(26-07-2015, 12:48 AM)stenstrupigen Skrev: Jeg ville altid holde mig fra private i udlandet jeg ikke kendte når det drejer sig om større beløb.
Paypal kan hjælpe, men hvis penge går ind på en mands paypal konto, så et par dage efter kan pengene være på hans privatkonto. Skal du til at kræve de penge tilbage og manden har brugt dem, tager det et stykke tid, me paypal kan nok hjælpe men du skal ud i forklaringer osv og vente et stykke tid på at få penge igen. Jeg har hørt om 2 sager hvor det tog 6 - 8 ugers tid.
Nej, Nicholas. Sådant fungerer PayPal ikke.
PP holder dine penge i dag vist 14 dag før du kan få dem overført på privatkonto.
Tidligere, hvis man havde tømt sin PP konto, betalte PP beløbet til køberen og sælgeren skyldte knasterne til PP.
Når man åbner en sag mod sælger, skal der gå mindst en uge (eller 14 dag ?) før man kan eskalere sagen til en klage. Og når begge parter har uploaded deres bevismateriale, skal PayPal så studere sagen. Og her er der en mulighed for at en uærlig køber slipper med gevinsten pga. at deres "sagsbehandlere" mangler fuldstændig al viden om de ting, der handles med.
Oftest vinder køberen. Ligesom i trafikken; cyklisten vinder mod bilisten. En ting som sker sådant per se....
Sagsbehandling kan sagtens løbe til 3 - 4 uger, nogen gang længere endnu.
@ maclerche: Det man skal undgå er at bruge den her overførsel, hvor man skriver under at overførslen ikke er betaling for varer eller service men pengeoverførsel for en ven eller bekendt. Der kan man ikke få sine knaster tilbage. Nogle sælgere (også de som ellers er ærlige) vil gerne bruge den her overførsel pga. at modtageren ikke skal betale de omkring 3% komission til PayPal.
Brug aldrig den.
Mvh. John