Det svære valg blev 100152.080L
#1
Det er ved at være tid, jeg skal købe drømmeuret (inden for mit budget) og det skal være et nyt eller mint Vulcain Cricket.
Jeg har kredset om det nogen tid, men nu hvor det bliver en realtiet er valget mellem modellerne pludselig svært….

Der er tre modeller i spil og prisforskellen er max 1500 så det er ikke det som skal være udslagsgivende. Jeg har ikke noget andet mærke i tankerne ( det skulle da lige være en Heuer Bund, flot ur med fed historie) men beslutningen er nu taget det skal være Vulcain, færdig.

Modellerne jeg skal vælge mellem er følgende:

1. Aviator Dual Time  ref. 100133.212LF   
İmage
İmage
Dette ur har jeg hele tiden haft et godt øje til, en flot kasse og pæn skive. zafir glas bag på så man kan se værket…
Det findes også i en ældre udgave uden glas i bagkassen hvor det også har dato…. det var også en mulighed …

2. Nautical Cricket Heritage ref. 100152.080L
İmage
Dette ur skal være tro til det originale Vulcain Nautical Cricket fra 1961 og fremstilles i 1961 antal stk. 
Som i kan se har lumen en farve som skal se gammel ud og det ved jeg ikke lige hvad jeg skal syntes om.

3. Nautical Cricket Trophy ref. 100107.024VT
[Image: NC_1.jpg?ixlib=rb-0.3.4&w=580&crop=faces...2f9e4ef357]
[Image: HeadOn.jpg?ixlib=rb-0.3.4&w=580&crop=fac...77059e8e4a]
Dette ur er næsten identisk med det andet Nautical men krans er dekoreret med "pinstripes" og uret har et mere moderne look med det lyse lumen og dekompresionsskala. Uret er udgivet i 100 stk i forbindelse med noget sejlads som Vulcain var sponsor for i 2011.
Bagsiden er derfor dekoreret med et sejlskib.

Alle tre ure er med 42mm. kasse i stål og med værket af typen V-10 et "virtualt" inhouse værk som er en moderne variant og tro kopi af det originale Cricket fra 1947.
[Image: v_10.jpg]
2015 Vulcain Cricket V-10

[Image: vulcain_120_cricket.gif]
1947 Vulcain Cricket  V-120

Hvad ville i vælge ??
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
#2
I mit univers skal komplikationerne være relevante for mig personligt så Aviator Dual Time kommer ind på en klar 1. plads. Fornemmer man at legebarnet kunne tage overhånd er det måske Heritage der lokker mest ?
Lad det nu ikke udvikle sig til en eksistentiel krise Icon_e_biggrin1

Mvh.
P.N.
Svar
#3
Jeg er mest til ur nr. 2. Det er bare det flotteste og mest selvstændige af de 3. Det første ligner noget som man kan se hos de fleste ur firmaer og der er noget ved det blå i det sidste som ikke fanger mig og gør det lidt kedelig.

Så fedt ur nr 2 hvis du spørger mig, men valget er jo dit og du må nok ud og se lidt på dine behov.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#4
Jeg stemmer også i på #2... jeg er HELT vild med designet Icon_Up Icon_Up Icon_party Icon_party
Svar
#5
Tak for jeres svar….. Aviatoren 100133.212 er foreløbig valgt fra. Valegt står nu mellem de to Nauticals

İmage
Heritage 100152.080L(venstre) og 100107.024VT(højre)

Det er i mine øjne flotte ure begge to, om stregen på skiven er blå eller grøn gør ikke så meget i min optik.
Hobnails på bezel af det højre giver et andet udtryk, som dog ikke var på de originale i 1961!

İmage
Men bagsiden af 100107.024VT Trophy gør måske udfaldet, et er at man ønsker at sætte et motiv på af en sejlbåd, men at hele graveringen er udført med et så ringe lazer -arbejde er ikke i orden. Jeg kunne forstå hvis det blot var selve båden der var graveret med lazer på den måde.. hmm

İmage
Lige nu er det 100152.080L der ser ud til at tage føringen i mit valg..

Husk at se billederne i stor størrelse….
venligst lånt af hodinkee.com 
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
#6
Havde taget den du viser på det sidste billede,
Et flot ur som på den rette arm kan virke super som en all rounder tror jeg. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#7
(27-07-2015, 02:28 PM)Stensbjerg Skrev: Havde taget den du viser på det sidste billede

Også jeg.
Svar
#8
Aviator Dual Time her fra super flot
Svar
#9
İmage
Så er denne 100152.080L på vej fra Frankrig
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
#10
Fedt og rigtigt rart at se noget ud over det sædvanlige herinde :-)
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: