Svar: 359
Tråde: 22
Modtaget Likes: 29 i 21 svar
Givet Likes: 7
(19-07-2015, 06:06 PM)TioMalo Skrev: (19-07-2015, 03:00 PM)pbr Skrev: Hvis det var mig, ville jeg gå med de originale dimensioner, som uret er designet med.
Det er ikke et stort ur - med de originale dimensioner med 20mm ved hornene og 18mm ved spændet risikerer man ikke at lænken kommer til at "dominere" uret.
En lænke som slet ikke smaller ind mod spændet vil let komme til at se voldsom ud i forhold til urkassen.
Men det er selvfølgelig smag og behag 
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hej Peter (og alle andre)
Måske er det lidt insektsexagtigt (= fluknepperi) men SKX007 / 009 er nu 22mm ved hornene.
Og det er vigtigt at vide når man bestiller en lænke
Mvh. John
Hej John.
Det kunne være sjovt at høre din mening. Hvilken lænke ville du vælge til skx007?
(19-07-2015, 06:09 PM)KimT Skrev: Ja, 22mm ved hornene og det ved Rob hos monsterwatches hvor Manson vil bestille godt ;-)
Og ja, jeg ville vælge 18mm.
Jeg er bare nysgerrig, men hvorfor ikke vælge 20 mm lænke, hvis hornene er 22 mm?
Ganske enkelt fordi det klæder dette ur bedre med en smallere lænke? :)
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Jeg synes bare 18mm. passer fornuftigt til dette ur :-)
•
(19-07-2015, 06:15 PM)KimT Skrev: Jeg synes bare 18mm. passer fornuftigt til dette ur :-)
Okay :)
Forskellen er vel heller ikke voldsom, om jeg vælger det ene eller det andet.
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
(19-07-2015, 06:06 PM)TioMalo Skrev: (19-07-2015, 03:00 PM)pbr Skrev: Hvis det var mig, ville jeg gå med de originale dimensioner, som uret er designet med.
Det er ikke et stort ur - med de originale dimensioner med 20mm ved hornene og 18mm ved spændet risikerer man ikke at lænken kommer til at "dominere" uret.
En lænke som slet ikke smaller ind mod spændet vil let komme til at se voldsom ud i forhold til urkassen.
Måske er det lidt insektsexagtigt (= fluknepperi) men SKX007 / 009 er nu 22mm ved hornene.
Mvh. John
Det er selvfølgelig ikke flueknepperi, men ret væsentligt  Jeg kommenterede på de 20mm, fordi det var hvad der stod, hvorfor jeg antog, at det var de originale mål.
Men mine argumenter er det samme - jeg ville gå efter mål, der er så tæt på originalen som muligt, idet jeg ville være bange for at proportionerne ville virke forkerte og at lænken ville dominere uret, der stadig "kun" er 41 mm i kassebredde.
Ergo ville jeg gå efter den lænke, der er 18mm ved spændet, såfremt det er de originale mål (her må jeg jo hellere tage mine forbehold denne gang  ).
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
(19-07-2015, 06:19 PM)pbr Skrev: (19-07-2015, 06:06 PM)TioMalo Skrev: (19-07-2015, 03:00 PM)pbr Skrev: Hvis det var mig, ville jeg gå med de originale dimensioner, som uret er designet med.
Mvh. John
Det er selvfølgelig ikke flueknepperi, men ret væsentligt Jeg kommenterede på de 20mm, fordi det var hvad der stod, hvorfor jeg antog, at det var de originale mål.
Men mine argumenter er det samme - jeg ville gå efter mål, der er så tæt på originalen som muligt, idet jeg ville være bange for at proportionerne ville virke forkerte og at lænken ville dominere uret, der stadig "kun" er 42,5 mm i kassebredde.
Ergo ville jeg gå efter den lænke, der er 18mm ved spændet, såfremt det er de originale mål (her må jeg jo hellere tage mine forbehold denne gang ).
Hvis I er enige om at 18 mm vil være pænest til dette ur, vil jeg gå med denne lænke. :)
Også selvom denne lænke åbenbart ikke produceret af Seiko, men derfor kan lænken jo stadig godt være god kvalitet:
http://www.monsterwatches.eu/eu/index.ph...ssoyster18
•
(19-07-2015, 06:23 PM)Manson Skrev: Hvis I er enige om at 18 mm vil være pænest til dette ur, vil jeg gå med denne lænke. :)
Også selvom denne lænke åbenbart ikke produceret af Seiko, men derfor kan lænken jo stadig godt være god kvalitet:
Det er jo smag og behag - her skal du handle efter, hvad du selv tror vil være pænest. Jeg har blot skrevet, hvad JEG tror vil være pænest
Det er dig, der skal gå med uret og derfor er det dig (og ikke os), beslutningen skal komme fra !
Lænkens kvalitet kan du dog godt gå ud fra, vil være bedre end Seiko´s originale ......... det er jo hele tanken med at monsterwatches producerer deres egen - at det skal være en upgradering !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
(19-07-2015, 06:27 PM)pbr Skrev: (19-07-2015, 06:23 PM)Manson Skrev: Hvis I er enige om at 18 mm vil være pænest til dette ur, vil jeg gå med denne lænke. :)
Det er jo smag og behag - her skal du handle efter, hvad du selv tror vil være pænest. Jeg har blot skrevet, hvad JEG tror vil være pænest 
Det er dig, der skal gå med uret og derfor er det dig (og ikke os), beslutningen skal komme fra !
Lænkens kvalitet kan du dog godt gå ud fra, vil være bedre end Seiko´s originale ......... det er jo hele tanken med at monsterwatches producerer deres egen - at det skal være en upgradering !
Jamen jeg har ikke den fjerneste ide! :)
Jeg har jo aldrig haft uret i hånden.
Jeg tænkte umiddelbart 18 mm ville være det bedste for mig, da jeg har et rimeligt smalt håndled.
Så vil du måske heller ikke anbefale, at jeg køber uret med den dyrere Seiko lås?
•
Svar: 688
Tråde: 10
Modtaget Likes: 528 i 298 svar
Givet Likes: 630
Når nu det er et seiko ur, er det meget fedt at der står seiko på låsen. Jeg købte den uden, men i dag ville jeg nok vælge den med. Jeg synes 18mm er fint til det ur.
•
(19-07-2015, 06:45 PM)tg Skrev: Når nu det er et seiko ur, er det meget fedt at der står seiko på låsen. Jeg købte den uden, men i dag ville jeg nok vælge den med. Jeg synes 18mm er fint til det ur.
Meget brugbart svar, tak! :)
Du er generelt glad for uret?
•
(19-07-2015, 06:34 PM)Manson Skrev: (19-07-2015, 06:27 PM)pbr Skrev: (19-07-2015, 06:23 PM)Manson Skrev: Hvis I er enige om at 18 mm vil være pænest til dette ur, vil jeg gå med denne lænke. :)
Jamen jeg har ikke den fjerneste ide! :)
Jeg har jo aldrig haft uret i hånden.
Jeg tænkte umiddelbart 18 mm ville være det bedste for mig, da jeg har et rimeligt smalt håndled.
Så vil du måske heller ikke anbefale, at jeg køber uret med den dyrere Seiko lås?
Mht. bredden, så er det jo som sagt min mening, at det vil være det pæneste - og det forstærkes jo så bare, hvis du har smalle håndled efter min mening.
Jeg kender ikke kvaliteten på Seiko´s lås, men hvis du ser på hjemmesiden, så er Seiko´s lås blot lavet af presset metalplade, mens den lås, der er på den anden er af tykkere metal, der er skåret ud. Så ja, jeg tror at den eneste grund til, at nogen vil betale mere for Seiko låsen er, at de gerne vil have, at der står Seiko på den
Iøvrigt, så prøv at læse dette review, der sammenligner Skx007 med Seiko Monster og Orient Mako (forgængeren for Orient Ray). Hvis du ser youtube filmen øverst i review´et, så gik låsen på det eksemplar, som forfatteren testede faktisk i stykker ........ det var dog jubilee lænken og jeg ved ikke om der er forskel.
http://www.watchitallabout.com/seiko-skx...ch-review/
En anden ting, er at leddene på monsterwatches lænke er sat sammen med skruer, mens Seiko´s blot er med "pins", der skal presses ud, når man tilpasser lænken. Dette er typisk et tegn på bedre kvalitet. Endestykkerne er ligeledes massive på monsterwatches lænke, mens det blot er bøjet metalplade på Seikos egen lænke - dette er også et tegn på meget bedre kvalitet og massive endestykker vil i øvrigt ofte give en meget bedre tilpasning til urkassen.
Så kan jeg vist ikke finde på mere at sige om lænkerne
/Peter
•
|