Svar: 916
Tråde: 168
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
Mon ikke John, mente det lidt ironisk…
Jeg var på messen i 2013 tror jeg det var…. det var faktisk lidt kedeligt… i dag har vi jo også alle nyheder serveret på nettet med det samme.
Jeg tror hellere jeg bruger de 100 kroner på en biografbillet.
Lørdag eftermiddage er også allerede udsolgt!
•
Svar: 1,094
Tråde: 62
Modtaget Likes: 122 i 95 svar
Givet Likes: 126
Det må jeg have misforstået. Det er vidst på tide at komme op i gear, efter weekenden :D
Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(25-10-2015, 12:08 PM)jacobzimmer Skrev: Markedsføringsbudgetterne er høvlet væk i alle brancher ?
Det koster penge at kigge, fordi produkterne er så eksklusive ?
Alle mærkerne Klarlund forhandler er på randen af konkurs ?
Har jeg boet under en sten, eller hvad er jeg gået glip af 
Jamen Jacob ! Jeg regnede med at alle etniske danskere var født med forståelsen af ironi.... Jeg tog fejl. Æv.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 1,094
Modtaget Likes: 122 i 95 svar
Givet Likes: 126
Der gik søndag i den. Kunne sige mig selv det var ironisk, efter jeg læste det igen
If you ain't using it, you abusing it!
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Jeg må blankt indrømme at jeg er fløjtende ligeglad om det koster en 100 krone eller ej. Jeg har været med til alle de tidligere arrangementer og det har (for mig) været det hele værd og mere til. Udover at jeg har set og savlet på en masse fede ure og mødt interessante mennesker fra de forskellige fabrikanter, har der været urmagere der gav gode råd, afmagnetiserede ure og generelt lige tjekkede ens ur. Jeg har siddet ved et urmager bord og prøvet at justere på et urværk, en god ur-ven fik lige finjusteret sit Daytona Zenith og urmagere, sælgere m.v var utrolig imødekommende og åbne omkring alt. Jeg har fået mere reel information om AP (div. problemer, børnesygdomme og generel info) fra deres AP urmager til disse møder end nogle andre steder. For mig har det været fantastisk......
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
Jeg er lidt ambivalent i forhold til et arrangement som dette. Havde købt billet til arrangementet da det blev afholdt i Århus sidst, men der kom en udsendelse i vejen, så jeg missede det.
På den ene side, så er jeg også af den principielle holdning, at vi betaler nok for produkterne og vi ved, at der er en massiv avance i urindustrien og sikkert også hos deres AD´ere, at det virker gnieragtigt af Klarlund, at opkræve penge for entré til et arrangement, der basalt set blot er reklame for deres virksomhed og deres produkter.
På den anden side, så kan jeg også godt se, at det er mere end blot et reklamearrangement - sådan er det i hvert fald lagt op. At det er et event, hvor man får en oplevelse, der både skulle byde på kulturelle, kulinariske og horologiske oplevelser, hvor man i eksklusive omgivelser og omgivet af interessefæller, kan dyrke sin interesse, se hvad markedet byder på og måske også blive lidt klogere.
Set i den kontekst, kunne jeg godt finde på at give et beløb i entré og 100-150 kr (eller deromkring) er jo ikke noget, der burde afskrække økonomisk.
Men holder ovenstående billede i virkeligheden ? - eller er årsagen til entré-prisen mere at finde i en blanding af nærighed, lave markedsføringsbudgetter og/eller en måde at afholde pøbelen fra at vælte ind fra gaden og besudle oplevelsen og de fine ure (sarkasme er anvendt i rigt mål) ?
Som sagt missede jeg arrangementet i Århus, så jeg kan de facto ikke udtale mig om arrangementets kvaliteter - men jeg ved i hvert fald, at jeg ikke gider at køre til København blot for at se nogle ure, som jeg til enhver tid kan gå ind til en AD og bede om at se og dertil selv betale for billig champagne/hvidvin og tørre catering-buffet sandwiches garneret med lidt selvoptaget underholdning, hvis det er hvad der bydes på.
Sjovt nok, så vil jeg meget hellere bruge en dag på at tage en hyggelig sludder med M.C.Mortensen i Herning, Klitgaard i Ålborg og Uhrmageriet i Århus og se, hvad de byder på, for derefter at mødes til et urtræf i Århus med ligesindede (dersom de ikke allerede var med på turnéen) på en god restaurant med lidt godt at spise og drikke og en god ursnak bagefter over en kop kaffe eller et par øl (hvis man ikke skal køre). Det vil helt sikkert være dyrere end at "lade sig se" på Klarlund Expo, men det vil helt sikkert også være hyggeligere !!
OK......... så fik jeg lige luft !!
(25-10-2015, 02:06 PM)KimT Skrev: Jeg må blankt indrømme at jeg er fløjtende ligeglad om det koster en 100 krone eller ej. Jeg har været med til alle de tidligere arrangementer og det har (for mig) været det hele værd og mere til. Udover at jeg hat set og savlet på en masse fede ure og mødt interessante mennesker fra de forskellige fabrikanter, har der været urmagere der gav gode råd, afmagnetiserede ure og generelt lige tjekkede ens ur. Jeg har siddet ved et urmager bord og prøvet at justere på et urværk, en god ur-ven fik lige finjusteret sit Daytona Zenith og urmagere, sælgere m.v var utrolig imødekommende og åbne omkring alt. Jeg har fået mere reel information om AP (div. problemer, børnesygdomme og generel info) fra deres AP urmager til disse møder end nogle andre steder. For mig har det været fantastisk......
Og efter, at jeg så fik postet, så var Kim kommet mig i forvejen og kunne så (som én, der rent faktisk havde deltaget i de tidligere arrangementer) fortælle, at jeg tager helt fejl i mine fordomme !!
Jeg kan kun sige, at hvis det holder stik (og det betvivler jeg overhovedet ikke), så ville jeg heller ikke have noget imod at betale et beskedent beløb - selvom jeg stadig principielt er af den holdning, at det burde være gratis.
Men der er stadig langt at køre til København ........... så jeg venter til arrangementet måske igen holdes i Århus
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 916
Tråde: 168
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
(25-10-2015, 02:13 PM)pbr Skrev: Men holder ovenstående billede i virkeligheden ? - eller er årsagen til entré-prisen mere at finde i en blanding af nærighed, lave markedsføringsbudgetter og/eller en måde at afholde pøbelen fra at vælte ind fra gaden og besudle oplevelsen og de fine ure (sarkasme er anvendt i rigt mål) ?
Jeg tror faktisk det er en af grundene, det er jo nuværende og potientielle kunder som må være målet med messen.
Desuden har de også vagtfolk stående alle dagene, det koster altså også og lokalet låner de vel ikke kvit og frit?
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
(25-10-2015, 02:13 PM)pbr Skrev: (25-10-2015, 02:06 PM)KimT Skrev: Jeg må blankt indrømme at jeg er fløjtende ligeglad om det koster en 100 krone eller ej. Jeg har været med til alle de tidligere arrangementer og det har (for mig) været det hele værd og mere til. Udover at jeg hat set og savlet på en masse fede ure og mødt interessante mennesker fra de forskellige fabrikanter, har der været urmagere der gav gode råd, afmagnetiserede ure og generelt lige tjekkede ens ur. Jeg har siddet ved et urmager bord og prøvet at justere på et urværk, en god ur-ven fik lige finjusteret sit Daytona Zenith og urmagere, sælgere m.v var utrolig imødekommende og åbne omkring alt. Jeg har fået mere reel information om AP (div. problemer, børnesygdomme og generel info) fra deres AP urmager til disse møder end nogle andre steder. For mig har det været fantastisk......
Og efter, at jeg så fik postet, så var Kim kommet mig i forvejen og kunne så (som én, der rent faktisk havde deltaget i de tidligere arrangementer) fortælle, at jeg tager helt fejl i mine fordomme !!
Jeg kan kun sige, at hvis det holder stik (og det betvivler jeg overhovedet ikke), så ville jeg heller ikke have noget imod at betale et beskedent beløb - selvom jeg stadig principielt er af den holdning, at det burde være gratis.
Men der er stadig langt at køre til København ........... så jeg venter til arrangementet måske igen holdes i Århus 
Jeg har netop deltaget i både København og Aarhus og som nævnt gav det mange gode oplevelser og en del interessant viden som jeg ikke umiddelbart ville have stødt på ellers. Cartiers repræsentant der fortalte en hel masse om arbejdet op til deres lancering af deres dykkerur, Stig (Klarlunds direktør) der stod og delte en masse interessante ting og sager ved lukketid i Aarhus, Urmagere (som nævnt) der delte helt åbent om problemer og udfordringer, på trods af at dette ikke kun var til fordel for produktet, min vens Daytona som gik skidt inden og som bare spillede efterfølgende, AP´s repræsentant der virkelig gav sig godt tid til at vise ure og dele en masse om deres fremtidige planer. På den måde kan jeg blive ved og arrangementet er klart noget jeg ikke ville have været foruden
Svar: 426
Modtaget Likes: 292 i 120 svar
Givet Likes: 0
Hvem fanden gider at gå op i om det koster 100 eller 200 kr. Hvis det at "jeg i princippet ikke ønsker at betale for noget, der bør være gratis" kan få dig til at blev væk, så god fornøjelse med det herfra! Jeg ser frem til en spændende dag, med en masse ure der skal prøves. I gode venners lag. Som sidst.....
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
(25-10-2015, 11:24 PM)mojohe67 Skrev: Hvem fanden gider at gå op i om det koster 100 eller 200 kr. Hvis det at "jeg i princippet ikke ønsker at betale for noget, der bør være gratis" kan få dig til at blev væk, så god fornøjelse med det herfra! Jeg ser frem til en spændende dag, med en masse ure der skal prøves. I gode venners lag. Som sidst.....
Tak og i lige måde .........................
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
|