Erfaring med MB E-serie W211
Er der nogen her der har erfaring med Mercedes E-serie W211?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Er det ikke en af de Mercedes der ruster hurtigere end en gammel Lada parkeret i vadehavet :-) Kan ikke huske om de er lige så slemme som W210 men det kan vel Googles.

Fandt noget fra en brugtbilstest:

Svenske TV har i siste nummer bruktbilrapport for W211 og den er ikke spesielt lystelig lesing, bladet innleder på følgende måte:

"Med nye E-klasse fra 2002 trodde vel alle at rustproblemene skulle være over. Dessverre ble det ikke slik. E-klasse ruster og har dessuten en hel del andre mer eller mindre alvorlige feil/svakheter"

Problemområdene/typefeilene er som følger:

Automatgearkassen: Oljelekkasje og "sluring" med rykkete gearing som resultat. I tillegg kan feil i styreprogrammet føre til usmidighet.

Diverse el. feil: Buggs i datasystemene tenner diverse varsellamper, feil på telematikk, navigasjon og telefonsystem. "Døde" batterier.

SBC bremsene: Ett kapittel for seg, alle kjenner vel denne tragiske historie?

Framaksel: Klapprende ulyd er vanlig, skyldes utslitte/slarkete spindelledd.

CDI motorer: Variabel turbin geometri havarerer, med resusert effekt og sotskyer som resultat. Turboen må byttes.

Vannlekkasje: Det lekker av og til vann fra taket og inn i kupeen. Skyldes sviktende drenering.

Rust: Spesielt utsatt er sedanens bakluke.
Svar
Tak for input Thomas. Skidt læsning som kommer bag på mig.
Når man læser denne artikel sker der markante ændringer fra 2006:
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/mer...on=history
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg er ingen expert på Mercedes. Ved de har haft massive rustproblemer tidligere og deres andel af problemer med dyser/turboer m.v. på motorerne også de nye modeller som også andre bilfabrikanter også har haft. Mit bedste råd er at finde brugtbilstest på nettet og evt. brugererfaringer.
Svar
Hej KlausM,
jeg kører selv i en MB 320 CDI (W211) fra 2003!
Den har tidligere kørt taxa og havde kørt 403tkm da jeg købte den i 2011.
Bilen er altså nu 12 år gammel og har kørt næsten 600tkm - jeg vil vædde på at INGEN normal husholdningsbil i DK kan måle sig med kvaliteten af denne bil!
Nyprisen på denne (Avantgarde-model/sedan) var ca. 1,4MDKK i 2003 og jeg gav 280tDKK.
Ja, der er lidt rust i skærmkanterne bag, men det kan klares med slibning/lakering, hvis man er over det - ellers er det nye skærmkanter.
Min er en række-sekser med 204HK (+chip = ca. 225HK) og den motor er ikke til at slå ihjel!
Bilen er med "den gamle" 5 trins gearkasse som er ligeså solid som motoren.
Ja, bilen kræver service og selvom den er billig i stumper løber det op i mekaniker-timer. Min kører omkring 5,6l/100km = 17-18km/l.., men den kører også 2 x 110 km næsten hver dag!

Jeg har kun erfaring fra denne model, men følger lidt med på forskellige fora (MB Klub DK, Motor-Talk.de mm.) og:

- du skal holde dig fra de første årgange af V6'eren og den 7-trins gearkasse - de havde nogle børnesygdomme!
- du skal IKKE købe en bil med AIRMATIC = luftaffjedring!
- gå efter en bil med udstyr (Avantgarde) da det er besværligt og DYRT at eftermontere ekstraudstyr!
- du kan sagtens købe en der har kørt 3-400tkm, men det er jo også afhængigt af dit behov
- jeg vil anbefale at købe ved en god forhandler - du skal se dig rigtig godt for hvis du vil købe privat
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Super med input John. Tak.
Jeg har ikke lagt mig fast på diesel/benzin og motorstørrelse men det er en Avantgarde jeg er ude efter men det er en jungle og de autoriserede forhandler har ikke disse ældre vogne. Jeg kan se de kan skaffes helt ned til omkring 100k og man kan læse den ene skræk historie efter den anden.
Min helt store udfordring er at kunne forsvare kr/km idet jeg kører meget lidt (5-6000km/årligt). Min kone har firmabil så den bruges i weekender og ferier men jeg vil gerne have en lækker bil selv om jeg ikke har langt til arbejde. Totalt irrationelt ja.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hvad med at kigge på en BMW E60 fra samme årgange? Der får du satan'ejme meget fed bil for pengene. Jo nyere desto bedre. Men eneste rigtige issue med denne modelserie er på Touring'en hvor der kan være noget med bagklappen. Og man bliver overrasket over hvor billig den er i reservedele. Om man kan lide designet er så en anden side af sagen ;)
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Hej Frederik.
En E60 er også en mulighed ligesom en A6'er også er det. Jeg har tidligere han en MB 280SL (W107) og en 300CE24 (W124) og der er bare noget over en Mercedes. Iøvrigt har min kone tidligere haft en BMW 523 Touring (mener det var en E60) som firmabil som var super fed men var en del på værksted. Eneste men med disse E60'ere er at de designmæssigt er lidt gamle at se på.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej Klaus,
ja, man skal passe på med sine udtalelser! Med det behov er det jo en lidt anden historie!!
Jeg hørte en gut engang, der mente at man kun skulle købe MB med automatgear OG dieselmotor!!

I dit tilfælde giver det INGEN mening at købe diesel, men automatgear det skal den have - jeg ville måske kigge efter en mindre motor end 320 - mener der er 230 og 280...? Check HK mm. på nettet!

Der er ikke mange benziner til salg i DK med lavt km-tal, da langt de fleste jo er "tidligere" taxi!

Prøv at checke disse ud:

http://www.pavegydensauto.dk/

http://www.skillingbro.dk/

eller (hvis du har mod på det): http://www.mobile.de (Check evt. deres lille brugtbil-test-video under de enkelte typer!)
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Igen...mange tak for input og kom endelig med mere hvis du/i kommer i tanke om noget.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)