Hverdagens fine ure fra kendte producenter
Jeg har været omkring en del ure i tidens løb, men når det kommer til stykket nyder jeg mest at bruge - at bære - helt almindelige, komfortable, fine hverdagsure, men i god kvalitet og fra gode producenter - og så skal det helst være vintage ure fra 1950 - 1970.

Hvis nu man skulle eje og bruge ure den slags, som samtidig ville være den værdigste repræsentant inden for typen fra netop den producent, hvilke ure skulle så på listen? Jeg kan godt starte, men der må være andre bud også

Omega Constellation pie Pan
Rolex Date Just
Longines Flagship
JLC memovox 
Seiko Grand seiko
Zenith - hvad
IWC - hvad
Eterna - hvad

vh Baun
Svar
Hej Per

Long time no seen!

Skulle jeg vælge indenfor denne periode og det skulle være ure jeg ville gå med så ville min liste være noget a la nedenstående:

Rolex Sub ref. 5513
Omega Speedy Pro - en af de mange plexi ref'er.
Omega Jumbo håndsving i enten gult eller pink guld.
IWC - Ingenieur ref. 666.
Rolex DJ ref. 1601
JLC - Geo. - eller en af de mange lækre Chrono'er
Breitling Navitimer ref. 806
Longines/Zenith Jumbo håndsving i enten gult eller pink guld.
Heuer Silverstone

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Ja Jon - fine ure men en lidt anden kategori end jeg taler om.

Jeg taler jo netop ikke tool ure, men hverdags ure - eller dressure om du vil. Langt de fleste af dem der er på din liste er jo ubehagelig store at gå rundt med for lille mig :-) - jeg har prøvet men gider ikke. De bliver simpelthen ikke brugt. Ideel størrelse er 35-39 mm og vægt under 60 g med læder og 100 g med lænke. Icon_e_surprised

Men hvis du nu skulle give input til mig - ikke dig - i den kategori jeg taler om hvad så?

vh baun
Svar
Dejligt at se dig på forum igen!

Et par forslag:
IWC Ingenieur reg 666 eller 866 (som Jon allerede har foreslået)
IWC Mark 11
JLC Reverso
IWC Yacht Club. Det mest solgte IWC ur.
JK
Svar
Jeg tror at IWC Yaccht Club nok egentlig ville passe bedst ind i den liste jeg har i hovedet. Ingenieur er jo faktisk et tool ur - dog lidt forklædt som dress - eller hverdagsur.

Reverso og Memovox - ja her tror jeg bare der står memovox fordi jeg altid har haft et godt øje til det - fin størrelse mens reverso er mega svært at finde og købe vintage og også noget mindre.
Svar
Glashutte
Giard Perregaux lavede ogsaa fine ting i den periode
Eterna Kontiki
Svar
(17-08-2015, 10:12 AM)baun Skrev: Ja Jon - fine ure men en lidt anden kategori end jeg taler om.

Jeg taler jo netop ikke tool ure, men hverdags ure - eller dressure om du vil.  Langt de fleste af dem der er på din liste er jo ubehagelig store at gå rundt med for lille mig :-) - jeg har prøvet men gider ikke. De bliver simpelthen ikke brugt. Ideel størrelse er 35-39 mm og vægt under 60 g med læder og 100 g med lænke. Icon_e_surprised

Men hvis du nu skulle give input til mig - ikke dig - i den kategori jeg taler om hvad så?

vh baun

Hej Per

Jeg svarede selvfølgelig for mig selv da det var sådan at jeg forstod nedenstående....

(17-08-2015, 09:39 AM)baun Skrev: Hvis nu man skulle eje og bruge ure den slags, som samtidig ville være den værdigste repræsentant inden for typen fra netop den producent, hvilke ure skulle så på listen? Jeg kan godt starte, men der må være andre bud også

Diskussionen vedr. dress versus tool versus hverdags ure brug er der ingen af os to der gider længere...  Icon_blink

iøvrigt så synes jeg da at jeg har holdt mig ret godt indenfor en tålelig størrelse?

Min liste er alt ml. 36mm - > 40mm med en enkelt lille afstikker i Speedy Pro - men den kan vi da også godt holde på 39/40mm ved at det skal være en tidlig udgave i den "lille" kasse!  Icon_blink

Vh. Jon
Svar
Man kunne lave en liste over de bedste dykker ure fra tiden

eller de bedste chronografure fra tiden

eller de bedste flyverure fra tiden

men det jeg efterspurge var de bedste helt almindelige hverdagsure/dress ure fra tiden - og så må der ikke være nogen fra de andre katagorier i listen, tænker jeg.
Svar
Jeg har ingen intention om at starte en diskussion omkring disse begreber for der mener jeg at vi har været ALT for mange gange og at der i øvrigt er lige så mange svar som personer der svarer på dem!  Icon_blink

Jeg har det fint med min egen personlige hverdags ur liste fra den periode hvor jeg specifikt har fravalgt - for mig - større ure!

Vh. Jon
Svar
Jon, jeg tror du misforstod det derhen at jeg ikke opforderede til at andre skulle lave Deres lister, men mere spurgte om inspiration til min liste. Sikker dårligt formuleret, men det var det jeg mente. Din og min liste vil jo altid være endda meget forskellig.

men inspiration til hvad jeg skulle sætte på min liste udfra de beskrevne kriterier er velkomne.

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)