Svar: 9
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tilmeldt: Aug 2015
Hej.
Jeg er nybegynder til det her med ure, og jeg skal til at købe mit første ur.
Så jeg har brug for noget hjælp og gode råd til at finde det perfekte ur.
Jeg har kigget meget på Omega armbåndsurene.
Det skal være noget i den gamle stil. Altså noget Vintage/Seamaster fra 60-erne eller deromkring.
I skal ikke tænke så meget på prisen, bare den helst ikke kommer over de 4000 kr.
Hvis prisen ligger over de 4000 kr. og man ikke kan få noget ordenligt til en pris under, skal i bare komme med det alligevel.
Er der andre alternativer i stedet for Omega, så bare skriv.
Glæder mig meget til at høre fra jer.
Mvh Karl
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Tilmeldt: Dec 2011
Jeg ville gå efter et Seamaster 30 med stor eller lille sekundviser alt efter smag. Det er noget af det mest klassiske Vintage ur du kan finde i den prisklasse. Du burde kunne finde et nydeligt eksemplar til 4 K. Tør du købe på auktion kan du finde det billigere, men tager så også en risiko.
Held og lykke med jagten
Vh Baun
•
Svar: 46
Tråde: 3
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Givet Likes: 5
Tilmeldt: Sep 2014
(17-08-2015, 07:42 PM)baun Skrev: Jeg ville gå efter et Seamaster 30 med stor eller lille sekundviser alt efter smag. Det er noget af det mest klassiske Vintage ur du kan finde i den prisklasse. Du burde kunne finde et nydeligt eksemplar til 4 K. Tør du købe på auktion kan du finde det billigere, men tager så også en risiko.
Held og lykke med jagten
Vh Baun
Ja, og man kan endda være RIGTIG heldig og finde en Seamaster 30 med BÅDE stor og lille sekundviser
Den her har været vist før, men nu er den til salg igen, så lad linket tjene til skræk og advarsel:
http://www.lauritz.com/da/auktion/omega-...i3935373/#
Som man kan se, er der da et par stykker som lystigt byder på den...
Mvh
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Tilmeldt: Jan 2015
Et rigtig samlerobjekt
P.N.
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Tilmeldt: Dec 2011
Det værste er at den er solgt en gang før hvor jeg hjalp den nye ejer med dokumentation på det var et ombygget frankenwatch og han fik pengene tilbage, trods dette sætter de den til salg uden at oplyse om det.
•
Svar: 235
Tråde: 10
Modtaget Likes: 213 i 90 svar
Givet Likes: 763
Tilmeldt: Oct 2014
Det er sku da ikke ok ? Troede at Lauritz var mere seriøst. .. Der er godt nok også mange ure der går igen...
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Tilmeldt: Mar 2005
Hvis du troede at Lauritz var seriøse, kan du ikke have fulgt særlig meget med de sidste par år. Udover dårlig omtale her på forummet, Facebook m.v. er de jævnligt i medierne for at sælge kopivarer. De vurderer i øst og vest baseret på Google (virker det til) og de færreste ansatte ser ud til at vide hvad de foretager sig - i hvert fald når vi snakker vurdering af ure. Mere useriøst auktionshus skal man lede længe efter......
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Tilmeldt: Dec 2011
Nu har Lauritz ændret teksten, må håbe dem der har budt den op i over 6k. + salær kan fortryde :-)
http://www.lauritz.com/da/auktion/omega-.../i3935373/
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Tilmeldt: Dec 2011
12.000 kr+salær det er fuldstændigt vanvittigt for et frankenwatch!!!! Hvad tænker folk på???
http://www.lauritz.com/da/auktion/omega-.../i3935373/#
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Tilmeldt: Mar 2005
Ha ha - det er nu meget sjovt med sekundviserne :-)
•