Oris Divers Sixty-Five
(05-11-2015, 08:01 PM)pbr Skrev: Det er et flot ur, på en helt særlig måde - men er skiven ikke ret meget inspireret af de gamle Eterna Kontiki ?  Icon_smil

Den nye udgave tager vel først og fremmest udgangspunkt i den originale udgave. Om originalen har skelet til Kontiki i 1965 er ikke utænkeligt, men samtidig vel også et meget tidstypisk design. 

İmage
Svar
(06-11-2015, 12:18 PM)chrber Skrev: Den nye udgave tager vel først og fremmest udgangspunkt i den originale udgave. Om originalen har skelet til Kontiki i 1965 er ikke utænkeligt, men samtidig vel også et meget tidstypisk design. 

Ja, der kan man tydeligt se mit manglende kendskab til mærket Oris og dets historie - jeg havde lige overset, at det var en relancering af en ældre Oris model. Og du har ret - slægtskabet er mere end tydeligt.

Det var nu heller ikke en kritik, men blot en observation af, at der i mine øjne er ligheder i skivedesign mellem denne skive og de gamle Eterna Kontiki - i hvert fald i form af timemarkeringerne for 12,3,6 og 9  Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Er jeg den eneste der har det lidt mellemfornøjet med det der fake patina. Hvorfor ikke go for "the real thing", hvis man ønsker et retro ur?

Jeg kan godt se at det er flot, men jeg ville nok altid føle at "ikke er det helt rigtige". Så enten et nyt ur som ser ud som nyt eller et Vintage ur som ser ud som ure gjorde på den tid og med det patina den nu har fået. Icon_e_surprised

Omega gør det jo også i stor stil, men jeg synes egentlig ikke om det :-) - men selvfølgelig, hvad markedet vil have!
Svar
Jeg er faktisk ved at blive vundet lidt over ifht. tidligere og køber snart et ur med den farve luminova - tror jeg. Man skal ikke se det som "fake patina" men derimod bare som et farvevalg der passer godt til det udtryk designeren ønskede da han tegnende uret Icon_e_wink

I øvrigt kan jeg godt lide udseendet på mange vintageure, men foretrækker nye ure og så passer det jo meget godt ind Icon_smil
Svar
En ting jeg godt kan lide ar at det er med til at begrænse størrelsen på uret. 40 mm er optimalt til et dykkerur i min optik.
Svar
Synes, at uret er spændende.

Ved dog ikke om en dybderating til 100 meter er tilstrækkligt til prædikatet "Diver".
Ingen tvivl om, at Oris har styr på deres rating; og at det sikkert fint klarer 10 Bar, Men "diver" er vist en tilnærmelse som (undskyld udtrykket Icon_blink ) ikke holder vand.
/SK
Svar
Der er ingen der gider en dykker der dugger, så jeg vil nu også gerne op på de 300 meter, når det kommer til dykker ure.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  •
Svar
(06-11-2015, 02:05 PM)Miwes Skrev: Der er ingen der gider en dykker der dugger, så jeg vil nu også gerne op på de 300 meter, når det kommer til dykker ure.

+ 1
Roger that!! Icon_diver
/SK
Svar
Jeg svømmer gladeligt med mit Omega Dynamic vandtæt til 50 m med skrue krone. Det har aldrig dugget endnu. Trykprøvet hos Halse.

Iøvrigt - et ur dukker vel ikke fordi det er utæt, men fordi vanddampe fortættes på indersiden af glasset pga. temperaturskift?
Svar
(06-11-2015, 02:25 PM)baun Skrev: Jeg svømmer gladeligt med mit Omega Dynamic vandtæt til 50 m med skrue krone. Det har aldrig dugget endnu. Trykprøvet hos Halse.

Iøvrigt - et ur dukker vel ikke fordi det er utæt, men fordi vanddampe fortættes på indersiden af glasset pga. temperaturskift?

Så må det betegnes som en "Swimmer" Icon_rul

En diver i min bog skal altså kunne tåle fx Oil Rig diving i Nordsøen, ellers taler vi dress/desk diver. Men, lad det nu ligge ( som den hedengangne lumre Pastor, spillet af Jess Ingerslev, ville have sagt Icon_blink )
/SK
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)