Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Inspireret af et andet forum, tænkte jeg det kunne være sjovt med en tråd hvor vi alle kommer med vores bud på ure der ligger i den mere overkommelige ende rent prismæssigt. Vi ser masser af ure i alle prisklasser herinde i forvejen, men en tråd med personlige anbefalinger på dette område kunne være interessant. Man kunne vælge at sætte en prisramme, men jeg tænker ikke at det er nødvendig idet det bliver lidt for fastlagte rammer efter min mening. Umiddelbart har mange af os tendens til at sige SEIKO lige med det samme når der spørges til ure i den billigere ende hvor man absolut får gode sager til pengene og det gør jeg også selv, men det kunne være sjovt også at se andre ting. Ikke at man ikke skal sige SEIKO, hvis det er ens bud, men der eksisterer jo også meget andet spændende.
Så hvad er dit bedste bud på et lækkert ur i den prismæssige overkommelige ende - et ur man vil kunne anbefale folk som er i begyndelsen af deres ur-rejse og hvorfor (gerne med et billede og gerne flere bud).
•
Svar: 427
Tråde: 23
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hænger forskellige menneskers definition af "mere overkommelige ende" ikke tæt sammen med deres generelle økonomiske formåen. Jeg kunne forstille mig at en studerende på SU og f.eks. Roman Abramovich ser lidt forskelligt på den "mere overkommelige ende" af ure.
•
Absolut, men det gør efter min mening ikke noget at der er forskellige definitioner og dermed bud i forskellige prisklasser, dog måske ifht. en gennemsnitlig dansk økonomi. Personligt tænker jeg ure til under 10k. og gerne i den lavere ende.
•
Et af mine absolutte favorit ure i det leje som jeg betragter som "økonomisk overkommeligt" for rigtig mange er Sinn U1. Når det så er sagt fandt jeg dem mere interessante da de kunne fås brugt omkring 6-7k hvor de i dag ligger tættere på 10k. hvilket (for mig) er i lidt overkanten. Ikke desto mindre er det for mig stadig et fantastisk ur, som er flot, helt sit eget og top robust.
Billede tyvstjålet fra nettet.
•
Svar: 233
Tråde: 23
Modtaget Likes: 118 i 54 svar
Givet Likes: 0
Jeg ville klart gå efter noget Eterna, måske lidt nyere, men stadig mageligt indenfor den økonomiske ramme!
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Noget jeg er blevet meget overrasket over er hvor meget ur mit Revue Thommen giver for små penge. Jeg ved godt at firmaet kun er en skygge af sig selv, men der ligger altså et ETA-værk i uret og kassen er super fin med skruekrone og kun det selvlysende er nærmest ikke eksisterende, lige bortset fra viserne, som stadig er okay med rimelig lumen...det er jo nærmest samme forhold som i et Breitling, uden sammemligning ellers
Men lad nu mit RT ligge og så vil jeg slå et slag for Oris der er meget rimelig i forhold til pris og kvalitet og hvad med Tag Heuer, som sælges på stort set alle brugt-urs siderne til super priser...her får man mega meget for pengene.
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Svar: 56
Tråde: 1
Modtaget Likes: 66 i 31 svar
Givet Likes: 75
Jeg er ret glad for mine 2 certina ure. Safir, eta Quartz pakket ind i et flot klassisk dykkerdesign, der i øvrigt stadig ser rigtig flot ud her et år efter. Pris 2600,- dog drømmer jeg da stadig om et submariner.
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Nu er det jo subjektivt hvad der er overkommeligt men i klassen omkring de 25k prøvede jeg denne på armen i lørdags og jeg synes den er mega mega cool:
https://monochrome-watches.com/tudor-bla...ecs-price/
Mvh
Klaus
•
Svar: 688
Tråde: 10
Modtaget Likes: 528 i 298 svar
Givet Likes: 630
Jeg faldt over dette Certina i den lokale smykke og ur butik. Jeg synes det er et utrolig smukt ur til 6k fra ny.

Certina DS – Limited Edition – Ole Einar Bjørndalen
•
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Jeg startede min ur fetish med Certina.
Super meget ur for pengene
•