Schaumburg Retrolateur 1
Så kom min faste ur leverandør forbi med et meget anderledes ur og som sædvanligt var det hyggeligt at få en lille snak med Claus fra CT Watches.
Uret er for mig et helt ukendt mærke og uret er normalt at finde ved den danske importør, som jeg forstår er Nicholas Stenov fra Kronometer.dk.

Her følger lidt billeder af uret, så i kan få et kig på de mange detaljer. Designet med de to sekundvisere i venstre side af skiven der skiftevis bevæger sig er helt klart et hit og jeg er også vild med at den lille skive til timeviserne, sidder helt ovre i højre side af skiven, hvor den lille kigger diskret ud under ærmet og man er opdateret på tid, selv ved et lille møde.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
PS. Claus havde også en nøglering med (oplukker) som han skulle give mig fra....har lige glemt navnet, men jeg takker og er altid glad for gaver Icon_smil

Svar
Flot og elegant :) vi er jo nærmest ud i noget Journe stil! Hvad ligger sådan en i? Bare ca. Om man må spørge :)?
Svar
Jeg er tilhænger, uret/mærket har jeg intet kendskab til, men urets design - skivelayout er spot on IMO ;)

Stort tillykke med et anderledes og meget classy ur :up:

Sendt fra min HTC One med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
(17-09-2015, 07:36 PM)brauer Skrev: Flot og elegant :) vi er jo nærmest ud i noget Journe stil! Hvad ligger sådan en i? Bare ca. Om man må spørge :)?

Det er lidt svært med ure i denne genre, for hvor høj kvalitet er der tale om og hvor meget håndværk ligger der i uret, sådan reelt.

Jeg ved det faktisk ikke, men vil da kigge uret nærmere efter i sømmene de kommende dage og så ender det nok med en lille video-anmeldelse.

Uret ligger til 15.500 og jeg har givet ca. 10, så det er jeg okay tilfreds med, da uret fremstår som nyt.

Uret kommer med foldespænde, men desværre er remmen ikke lang nok, så jeg har sat en rios xl rem på og den er så for smal til foldespændet, hvilket er lidt ærgerligt, men mon ikke jeg bare skal lidt i værkstedet og snitte en rem der passer perfekt til mit håndled  Icon_blink

Mange tak Hr. Hansen Icon_Up

Svar
Ikke lige mig med hensyn til design, men min smag er heller ikke altid den bedste  Icon_blink

Tillykke med den lille ny Icon_Up
Svar
Tak Kim

Jeg kan nu ellers godt lide dine ure, så smagen fejler vist ikke noget, men rigtig nok er det et specielt ur og jeg er faldet for dekorationer og den flotte bagside og skulle jeg vælge et dress ur, så har noget i den stil været på ønskesedlen. Nu må vi se om jeg har ramt rigtig og uret giver den rette feel.

Svar
Det ville dælme også være kedeligt hvis vi alle gik med de samme Rolex ;-)

Fedt at se en masse forskelligt herinde Icon_Up
Svar
Tillykke med et flot og specielt ur  Icon_flag
Svar
(17-09-2015, 10:21 PM)misiu Skrev: Tillykke med et flot og specielt ur  Icon_flag

Mange tak  Icon_smil

Jeg er godt klar over at den gamle teknik med at skære de mønstre på skiven hører til i den historiske afdeling, men de mønstre dette ur har...er de trykte eller hvordan tror i det er lavet ?

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)