Jeg har dælme svømmet/snorklet/dykket med mange 100m ure (med og uden glasbagkasse) utallige gange og vil gøre det igen uden at blinke bare uret lige er tjekket af min urmager.

Klart et godt råd med et tjek inden en dykkertur eller tjek med jævne mellemrum.

Jeg har svært ved at forstå anbefalingen til 500 meter (ikke noget man tjekker  Icon_blink) med et glas i bagkassen, kan vi kke blive enige om at det er noget usædvanligt, når man ellers ser de kraftige bagkasser på "rigtige" dykkerure.

Svar
Jeg ved godt mange synes det er forkert med glasbagkasse på dykkerure, men der findes efterhånden mange nyere dykkere der har det og jeg har ingen problemer med det overhovedet.
Svar
Det ser oisse godt ud på PO 8500!!

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)