Svar: 6
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej alle,
Da jeg blev udlært i marts gav jeg mig selv, et Tag Heuer Formula1. Men nu er sagen så den, at jeg har forelsket mig i et mekanisk Speedmaster. Som jeg bare snart skal ha fingre i… kan jeg mærke J
Mit spørgsmål til jer er så, skal jeg gå efter at købe nyt eller gammelt. Tænker selv nyt, men også noget at udskrivning / afskrivning men på den anden side, køber man heller ikke katten i sækken, som er det jeg frygter med et brugt og især mekanisk ur, dertil er jeg ret ny indenfor dette univers og ved ikke hvilke forholdsregler men helst skal gøre i forhold til at købe brugt.
Har i nogle råd, og evt. link til seriøse folk mht. til salg af brugte ure, ?
På forhånd tak,
MVH
Martin, 21.
Martin - 22 Aarhus - Speedmaster Plexi Glas - Tag Heuer Formula 1
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Velkommen til forum, Schou!
Køber du brugt af en privat, kræver det erfaring og viden omkring mekaniske ure. Vær opmærksom på urets mekaniske og optiske stand. Har uret mere end 5 år på bagen, skal der spørges til dokumentation for service, eller at gang, gangreserve, amplitude osv. er i orden. Du kan gøre en god handel ved at købe privat - men du kan også risikere at "købe katten i sækken", hvis du ikke ved hvad du gør.
Du kan også købe lettere brugt af en professionel ursælger (Chrono.dk, CT-Watches, Timetowatch, Dreamwatch, Mywatch, Finetime osv.). Her har du garanti, reklamationsret og returret ved køb på nettet. Du er dermed sikret bedre end ved privat handel. Priserne er så også lidt højere - naturligt nok.
Endelig kan du købe nyt fra autoriseret forhandler. Her har du den højeste grad af sikkerhed (urene kommer jo nye ab fabrik) - men du betaler også den højeste pris.
Er du i det midtjyske, kan jeg anbefale dig at besøge Poul og Peter Halse i Horsens. Der er altid et godt udvalg af Omega ure (samt andre mærker) på lager, og Peter er altid flink til at give os urtosser en god pris
God fornøjelse med projekt Speedmaster
De venligste hilsner, John
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Det er næsten altid muligt at finde en modelbetegnelse, også hvis man køber privat. Er modellen fastlagt er nettet en fantastisk ting at blive klog af, der kan findes billeder af det aktuelle ur i alle mulige vinkler så man er godt klædt på til at fastslå om tingene hænger sammen. Hvis man derudover kan se at der spares hvad der svarer til prisen på et serviceeftersyn går man vel ikke helt galt i byen, eller hvad?
Men jagten er ikke det mindst spændende
P.N.
•
Svar: 688
Tråde: 10
Modtaget Likes: 528 i 298 svar
Givet Likes: 630
Hvis du ikke allerede har besluttet dig kan du starte med at gå ned til en autoriseret forhandler, og prøve både den klassiske med plexi glas og safir sandwich udgaven med safir både for og bagkasse.
Den klassiske med plexi har en anden glød en safirglasset, men den bliver også nemmere ridset, så den skal man pudse en gang imellem.
-Thomas
•
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Når vi taler lige præcis Speedmaster modellen har jeg personligt kun en version der duer..
Plexi glas er det eneste valg.
•
Svar: 29
Tråde: 9
Jeg ville købe den model som hedder Snoopy, altså den gamle.
Der har en god historie, og er så vidt jeg ved mere og mere værd. Men der er laver 4441 stk. så den er let at få fat på.
Den kombinerer lidt humor med en ærefuld mission.
Jens
Rolex Cosmograph Daytona, rolesor
Omega Speedmaster, Racing
Omega Quatz Seamaster multifunction (g/s)
IWC Ocean 2000
IWC guld lommeur (arv)
Breitling Chrono Jetstream
Breitling Navitimer World (blå)
L&V guld lommeur (arv)
Patek Phillip Nautilus (g/s)
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
En LE serie på 4441stk kan knap nok kaldes begrænset men interessant er det at Snoopy Speedy'en alligevel er blevet meget dyr.
Mvh
Klaus
•
Hej igen.
Mange tak for jeres indlæg, altid rart at høre andres holdninger og synspunkter, jeg vil arbejde videre med mit projekt Speedmaster. Planen er ihvertfald igen gå ned og kigge her i Aarhus - så må vi se om det vil bliver til en handel hos en af dem, eller måske brugt.
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Hej & velkommen til!
Dejligt (og) klassisk ur du har kastet din kærlighed på - jeg mener jo at du skal gå efter et 3750.5000 (cal. 1861) - ved ikke om de stadig fås nye? Ellers skal det være et med cal. 321, men de er ligesom det nævnte Snopy ved at være godt oppe i pris (+25kDKK)
Jeg købte selv et brugt (2007) 3750.5000 over Ebay i USA for nogle år siden og det virker uden problemer - husk at der tilkommer ca. 30% ved køb udenfor EU!
Du kan også checke dette forums udemærkede "Omega-linkcentral", som rummer en laaaang række artikler om Speedy (bl.a. fra Chuck Maddox & Geodoc)
Held og lykke med jagten
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Hej igen,
Vil bare give jer der var så flinke at hjælpe mig med overstående en status. Det endte med, jeg igår købte mit drømmeur!
Nemlig et sprit nyt Speedmaster Plexi glas - er fuldkommen rundt på skjoldet over det, så det kunne ikke være bedre :)
Go søndag og nyd solen :)
vh Martin, Aarhus
•
|