Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(21-07-2015, 04:45 PM)Zamenhof Skrev: Jeg har læst, at man hos fx Klarlund kan få udskiftet urskiven på stort set alle Rolex-ure. Ved I, om man også kan få udskiftet ugedagsvisningen på et Day-Date fra 70'erne? Jeg har et italiensk ur i kikkerten, men bliver nok træt af at se på italienske ugedage.
Mange hilsner
Peter
Hejsa Peter
Det er meget nem lille operation og du kan finde de der dagskiver på alle verdens sprog også brugt (eBay f. eks.) - var dog sikkert på at det du køber passer netop det ref. du har (1803 er det vist).
Jeg ville fraråde dig at spørge Klarlund pga. at de kan hurtigt finde alle mulige regler hvordan den gamle stump bliver konfiskeret af dem + PK er ikke kendt for billige reservedelspriser (der er ikke faste katalogspriser for stumper og nogen gang kan der være gigantisk prisforskel). Servicepriser er ligeledes meget forskellige og de vil ikke skifte noget som helst i en vintage Rolex uden at lave fuld eftersyn for minimum kr. 8.000.
Ring til M.C.Mortensen i Herning. De er AD´er, har en dygtig urmager og noget billigere og helt uden alt muligt tvangspræget pådutten af eftersyn.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 16
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tak for de gode råd til jer begge.
Den gamle urskive må i hvert fald ikke blive inddraget. Den skal gemmes, hvis uret senere skal sælges videre. Jeg nævnte Klarlund, fordi jeg forestillede mig, at en officiel AD har nemmere ved at skaffe en dansk skive (som jeg gerne vil have). Det er helt afgørende for mig, at det hele er originalt. Men jeg kan selvfølgelig selv gå på jagt på eBay. Hvad hedder sådan en skive med ugedagene egentlig?
Mange hilsner
Peter
•
(21-07-2015, 07:58 PM)Zamenhof Skrev: Tak for de gode råd til jer begge.
Den gamle urskive må i hvert fald ikke blive inddraget. Den skal gemmes, hvis uret senere skal sælges videre. Jeg nævnte Klarlund, fordi jeg forestillede mig, at en officiel AD har nemmere ved at skaffe en dansk skive (som jeg gerne vil have). Det er helt afgørende for mig, at det hele er originalt. Men jeg kan selvfølgelig selv gå på jagt på eBay. Hvad hedder sådan en skive med ugedagene egentlig?
Mange hilsner
Peter
Det hedder "calendar ring" og "date ring" også.
Der er - umiddelbart - ikke noget på eBay.com men du må undersøge alle andre eBay-afdelinger (alle sælgere lister ikke varerne på alle afdelinger).
Prøv at kontakte en sælger hvis brugernavn er
ocwatchco på bugten. Han hedder Jeries, har sit firma i Orange County , California. Hils fra John / Denmark.
Jeg er 99,9% sikkert han kan skaffe stumpen.
Mvh. John
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
(21-07-2015, 04:45 PM)Zamenhof Skrev: Jeg har læst, at man hos fx Klarlund kan få udskiftet urskiven på stort set alle Rolex-ure. Ved I, om man også kan få udskiftet ugedagsvisningen på et Day-Date fra 70'erne? Jeg har et italiensk ur i kikkerten, men bliver nok træt af at se på italienske ugedage.
Mange hilsner
Peter
Jeg ville bare tage den til MC mortensen i Herning eller Klirgård i Ålborg eller Ragnar i Odense og få det lavet der. Jeg ville ikke finde den på e-bay da en urmager jo skal sætte den i.
Men jeg vælger også ofte den nemme løsning.
•
(24-07-2015, 11:47 PM)stenstrupigen Skrev: (21-07-2015, 04:45 PM)Zamenhof Skrev: Jeg har læst, at man hos fx Klarlund kan få udskiftet urskiven på stort set alle Rolex-ure. Ved I, om man også kan få udskiftet ugedagsvisningen på et Day-Date fra 70'erne? Jeg har et italiensk ur i kikkerten, men bliver nok træt af at se på italienske ugedage.
Mange hilsner
Peter
Jeg ville bare tage den til MC mortensen i Herning eller Klirgård i Ålborg eller Ragnar i Odense og få det lavet der. Jeg ville ikke finde den på e-bay da en urmager jo skal sætte den i.
Men jeg vælger også ofte den nemme løsning.
Fuldstændigt enigt, Nicholas. Nu var det pga. en ikke-autoriseret urmager som skulle skifte ringen. Ang. skift hos AD´en, jeg ved det ikke, men formoder at fabrikken sidder stadigvæk med dag-ringe til et 1803 - ellers skal man også her bruge eBay eller Cousins.co.uk for at skaffe ringen og som den flinke urmager (f. eks. Henrik) hos Mortensen vil skifte på.
Men ellers, - brug en hvilken som helst anden AD end Klarlund + at Mortensen i Herning anbefales varmt.
Mvh. John
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•