Prismæssigt overkommelige ure
Tissot Heritage Visiodate har jeg længe syntes har et cool retro look:

İmage

İmage

İmage

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
[-]
  • bcmb
Svar
Hvis det skulle være elegant og smukt: omega vintage, gerne nogen seamastermodel fra halvtredserne.

Hvis det skulle være råt og anderledes: Anonimo - går at få rundt 10K, og kan nok forhandles ned mange steder.

Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
Man kan rynke på næsen af plastikurene fra Swatch, men de var med til at redde den schweiziske urindustri. Deres Sistem51 er også urhistorie, da det er det første helt maskinfremstillede mekaniske ur. Det består af 51 dele, som er samlet med én skrue.
Her kan alle være med prismæssigt: 1000 kr. koster modellerne i serien.
JK
İmage
[-]
  • bcmb
Svar
I Lnngines HydroConquest serie er der ure fra omegnen af 6k. Også et fint sted. Som der er nævnt er der en del forskelligt fra både Certina, Tissot, Seiko, Casio etc. kommer så sandelig an på hvilken stil man ønsker. Verden er stor. Min tidl. chef sagde han var glad for ikke at være urtosse for alene i området op til 10k var der alt for mange lækre ure til hans økonomi.
Svar
Nogle bud:

Meistersinger, de har I hvert fald gjort noget, som ingen andre har med deres ure med kun en viser.

Stowa, klassisk flieger

Nomos, tysk manufaktur med helt egen stil.

/Bjørn
Svar
Stowa Marine, hvis man kan holde ventetiden ud.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
Der er jo et hav af ure inden for max 10.000 kr.

Foruden de nævnte og hvis det skal være dress synes jeg at Delma Classic Open balance er interessant.

İmage
Svar
Hverken opfindsomt eller noget nyt - men robust holdbarhed for meget lav pris. Og så taler vi om tool watch - uden anførselstegne  Icon_blink

Mvh. John

İmage
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • bcmb
Svar
(28-10-2015, 01:36 PM)TioMalo Skrev: Hverken opfindsomt eller noget nyt - men robust holdbarhed for meget lav pris. Og så taler vi om tool watch - uden anførselstegne  Icon_blink

Mvh. John

İmage

Den ville også være mit bud. Det er muligvis det ur jeg har været gladest for men også det der har fået flest kommentarer ..

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
İmage
Pingo er et godt bud. Men syntes også sumo og skxoo7 passer i denne tråd ?
3 ure der kan bruges
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)