Nu har jeg så nydt min efterårsferie i fulde drag og ugen startede med at Claus kom forbi med bl.a. dette smukke Carrera og i har set video og en del billeder, men lad mig lige knytte lidt ord til oplevelsen af uret.
Jeg har prøvet mærket før og på den måde er det ikke nyt for mig, men det har altid været ovre i genren dykkerure, hvor det ofte er en lidt grovere afdeling. Nu er jeg så kommet ind i tiden med de lidt finere ure og for første gang i meget lang tid er der ikke nogen dykkerure i samlingen, men der er gået "RACING" i mine ure, hvilket er fuldstændig ligemeget for mig, men det betyder at der er et meget anderledes look på mine ure.
Inden jeg bevæger mig videre skal det med at jeg ikke på nogen måde er færdige med dykkerure
Nu til mit Tag Heuer Carrera, som er fuldstændig forrygende smukt lavet med sit skive-layout der efter min mening er et af de heldigste firmaet længe har lavet. Man ser de blanke tal rundt på skiven, men kun når lyset falder ind fra rette vinkel og boom, så er der en ny skive, som når de atter forsvinder ind i den sorte skive igen....det er noget man skal se live.
På nedenstående billede kan man se lidt af det jeg mener (med god vilje) men det er svært ikke at få disse tal tydelige når der fotograferes og i spejlingen ses hvordan de "tænder" ud fra vinkel.
Lad os så kigge på den tynde tachymeter-ring der står skarpt og de røde markeringer på skiven, viser og kronometer knappen, det er så passende til uret. Der er også blevet plads til dag og dato felt, på de 43 mm skive, hvilket hurtigt kunne ende galt, men designet på Carrera er bare heldigt / dygtigt udført.
Nyd lige uret i sorthvid på nedenstående billeder det gør sig rigtig flot til dette ur.
Når man vender uret om er der et lille vindue ind til et dekoreret værk, hvilket også er udført smukt med lidt tekst rundt på inderste kant og jeg er vild med skruebagkasse. Skulle jeg finde noget som helst negativt ved uret, ville jeg komme på en umulig opgave, men er der ikke altid lige et eller andet der kunne være bedre...måske skruer til at holde lænke eller rem i stedet for stifter ??...disse stifter er jo egentlig utrolig holdbare og når man lige har taget på det, hurtige at skifte til rem eller lænke, så det er ikke nødvendigvis en forbedring at få et par huller i det look på urets horn. Sidst men ikke mindst er jeg vild med den højglanspolering der findes på kassen...