Nyt ur - en udfordring - inspiration ønskes
Her er nogle idéer til mærker, hvor du kan finde noget, der opfylder dine krav:

Sinn, Oris, Fortis, Tag Heuer, Omega

Men du bliver altså nødt til selv at gøre benarbejdet! (Hmm, det bør vel hedde armarbejdet....)

/Bjørn.
Svar
Forresten, så er datovisning et must for mig. Jeg opdagede lige at Tudoren ikke viste dato, desværre
Svar
(07-08-2015, 04:47 PM)Carsten76 Skrev: Forresten, så er datovisning et must for mig. Jeg opdagede lige at Tudoren ikke viste dato, desværre

Så må det blive en tudor pelagos

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
jeg er bange for at 42mm ser meget stort ud på mit håndled :-(
Svar
Tror, at det ville hjælpe folk (og måske også dig selv), hvis du opstillede nogle kriterier - pris, dato/ikke dato, dykker/dress/sport, størrelse, vandtæthed, lænke eller rem osv. osv. osv. !! Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Prøv uret før du siger at et 42mm er større end et 40mm ur, det afhænger meget af designet om det virker stort eller ej. 

Hvad med Oris nye Sixty-Five diver

İmage
Svar
Takker for input, og hermed en opdateret liste over mine ønsker til et kommende ur.

Det skal være nyt
budget op til ca. 25K
Stållænke, jeg kan godt lide det maskuline i stållænker, så stilen må gerne være lidt maskulin
skal passe til tynde håndled. Lige under 17cm i omkreds
Skal passe både til Jeans og til formelle jakkesæt, altså både sport og dress
Med datovisning
Det behøver ikke være vandtæt til hundredevis af meter, men skal naturligvis være vandtæt
Skal være kvalitet, og skal kunne bruges i flere årtier

Tak TG for Oris forslaget, flot ur, men ikke lige det jeg søger

Jeg er ur-mæssigt på kravlestadiet så beklager hvis jeg ikke får udtrykt mig præcist nok
Svar
Hejsa Carsten
Jeg er selv en velvoksen hankønsvæsen, et oplagt offer for "big watches".
Dem er jeg så dog indædt modstander af, bryder mig ikke om æstetikken af tundåser, og kan selv klare - uden besvær - at gå med en så lille som 36mm ur (Rolex Datejust, for eksempel) og bruger som mit dagligt ur en af mine NoDateSubs med 40mm diameter.
Når det skal være lige lidt ekstra kækt, kan jeg have min Seiko SKX på håndleden. På trods af at de er 42mm. Men der går så grænsen.
Prøv, som Thomas skriver, et ur med de 42mm - hvis uret ellers ville ramme plettet. Sandsynligheden for at den spiller 100% er stor.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Måske et 36 mm Rolex datejust, hvis det ikke skal være alt for sportsligt?

İmage
İmage
İmage
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
takker, men Rolexen er ikke helt sporty nok, og nok også en del over mit budget  Icon_blink

@ John -  Jeg forstår hvad du mener. Jeg prøvede på et tidspunkt en Raymond Weil Freelancer på 42mm, og den fyldte hele bredden på mit håndled, og lænken nærmest hang ned over håndleddet. Det så ikke pænt ud.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)