Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
(21-07-2015, 10:08 AM)johnfyn Skrev: Det er et svært spsm. - eller i virkeligheden måske et meget nemt spsm., for du skal finde det ur der passer DIG - og jeg tror det skal være MEGET specielt for at det ikke skal kunne bæres som arbejdssur i en bank.
Hvis du vælger et neon-pink G-Schok kan det godt være det sender nogle "forkerte" signaler, men eller mener jeg du kan slå dig løs indenfor de fleste klassiske ure inkl. "divers"
Et brugt Rolex SD eller Omega SMP kan sagtens "gå" til jakke og slips - IMHO.
Og vel kun halvdelen af mændende har jakke og slips.
Jeg synes mange af de ældre bare har skjorte på. Nu er kundekontakten jo også mindsket meget de sidste 5 år med netbanking og pengeløse banker hvor folk bare hæver i automater, da de ikke kan hæve indenfor i banken. Ja, nogle steder kan man endda ikke sætte penge ind.
•
Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
GO VINTAGE
Du kan evt. overveje, at undersøge vintage ure (Omega m.m.)
De ligger i prisklassen 3-5000 kr. for de meste og kan både være formelle (dress) eller sporty.
Det afhænger af andet tøj du har på. Og så har du noget du evt. kan overdrage til næste generation (I know it's too early) eller du kan bytte dig frem til noget andet hvis du bliver træt af det.
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Lidt off-topic, men dog i samme boldgade: Jeg besøgte for nyligt et større dansk rederi, som i mange år har været kendt for en ret "stram" dress-code og jeg var (glædeligt) forundret over de kvindelige ansattes påklædning - nu var forklaringen måske at det var en fredag
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Der er jo ikke nogle der skal bestemme hvilket ur du skal have på, men var det mig der arbejdede i en bank, ville jeg nok vælge et klassisk ur på rem, i stil med dette fra JLC.
Eller alternativt noget simpelt vintage - igen på rem - da det er det JEG mener passer bedst til situationen. Men når det så er sagt, så kan du bruge (næsten) hvad som helst uden at nogen vil tænke over det og et klassisk dykkerur på lænke vil helt sikkert også fungerer fint.
•
Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
(21-07-2015, 02:22 PM)johnfyn Skrev: Lidt off-topic, men dog i samme boldgade: Jeg besøgte for nyligt et større dansk rederi, som i mange år har været kendt for en ret "stram" dress-code og jeg var (glædeligt) forundret over de kvindelige ansattes påklædning - nu var forklaringen måske at det var en fredag 
Lad os fortsatte i off-topic.
Min kæreste søgte et job hos ikke et større men det største danske rederi (eller indenfor deres koncern) og var nået til pkt. 3 eller 4, hvor man kommer til samtalen eller en face to face test. Hendes kommentar ang. påklædning var, at hun var eneste af dem hun nåede at se på vej og i samtalen der havde noget farve på sit tøj (gælder begge køn).
Men det er også par år siden, så det kunne være, at siden firmaet er overtaget af, ja tre søstre, at de har slækket lidt på det.
on topic:
Som KimT skriver vil jeg også hælde til, at ure med rem på er mere formelle men også et Datejust eller Submariner lignende ur med lænke kan også afgive et formel og dress værdi
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Jeg tror, det er fløjtende ligegyldigt; well du skal måske undgå et farverigt Swatch. Hvis du endelig insisterer på, at gå med flokken, så bestem dig, når du har set dine kolleger an nogle måneder. Men så bliver du nok skuffet, og kommer til at købe noget gabende kedeligt.
Det er jo altså ikke dit ur, der afgør, hvordan du fremtræder på dit job, og hvilke muligheder, du får.
Men hvis du endelig skal vise noget klasse, så vælg altid at have three-piece suit på, selvbunden sløjfe i stedet for slips, og guldlommeur i kæde i vestelommen. Men pas så lige på, hvis du skal til møde i den ovenfor nævnte shippingvirksomhed. DET vil kræve megen selvtillid.
/Bjørn.
•
Svar: 688
Tråde: 10
Modtaget Likes: 528 i 298 svar
Givet Likes: 630
Hvis du gerne vil være formel pæn skal du have et klassisk dress-ur på rem. Men et sports ur eller en diver kan også sagtens bruges, det vigtige er at den ikke er for stor til at gå under et skjorteærme. Selvom du køber et ur på lænke kan du jo godt have en rem til den også, så har man lidt at skifte imellem, afhængig af hvor formel man skal være.
Hvis du gerne vil være formel pæn, kan en vintage omega i guld på en brun krokodille rem være fin og nemmere at få råd til end et JLC (selvom det er en super lækkert ur).
Når det kommer til rederier har jeg mest bemærket ure på lænker, typisk de lidt mere ned tonede mekaniske sports ure eller divers. Generelt er dress koden knap så "stram" som den har været, dog har jeg ikke oplevet at fredag skulle være mere casual end andre dage (ikke i DK i hvert fald).
•
Svar: 107
Tråde: 12
Modtaget Likes: 2 i 2 svar
Givet Likes: 1
(21-07-2015, 04:24 PM)bjorn_e58 Skrev: Jeg tror, det er fløjtende ligegyldigt; well du skal måske undgå et farverigt Swatch.
/Bjørn.
Lidt krydderi til snakken:
Jeg synes faktisk et Swatch ville være et glimrende valg! Et firma, der reddede den schweiziske ur-industri; og som ikke koster en bondegård. Fantastisk symbolværdi i disse tider (omend bedre for et par år siden...)
Jeg vil faktisk mene, at det ville klæde en bankmand; og jeg vil da tænke, at det var et friskt pust og måske endda foretrække det frem for en 'ung' knøs med Rolex og her-kommer-jeg attitude (ikke at tråd-starter har det). Men der ville jeg blive mere urolig for mine penge, og tænke yuppie fra 80'erne
Dernæst vil jeg vælge noget, som jeg havde lyst til; og ikke tænke så meget over normerne. Der bliver du bare en af flokken (som Bjørn også rigtig nok skriver). Bedre at have noget du ved hvorfor du har valgt; og som gør dig glad hver dag.
//Michael
•
+ 1 til Michael.
Hvem gider en bankmand som sidder og viser sit dyre ur. Ikke mig, så derfor vil en Swatch passe perfekt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Det betyder da intet for mig hvilket ur min bankmand har på og hvor dyrt det er? Måske han bare er en urnørd der har prioriteret et ur frem for andre ting, eller måske har han arvet det, eller måske..........
Jeg kunne da aldrig drømme om at dømme en person udelukkende pga. hans ur.
•
|