Vedligeholdelse af nyt rolex
#1
Hej alle

Håber der er nogle der kan være behjælpelige med at forklare hvordan jeg vedligeholder mit elskede nye Rolex. I bar glædesrus glemte jeg at spørge hos ad:-)
Er der noget man bør gøre  dagligt?
Hvor ofte bør jeg servicere og har i en idé om evt pris?

Alle gode råd er meget velkomne.
Svar
#2
Hvis det er nyt er der 4 års garanti på, men mener det anbefales at få det gennemset efter 2 år. Spørg AD

Service hvert 5 - 10 år. Pris hos AD er lige fra ca 5.000 - 8.000 + kr på sub.

Meeen. Icon_e_surprised Forvent nok mellem 8.000 - 12.000 kr. for samme service hos AD om 5 år.


Så urmagerne her på vintageure er et godt bud, hvis det stadig er nemt at skaffe dele på dit ur ved dem om 5 år.

Rolex strammer op på alle mærkelige måder efterhånden inden for alt.
Svar
#3
Jeg vasker mit i hånden med sulfo engang imellem. Det fjerner det meste. Mere skal du ikke tænke på før om mange år. Bruger du det dagligt i vand bør du nok få det checket for tæthed en gang om året for pakningerne tørre ud.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#4
Jeg havde lige skrevet et længere indlæg, men Klaus skrev det samme herover, bare med mange færre ord, så +1 herfra :-)
Svar
#5
(28-07-2015, 10:43 PM)stenstrupigen Skrev: Hvis det er nyt er der 4 års garanti på, men mener det anbefales at få det gennemset efter 2 år. Spørg AD

Service hvert 5 - 10 år. Pris hos AD er lige fra ca 5.000 - 8.000 + kr på sub.

Meeen.       Icon_e_surprised   Forvent nok mellem 8.000 - 12.000 kr. for samme service hos AD om 5 år.


Så urmagerne her på vintageure er et godt bud, hvis det stadig er nemt at skaffe dele på dit ur ved dem om 5 år.

Rolex strammer op på alle mærkelige måder efterhånden inden for alt.


Det eftersyn som koster hos AD´en kr. 5.150, koster hos en uafhængig dygtig urmager mellem kr. 1.500 og 2.500. Og for at finde urmageren skal man ikke have nogle guldrandede forbindelser men læse hvad folk skriver her.
Så, medmindre jeg havde et dobbeltrød eller Comex eller mili-model Sub eller noget lignende, ville jeg aldrig få et eftersyn lavet hos AD´en. Og i det meget hypotetiske tilfælle med de dyre modeller, ville AD service udelukkende være for at tænke på gensalgsværdien. Der er jo nemligen mange som tror både på påskekaninen, julemanden OG service hos en AD... Icon_blink
Min 5512 har var sidst efterset hos Knud Pedersen på ultimo 80´ene, så måske skal Henrik hos M.C.Mortensen få fingrene i det i den nære fremtid. (Knud Pedersen og M.C.Mortensen er begge Rolex AD´er. Jeg vil i dag KUN anbefale Mortensen i Herning).

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#6
(28-07-2015, 10:12 PM)stjernen Skrev: Hej alle

Håber der er nogle der kan være behjælpelige med at forklare hvordan jeg vedligeholder mit elskede nye Rolex. I bar glædesrus glemte jeg at spørge hos ad:-)
Er der noget man bør gøre  dagligt?
Hvor ofte bør jeg servicere og har i en idé om evt pris?

Alle gode råd er meget velkomne.

Ny garanti på Rolex ure fra 01.07.2015 er der 5års garanti. På Rolex ure der er købt mellem 01.07.2013 og 01.07.2015 er der 3 års garanti. Brug aldrig sæbe til at rengøre dit ur. Service efter 8 - 10 År ( hold øje med gangreserven)

M.V.H.
Svar
#7
(30-09-2015, 03:28 PM)116613 Skrev:
(28-07-2015, 10:12 PM)stjernen Skrev: Hej alle

Håber der er nogle der kan være behjælpelige med at forklare hvordan jeg vedligeholder mit elskede nye Rolex. I bar glædesrus glemte jeg at spørge hos ad:-)
Er der noget man bør gøre  dagligt?
Hvor ofte bør jeg servicere og har i en idé om evt pris?

Alle gode råd er meget velkomne.

Ny garanti på Rolex ure fra 01.07.2015 er der 5års garanti. På Rolex ure der er købt mellem 01.07.2013 og 01.07.2015 er der 3 års garanti. Brug aldrig sæbe til at rengøre dit ur. Service efter 8 - 10 År ( hold øje med gangreserven)

M.V.H.

Jeg fik at vide hos Klarlund ved køb af mit ur i foråret at der var 2år + 2år ekstra Klarlunds garanti. Er der noget jeg har overset/misforstået?

Mvh Mig

Rolex 114060 classic
Svar
#8
Det er ændret i år til det som nævnes ovenfor. Og dine to års ekstra fra Klarlund er selvfølgelig stadig gældende. Men bare rolig, de går sjældent i stykker ;-)

Det er ændret med tilbagevirkende kraft således at alle de ure der er solgt med to års garanti fra d.1.7.2013 til 1.7.2015 nu har tre istedet, men eftersom du har 4 (som er bedre end 3) er det ikke relevant for dig.
Svar
#9
(30-09-2015, 07:57 PM)KimT Skrev: Det er ændret i år til det som nævnes ovenfor. Og dine to års ekstra fra Klarlund er selvfølgelig stadig gældende. Men bare rolig, de går sjældent i stykker ;-)

Det er ændret med tilbagevirkende kraft således at alle de ure der er solgt med to års garanti fra d.1.7.2013 til 1.7.2015 nu har tre istedet, men eftersom du har 4 (som er bedre end 3) er det ikke relevant for dig.

hehe…. nu er jeg meget mere rolig….at tak for matematikken  Icon_e_biggrin1 - men kunne være interessant at høre Klarlund om de vil rykke deres så det træder i kraft efter de 3 år :-)

Rolex 114060 classic
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)