Patek Philippe Certifikat
Photo 
Hej alle

Jeg har et vintage Patek Philippe Calatrava som jeg gerne vil ha solgt.
Nogle der ved hvor jeg finder en liste med ref.numrene. og som ved om det kan betale sig at ha certifikatet ved et salg.
Jeg tænker det selvfølgelig giver bedre pris. Men så skal uret vist sendes til PP i Schweiz og åbnes så de kan se hvad det er for en model og årgang. Og det starter ved 3500 kr - bare for at åbne uret. Og certifikatet koster sikkert også nogle penge.

Hvor sælger jeg et sådan ur. Hos Bruun Rasmussen satte de til 18.000 kr og det synes jeg var meget lavt.

Hilsen
Svar
Det er ikke så dyrt og indviklet. Ifølge PP's hjemmeside koster et certifikat 100 CHF. Du skal udfylde et skema på nettet og vedlægge nogle billeder. Uret skal ikke indsendes. Det er bestemt pengene værd at have en arkivudskrift på uret, når det skal sælges. Vurderingen fra BR forekommer meget lav. Hvorfor ikke selv sælge uret på f.eks. Vintageure.dk?
Læs om arkivudskriften her: https://www.patek.com/en/client-service/...e-archives
JK
Svar
Auktionshusenes vurderinger kan ofte være lidt for lave (BR) eller alt for høje (Lauritz).
I sidste ende betyder det ikke en dyt. Potentielle kunder til en Patek kender prisniveauet.
Hos BR sælges bedre ure ofte for ca. 10 - 20% overpris men man skal huske deres horrible høj sælgersalær.
Fra anden side, hos BR får du fat i den segment som er interesseret om Patek og handelen sker hurtigt.
Nogle af bekendte har solgt deres Patek privat og hvis prisen ikke er specielt lav (som den nu næsten aldrig er med disse ure), kan det tage et godt stykke tid før den rigtige køber kommer. Hverken Patek sælgere eller købere har det travlt. Som regel har de pengene og tiden at finde det de leder efter.
Hvad med at lave en deal om komissionssalg med en af de prof brugtforhandlere, f. eks. Mads (timetowatch.dk) i Aarhus ?

Men held og lykke !

Mvh. John

(04-10-2015, 11:18 PM)jk Skrev: Det er ikke så dyrt og indviklet. Ifølge PP's hjemmeside koster et certifikat 100 CHF. Du skal udfylde et skema på nettet og vedlægge nogle billeder. Uret skal ikke indsendes. Det er bestemt pengene værd at have en arkivudskrift på uret, når det skal sælges. Vurderingen fra BR forekommer meget lav. Hvorfor ikke selv sælge uret på f.eks. Vintageure.dk?
Læs om arkivudskriften her: https://www.patek.com/en/client-service/...e-archives
JK
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Hej JK of John og andre:-)

Er super glad for de svar jeg allerede har fået. Det er meget værdsat :-)
Idag vil jeg uploade et par fotos af urene for det er faktisk 2 Calatrava jeg har.

Det ene er et 3445 - 35 mm.
Det andet har jeg ikke kunne finde ...har sete alle Calatrav på Chrono 24 igennem og det var ingen af dem.
Så er meget spændt på det.
Det er formentlig fra 1950'erne og er på 33 mm i guld.
Men prøver som sagt at uploade fotos i aftermiddag.
Hilsen
Michael

(04-10-2015, 06:46 PM)Københavneren Skrev: Hej alle

Jeg har et vintage Patek Philippe Calatrava som jeg gerne vil ha solgt.
Nogle der ved hvor jeg finder en liste med ref.numrene. og som ved om det kan betale sig at ha certifikatet ved et salg.
Jeg tænker det selvfølgelig giver bedre pris. Men så skal uret vist sendes til PP i Schweiz og åbnes så de kan se hvad det er for en model og årgang. Og det starter ved 3500 kr - bare for at åbne uret. Og certifikatet koster sikkert også nogle penge.

Hvor sælger jeg et sådan ur. Hos Bruun Rasmussen satte de til 18.000 kr og det synes jeg var meget lavt.
Jeg tror det er et ref.nummer 2584

Hilsen
Svar
Hej JK¨
Tak for dit svar.
Ved endnu ikke hvordan jeg vil prøve at sælge uret...først skal jeg finde ud af præcis hvad det  er for en model..og derefter et fair prisniveau.
Hilsen
Michael
(04-10-2015, 11:18 PM)jk Skrev: Det er ikke så dyrt og indviklet. Ifølge PP's hjemmeside koster et certifikat 100 CHF. Du skal udfylde et skema på nettet og vedlægge nogle billeder. Uret skal ikke indsendes. Det er bestemt pengene værd at have en arkivudskrift på uret, når det skal sælges. Vurderingen fra BR forekommer meget lav. Hvorfor ikke selv sælge uret på f.eks. Vintageure.dk?
JK
Svar
Gætter på at du nok skal modtage nogle grådige henvendelser via PB fra diverse sælgerhajer.
Svar
De skal være velkomne hvis de kan give en god pris :-)
(06-10-2015, 09:51 AM)Stinger Skrev: Gætter på at du nok skal modtage nogle grådige henvendelser via PB fra diverse sælgerhajer.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)